![loppi](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
Rd8 för mig med om det räknas från insätttningsdag..Tussebus skrev 2016-02-04 21:28:14 följande:Jag har åxå td 9/2 och befinner mig på Rd 8.
-
Ojojoj! Så roligt ..stajlish skrev 2016-02-04 22:31:48 följande:
Så kul o se hur de blir starkare för varje dag! Kan fortfarande inte fatta att det är sant! :) Håller alla tummar och tår för er andra här inne :) Hoppas ni snart har ert plus! 2016 ÄR vårt år!
-
Wow! Stort grattisjewel skrev 2016-02-05 04:41:37 följande:
Jag vaknade för en stund sen o behövde kissa så jag gick upp o tog ett gravtest. Jag är gravid!!! Ruvardag 9, samma dag som jag plussade med dottern. Känns helt otroligt, trodde faktiskt inte att det hade gått vägen. Nu hoppas jag bara att det stannar o blir en bebis i oktober!
-
En av anledningarna till att jag aldrig är på min facebook längre - orkar inte se alla föräldrar o barn..BK1986 skrev 2016-02-05 14:28:44 följande:
Varnar redan här i början för ett mycket negativt inlägg så att ni som inte vill läsa kan hoppa vidare redan nu. ;)
Vet inte hur ni andra känner, men för mig är sociala medier rent plågeri. Barnbilder går väl an, men de ständiga bebismagarna, ultraljudsbilderna och filmerna på när bebisen sparkar inne i magen förstör mig. Och det är så svårt att bara låta bli att gå in också. Det gör så ont att andra får gå runt och vara gravida utan att ha kämpat ens lite samtidigt som vi sitter här och går genom behandlingar och självplågeri för att få uppleva samma sak. Livet kan vara så orättvist.
Idag har jag mensvärk dessutom vilket gör mig skiträdd att det inte gått vägen. Är såklart glad för er som plussat, men rädd för min egen skull. Så många känslor som man kastas mellan. Är mycket glad att ha hittat denna tråd. Det är så skönt att vi alla kan dela med oss av tankar, känslor och funderingar där vi sitter i denna båt.
Nu är det slutraljerat för denna gång. ;)
-
Gubbjävel känner jag rent spontant! Sverige är ett sådant skitland ibland alltså. Klart ni kan göra ivf i andra länder. I England är IVF helt gratis upp till 40, sedan får man göra privat.celavie1 skrev 2016-02-06 09:13:22 följande:
Igår var jag till sjukhuset för att diskutera en möjlig fortsättning. Fick naturligtvis den där läkaren jag inte gillar. Brukar ha en annan. Denna läkare är oerhört snabb och både frågar åt mig och svarar. I vanliga fall är jag verkligen ingen dam man kör över men i denna utsatta situation och säkert fortfarande en del hormoner i kroppen så kände jag mig alldeles dränerad efter besöket.
Vi ska köra samma upplägg som tidigare men med högsta dosen menopur från start. Han beskrev att mina äggstockar nog är trötta eftersom jag fyller 40 år och att de kanske inte kommer svara. Det känns konstigt att höra att man börjar bli gammal. Jag känner mig inte gammal och min kropp ser inte gammal ut på utsidan men inombords är den trött tydligen.........
Läkaren pratade även om äggdonation som alternativ om ens egna ägg är gamla. Han avslutade men att säga att det dock var för sent för mig eftersom jag blir 40 år. Då jag frågade om man kunde göra det privat sa han att "Nej du man kan inte köpa barn i Sverige"! Kanske du kan åka till Tjeckien eller någonstans. Kände mig jättedum när han sa så. Varför är det sån skillnad med att bli 40 år? Innan det skulle vi kunna sättas upp på en väntelista men är jag över är jag bara en girig kärring som vill köpa barn!
Jag förstår att de vill sätta gränser för hur gammal man får vara för att bli mamma för barnets skull men samtidigt blir jag lite bitter. Vårt samhälle är jämlikt och om man vill utbilda sig och göra karriär som kvinna kan åren mkt väl springa iväg utan att man tänker på det.
Usch nu blev detta ett tråkinlägg men jag var tvungen att skriva av mig.
-
Hur känns det? Känner mig sjukt otålig nu.. samtidigt som jag inte vill ha något neg svar såklart.Tussebus skrev 2016-02-04 21:28:14 följande:Jag har åxå td 9/2 och befinner mig på Rd 8.
-
RD 10 & "molvärk". Har tagit två tidiga grav test och de har varit klart neg. Tror inte det har tagit sig. Trist. Har inte några andra gravid känslor förutom svintrött runt 21 varje kväll, men det är nog cyklogest som spökar. Maken är super besviken.
-
Ja, jag vet inte - tycker väl att det borde ge utslag nu på låg hormon testerna.celavie1 skrev 2016-02-07 09:29:28 följande:Nej! Jag tycker vi hoppas ett tag till. Kan det inte vara så att det är för tidigt för att detektera på testet då? RD10 är väl tidigt? Kram
Tycker hela processen är lite jobbig och blir helt passiv i mitt vardagsliv & har svårt att engagera mig in något.
Tack! -
Tisdag 9 Feb!BK1986 skrev 2016-02-07 11:22:10 följande:Förstår dig. <3 RD 9 här och mensvärk. Har inte vågat ta något test än. Men håll ut! Än så länge kan det bli ett plus! När har du TD?
-
Stackare! Tror vi går samma väg..Tussebus skrev 2016-02-07 17:45:42 följande:
Här lämnar jag tråden. Fick mensen idag på rd11. Frugan är helt okänslig för mitt sammanbrott och skyller på mig att jag varit för crazy och arg sista tiden (hallå, går på Lutinus) :(