• Regnbågsdröm

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Luniz skrev 2016-02-07 02:11:45 följande:

Hej!

Kul att läsa om er alla som har plussat! Stort grattis!!!
    Har haft lite mycket den här veckan, så jag har inte haft tid till att kolla in här lika mycket. Hade iaf ÄP igår (fredag). Fick ut 17 st ägg. Kvinnan i receptionen tog min mailadress och nämnde (som jag fattade det) att det automatiskt skulle gå iväg ett mail idag (lördag) om hur många ägg som blivit befruktade. Har inte fått något mail idag ;(
    I min värld tolkar jag det som att inget ägg blivit befruktat och eftersom att kliniken i övrigt (förutom lab) är helgstängd så väntar de till på måndag och låter en läkare ringa och meddela de tråkiga nyheterna istället för att det ska gå iväg ett mail om det. Är uppgiven och ledsen just nu. Kanske tar ut nåt i förskott, men hellre det än att hoppas...

Har någon av er någon erfarenhet av att de mailar under helgen om man har haft ÄP på en fredag?

Vi har fått ringa labbet själva när vi plockat innan helg.
  • Regnbågsdröm
    Iskristall skrev 2016-02-08 11:56:57 följande:

Då var ÄP avklarat. Allt har hittills gått bättre den här gången än vid förra ÄP.

10st ägg fick de ut Mycket bättre än förra gångens 4st. Och sen fick jag bara halva dosen intravenös smärtis så jag har sluppit illamåendet och kräkningarna jag drabbades av efter förra plocket yay! Nu är det bara att hålla tummarna för att äggen vill befruktas också! Och att det blir återföring på onsdag som planerat.

Härligt med lyckat plock! Hoppas det fortsätter lika bra.

Man inser verkligen att det är ett lotteri det här och att det kan vara SÅ olika från gång till gång. Jag börjar även tro att läkarna gör lite olika. Vissa läkare plockar verkligen ALLA ägg, medan andra plockar de ägg de ser som mogna. Tror ni också det kan vara så? Eller konstig teori? Jag har haft 4 ägg mogna ägg vid båda plocken. Första gången plockades dock 7 ägg, andra gången "bara" 4. Men lika många mogna oavsett liksom. Hoppas dock att jag har fel och att vårt tredje försök kan innefatta fler ägg. Vore fantastiskt!
  • Regnbågsdröm

Fler bra ägg, kanske ska tilläggas till kommentaren ovan. Antalet ägg är ju strunt samma egentligen. Men klart man vill ha många bra!

• Regnbågsdröm
    Iskristall skrev 2016-02-08 13:20:28 följande:
    Din teori kan ju vara sann?! Svårt att veta liksom. Det såg ut som på vul idag i samband med plocket att hon tömde alla äggblåsor hon/vi såg. Så jag tror hon plockade alla hon kunde. Har inte du haft den känslan vid dina plock?

Jag får se vad vårt resultat angående mognad och befruktning blir sen när det kan avgöras.

Förra gången såg man bara 4st ägg blåsor i rätt storlek, dessa plockades självklart, men sen försökte hon tömma några mindre men jag antar att det inte var några mogna ägg däri då de bara fick ut 4 ägg. Men bara två kunde befruktas dock.
    På lappen vi fick efter andra plocket stod det att de tömt 9 blåsor. Så många var ju tomma då, eftersom vi bara fick 4 ägg. Men vid första försöket fick vi ingen sådan lapp, då resan slutade innan insättningen (fick lappen vid transfer-tillfället) Men minns att under andra äggplocket så var det med en ny läkare, så de var två vid själva plocket. Och då sa den ena läkaren att "nej, den där är för liten, så strunta i den". Tänker att den andra läkaren vid första plocket kanske tog precis allt han såg. Men jag vet ju inte. Var mest en tanke jag fick. Eller så är det verkligen olika vad som finns i blåsorna vid olika tillfällen. Kan ju nästan hoppas på det, så jag får fler och mogna fina nästa gång.

Håller tummarna för mognad, befruktning och bra delning!
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-02-08 22:24:48 följande:

Jag gjorde ju äggplock den 27 feb men ingen tillbakasättning. Är det någon som vet hur länge man bör vänta med bad, tamponger och sex efter det? Jag tänker på läkningstid.

Två veckor sa de till mig på kliniken. Jag skulle vänta den tiden för säkerhets skull, även om andra säger att det "kan" gå fortare.
  • Regnbågsdröm
    AnnaLY skrev 2016-02-09 07:40:09 följande:

Hoppar av här. Fick stort minus imorse på min TD. Tack ändå för alla svar och support. All lycka till er!

Lider med dig. Håll utkik efter nya grupper sen. Jag tänkte starta en när jag drar igång med tredje försöket <3
  • Regnbågsdröm
    Iskristall skrev 2016-02-09 08:03:29 följande:
    Min klinik gav mig informationen "Undvik bad och samlag i några dagar" och "Det är bra att ta det lugnt med fysisk aktivitet de närmsta dagarna" så det är inget jag bara hittade på som det "kan" gå fortare.
    Okej, jag förstår. Så märkligt bara att klinikerna säger så olika. Därför tror jag att det är bättre att vara på den "säkra sidan" och vänta längre. Som sagt så sa min klinik två veckor till mig.
  • Regnbågsdröm
    anki75 skrev 2016-02-09 16:31:23 följande:
    Vad menar ni med att när det kommer rött räknas som första dagen? Menar ni nidblödning?

Jag fick lite rosa på ruvardag 3 sen ruvardag 10. Men idag på ruvardag 13 är det mer rött. Får väl se hur det slutar.
    Jag tror de har pratat om mensen innan. När man ska rapportera mensstart (dag 1) så räknas det från röd mens och inte "förmens" liksom. Antar att det vet det de menade.

Under ruvningen kan man få nidblödningar som du skriver. Vilket inte behöver vara någon fara. Däremot om du får en riktig blödning så märker du det. Många tror att det är mens man får om försöket misslyckas, men det är en så kallad bortfallsblödning. Jag blödde betydligt mer än vid mens, men det kan nog också vara lite olika. Hoppas dock att du slipper behöva uppleva det! Lycka till! <3
  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-02-11 06:59:41 följande:

Har blodblandade flytningar nu på morgonen. Brösten är inte alls ömma. Får nog ställa in oss på att det tar slut här för denna gång...

Sitter nu och undrar om jag orkar gå på jobbet eller inte. Känns egentligen inte som att jag orkar med det riktigt.

Det slutade så för mig. Helt plötsligt från ingenstans slutade brösten ömma. Vilken dag är du på? Jag skulle råda dig att testa om du kommit en bit på väg. Du vet nog redan svaret och då har du det liksom gjort. Men visst, vänta tills imorgon bitti. En liten blödning behöver inte vara något. Men för mig började det lite, sen kom syndafloden typ. Hemskt. Lider med dig!
  • Regnbågsdröm
    lallallalla skrev 2016-02-11 06:32:37 följande:
    Åhh, vad kul! Bokade de in dig fast du inte passerat TD? Tanken har inte ens slagit mig att jag kan ringa tidigare om det blir plus tidigare.

Vilken vecka är du när det blir ultraljud? :))
    Det är nog inte supervanligt att de gör det. Jag blödde syndafloder och testade negativt. Ringde kliniken. De tvingade mig ändå att testa två dagar senare på TD och ringde då. "För att 3 procent kan blöda trots graviditet". Suck.
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016