• Miranya

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej alla!

Jag vill gärna hoppa in och följa era resor i IVF-träsket!

Vi har gjort första IVF, både ET och 1.FET misslyckades.Vi har 2 st blaston i frysen.Det blir troligen ny återföring i januari.

Lite bakgrund: jag har PCO,enda symtom är mellanblödningar.Alla värden är bra och vi fick 9 befruktade ägg från IVF. Jag gjorde korta protokollet. Mannen har lite slöa spermier,men läkarna tycker inte att det är en förklaring till varför vi inte blir gravida. Diagnos oförklarligt barnlösa.

Hoppas allt gott till oss kämpande - inget roligt det här. Och stort grattis till alla gravida????

• Miranya

Det skulle inte bli frågetecken efter grattis till alla gravida, utan ett :)

• Miranya

Barnlöshet är en enorm stress...tycker att tre år är alldeles för länge att prova själv!Vad är det för landsting?(om jag får fråga,behöver inte svara).

Iskristall: surt med ny behandling...men när man väl in i det så går det ganska smidigt,tycker jag. Nu kanske kan doktorn justera din hormondos,så att ni får embryon till frysen också!

• Miranya

Iskristall:Det kommer att gå bra!Första IVFen brukar vara en träningsomgång - nästa gång vet man mer.

Svårt att hålla huvudet kallt.Det här är en tålamodsprövning på högsta nivå. Ett steg i taget, måla inte fan på väggen...andas...lita på läkaren...

• Miranya

Gott nytt år alla! Tack för uppmuntrande ord:)

Skönt att få kontakt med folk i samma situation.

Och det här med efterlängtade barn: en vän till mig fick sitt IVF-barn nåt år sen.Hon berättade att småbarnsåren har gått smidigt - trots kolik,skrik,sömlösa nätter,tänder osv.Hon och hennes man har redan upplevt något tufft, så dessa "små" händelser känns som smulor i sammanhanget:D

Ta hand om er:)

• Miranya

Hej alla!

Det händer ju grejer här:)

Jag håller tummarna för alla - Låt det bli massor med fina ägg!Och barn så småningom...:)

Tänkte fråga om någon här har endometrios? Min läkare misstänker att jag har lite endo...hon verkade inte ta det så hårt, endon ska inte påverka chanserna och det ska inte behandlas på något vis.Inte just nu när vi vill bli gravida.

Jag är däremot jättestressad och googlar fram mardrömsscenarion...

• Miranya
    jewel skrev 2016-01-19 16:48:04 följande:

Idag var jag på första ultraljudet, sprutdag 6. Läkaren såg 4 st äggblåsor på höger sida som var 10-12mm och flera mindre. MEN hon lyckades inte hitta den vänstra äggstocken! Hon frågade till o med om jag visste att jag hade en äggstock på vänster sida. Men hon sa även att det kan vara en tarmbit i vägen... Jag känner ägglossningsvärk, speciellt på vänster sida så det var konstigt att det var den hon inte hittade. Någon annan som varit med om detta?

Du är inte ensam:) Jag har samma problem. Min läkare har sagt att det inte är något konstigt!
  • Miranya
    jewel skrev 2016-01-19 16:48:04 följande:

Idag var jag på första ultraljudet, sprutdag 6. Läkaren såg 4 st äggblåsor på höger sida som var 10-12mm och flera mindre. MEN hon lyckades inte hitta den vänstra äggstocken! Hon frågade till o med om jag visste att jag hade en äggstock på vänster sida. Men hon sa även att det kan vara en tarmbit i vägen... Jag känner ägglossningsvärk, speciellt på vänster sida så det var konstigt att det var den hon inte hittade. Någon annan som varit med om detta?

Du är inte ensam:) Jag har samma problem. Min läkare har sagt att det inte är något konstigt!
  • Miranya
    jewel skrev 2016-01-19 18:07:52 följande:

Vad skönt att höra att jag inte är ensam! Får hoppas att den syns på nästa ultraljud på torsdag! :)

Jag brukar få trycka lite med handen på magen - då syns äggstocken bättre i ultraljud. Ett tips
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016