• celavie1

Väntar på IVF behandling

Hej
    Jag skulle gärna vilja höra era erfarenheter av IVF. Jag står på kö med min sambo och vill höra mer om hur det känns under själva behandlingen och era känslor under processen.

• Svar på tråden Väntar på IVF behandling
  • celavie1

Ok jag förstår. Jag tror också det fysiska biten kommer gå men jag upplever precis som du skriver att väntan och ovissheten kommer bli så jobbig.
    Hur gick det för dig? Är du mitt uppe i det hela?

• Jag är bara jag

Gjorde 7 behandlingar, 5 ÄP och endast 2 ET -08-10. Övergick till ED -13 och är nu gravid efter den 6:e!  Glad  Provat alla metoder och alla mediciner och tatt säkert tusen sprutor. Är man osäker på dom så låt mannen ta-så gör vi och det funkar jättebra.

• Fiorenza

Jag tyckte nog att själva stimuleringen med sprutor och flera ultraljud gick väldigt bra och fort. Att ta sprutorna var mycket enklare än jag hade trott (var rätt spruträdd innan, men det har så att säga gått över nu Flört), det får man även träna på under första besöket på kliniken. Var rätt avslappnad under första ruvarveckan, tills det började närma sig testdag. Det var det värsta faktiskt, att gå och vänta och fundera på om vi skulle våga hoppas.

• celavie1
    Jag är bara jag skrev 2015-10-23 17:56:44 följande:

Gjorde 7 behandlingar, 5 ÄP och endast 2 ET -08-10. Övergick till ED -13 och är nu gravid efter den 6:e!  Glad  Provat alla metoder och alla mediciner och tatt säkert tusen sprutor. Är man osäker på dom så låt mannen ta-så gör vi och det funkar jättebra.

Vilken resa du gjort. Jag är så imponerad över att du orkat kämpa på. Jag är ju bara i början av detta och känner först och främst stress över att jag fyller 40 nästa år så då får vi fortsätta försöka privat om det inte tar sig innan dess. Är så frustrerad över att vi inte tog tag i problematiken tidigare.....
  • celavie1
    Fiorenza skrev 2015-10-24 09:08:57 följande:

Jag tyckte nog att själva stimuleringen med sprutor och flera ultraljud gick väldigt bra och fort. Att ta sprutorna var mycket enklare än jag hade trott (var rätt spruträdd innan, men det har så att säga gått över nu Flört), det får man även träna på under första besöket på kliniken. Var rätt avslappnad under första ruvarveckan, tills det började närma sig testdag. Det var det värsta faktiskt, att gå och vänta och fundera på om vi skulle våga hoppas.

Ja man lär väl bli som en nåldyna Flört
    Jag har inte riktigt grepp ännu om hur det ska gå till. Hur länge ska man gå med ägget tills det är dags att testa?
  • Jag är bara jag
    celavie1 skrev 2015-10-25 08:12:41 följande:
    Vilken resa du gjort. Jag är så imponerad över att du orkat kämpa på. Jag är ju bara i början av detta och känner först och främst stress över att jag fyller 40 nästa år så då får vi fortsätta försöka privat om det inte tar sig innan dess. Är så frustrerad över att vi inte tog tag i problematiken tidigare.....
    Jag är 47 snart så du är relativt ung ändå. Glad Alltid gått privat. Men får vi nu barn så kommer det vara värt alltihopa.
  • Fiorenza
    celavie1 skrev 2015-10-25 08:20:04 följande:
    Ja man lär väl bli som en nåldyna Flört
    Jag har inte riktigt grepp ännu om hur det ska gå till. Hur länge ska man gå med ägget tills det är dags att testa?
    Antalet dagar till test tror jag beror lite på vilken klinik man går hos och hur länge embryot har odlats innan det återförs. Jag fick ett tvådagarsembryo och testade på ruvardag 16, så plusset kom i vecka 5 (4+4).
  • celavie1
    Jag är bara jag skrev 2015-10-25 11:29:05 följande:
    Jag är 47 snart så du är relativt ung ändå. Glad Alltid gått privat. Men får vi nu barn så kommer det vara värt alltihopa.
    Känns skönt och höra att det kanske finns hopp för oss Glad
    Kan tycker precis som du att det är värt alla vedermödor om vi tillslut får uppleva vår högsta dröm. Vad gör du för att orka med allt detta? Jag förstår att det måste ha varit en pärs och gått igenom alla dina behandlingar. Man måste ju försöka tänka på annat istället och försöka leva
  • celavie1
    Fiorenza skrev 2015-10-25 12:08:24 följande:
    Antalet dagar till test tror jag beror lite på vilken klinik man går hos och hur länge embryot har odlats innan det återförs. Jag fick ett tvådagarsembryo och testade på ruvardag 16, så plusset kom i vecka 5 (4+4).
    Men vad härligt för dig. När var det du gjorde detta? Har du redan fått en liten nu?
Svar på tråden Väntar på IVF behandling