• Adalia84

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej alla! Jag påbörjar behandling fr.o.m nästa cykel. Ska köra långa protokollet och från Carl von linne. Borde bli insättning kring slutet av jan om allt går som det ska! Är jättetaggad nu! Kör ni långa/korta och från vilken klinik?

• Adalia84
    hope88 skrev 2015-11-30 11:24:19 följande:

Hej och välkommen hit Adalia84 :)

Spännande att du/ni är på g nu också! När är nästa cykel för dig?

Jag kör korta protokollet inom landstinget på Huddinge sjukhus :)

Tack! Mensen borde komma kring mitten av dec! Har ett barn sedan tidigare ivf från landstinget så nu blir det upp med stora plånboken och gå privat????
  • Adalia84

Har sprayat men Synarela nu i några dagar. Någon mer som kör med den? Biverkningar? Jag har lite huvudvärk till och från men absolut överkomligt än så länge!

• Adalia84

Har oxå känt lite vallningar men inte farligt. Tur att det e kallt ute:). Hur länge har du sprayat? Var går ni någonstans? Vi kör Uppsala och äggplock vecka 4 är det sagt! Lycka till du oxå!

Regnbågsdröm skrev 2016-01-03 16:03:13 följande:

Jag har tagit synarela i två omgångar. Håller på med andra försöket nu. Värmesvallningar är den biverkning jag märkt av mest, båda gångerna. Svettats som fan till och från. Sen huvudvärk då. Annat har jag inte haft, men brukar vara olika från person till person. Lycka till

• Adalia84

Hehe kan tänka mig det! Jag har gjort en ivf tidigare vilket resulterade i dottern så nu blir det första syskonförsöket! Körde Gonal F förra gången så ska ta samma nu men en högre dos. Dock sprayar man bara 2 ggr per dag redan från början och slutar med sprayen vid sprutstart från Uppsala. Förra gången gjorde jag som du beskrev.. Lite konstigt men får väl lita på att dom kan sin sak!

Vilka sprutor har du?

Regnbågsdröm skrev 2016-01-03 20:08:14 följande:

Ja, var värre i somras vid vårt första försök, då var det liksom varmt vissa dagar också.. Så svallningar på det, haha. Hemskt

Har sprayat rätt länge.. Har gått ner från 3 ggr per dag till 2 när jag började på sprutorna på nyårsafton. Sprutat 4 dagar nu. Är det ert första försök nu? Vilka sprutor ska du ta?

Vi går på RMC i Malmö och har planerat plock vecka 2. Så lite före er. Men kul att följas åt

• Adalia84

Vad kul att ni oxå ska försöka! Och skönt att ha i frysen! Vi fick inga till frysen förra gången så därför blir det färsk. Ska ni sätta in bägge blastisarna samtidigt?

Amie77 skrev 2016-01-03 21:55:52 följande:

Vi ska snart inleda syskonförsök också! Om jag får fråga: Kör ni färskförsök för att det inte blev embryon till frysen då dottern blev till? Ska själv göra FET med två blastisar och två 2-dagars i frysen. Vi gör ett försök, that's it, efter det lägger vi pengarna på resor och det barn vi haft turen att få i stället. :)

• Adalia84

Ja det låter ju krångligare helt klart! Men kanske bra att testa en annan om du fick ta så hög dos senast. Fick du ut många ägg då? Har du varit på ul denna omgången än?

Jag kör ul på hemorten, bara inbokat 2 st denna gång, och sen till Uppsala för äggplock och förhoppningsvis insättning. Shit det närmar sig alltså:)!!!!

Regnbågsdröm skrev 2016-01-03 22:26:31 följande:

Fint att höra att ni har en dotter! Hoppas hon snart kan få sitt syskon

Låter himla märkligt att de ändrat från förra gången med hur man tar sprayen och sprutorna? Alltså att ni slutar med spray i samband med sprutorna. Aldrig hört. Men som du säger, man får lite på dem. Klart de vet vad de sysslar med liksom! Men så knepigt när det funkar olika beroende på vart man går.

Vi tog gonal förra gången. Fick höja upp så in åt helvete, började på 250, men var uppe på 450 de sista dagarna.. Sprutade 12 dagar då.

Nu tar vi istället menopur och började på 450. Så hoppas det går bättre. Dock är den sprutan så jävla mycket krångligare. Ska hålla på och blanda vätska och pulver själv och greja. Så jäkla jobbig i jämförelse..

• Adalia84
    Amie77 skrev 2016-01-04 23:49:19 följande:
    Ska kanske betona att jag är medveten om att två embryon inte är detsamma som/lika med tvillingfödsel utan att det är till för att öka chanserna att bli gravid över huvud taget. :)

Men är som sagt väldigt rädd för att få en tvillinggraviditet. Räcker att jag är nästan 39 som högre risk för graviditeten och förlossningen.
    Jag tror oxå bara Uppsala går med på att sätta in 2 st om chanserna till graviditet är ganska små för att öka chanserna precis som du säger!
  • Adalia84
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-04 22:24:35 följande:
    Ja, tror sprutan byts för att förhoppningsvis ge bättre kvalitet på äggen också. Men jag kör ju 450 nu också. Från dag ett dessutom. Så får se. Första UL är på torsdag. Vi gjorde på hemorten förra gången, de två första (behövde göra tre då) Men vi känner oss tryggare i Malmö, så vi åker dit direkt den här gången.

Fick ut 7 ägg sist, varav 4 mogna för befruktning. 3 befruktades. Men sen hände ju något oförklarligt som gjorde att de inte delades som de skulle. Så blev aldrig någon återföring. Livrädd att det ska sluta likadant den här gången.

Ja, vi närmar oss verkligen nu båda två hur går det för dig? När är sprutstart?
    Jag undrar om höjning av dosen kan göra att äggblåsorna växer snabbare eller om meningen bara är att det ska bli fler? Är lite nojig för det? Har du någon aning =)?

Vilket antiklimax att det inte blev någon återföring senast. Det bara måste det ju bli den här gången!!!

Här går det bra. Börjar inte med sprutorna förrän 13e så är ett tag kvar.
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016