• Regnbågsdröm

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-13 14:45:03 följande:

Kan någon skriva in mig på listan med

Kärlekövervinnerallt, 30 år. 1a försöket Sprutstart 12/2 . Prel äp 23/2

När någon skriver i henne kan ni ju lägga till 29 år på mig också. Glömde åldern
  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-02-13 16:11:09 följande:

Nu är jag fullt klar över att detta är en märklig fråga. Ni som blöder eller har provat blöda efter IVF, hur gör ni med binda och tampong? Jag hann nämligen sova tre timmar inatt innan jag fick kliva upp och ordna upp situationen. Då valde jag att sätta in en tampong för att jag skulle få sova. Jag är van att blöda mycket då jag även gör det normalt sett. Därför har jag också alltid tampong. Så det här med binda håller på att knäcka mig. Känner mig konstant osäker och springer på toan ibland flera gånger i timmen. Tror ni att man absolut inte får använda tampong?

Använd inte tampong!! Jag frågade uttryckligen när jag fick min bortfallsblödning. De sa att jag inte fick det. Man ska vänta två veckor efter äggplocket är det sagt. Med både bad, sex och tampong. Men som sagt så frågade jag kliniken, och de sa till mig att jag måste ha binda under den blödningen.
  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-02-13 16:56:08 följande:
    Okej. Jo precis. Men jag tänkte att det har ju gått 17 dagar sedan ÄP. Ska skriva och fråga dem imorgon, för jag håller som sagt på att bryta ihop när jag blöder såhär pass mycket. :/
    Jag förstår dig precis. Jag tyckte också det var jobbigt att blöda så mycket. Som om inte allt annat är jobbigt nog efter ett misslyckat resultat liksom. Ush. Men fråga för säkerhets skull. Jag tror det är bra <3
  • Regnbågsdröm
    Amie77 skrev 2016-02-14 08:00:03 följande:
    Usch, så trist (minst sagt)! Hoppas ni har kraft för ett nytt försök snart!

Ytterligare ett minus i denna tråd. Vad tråkigt att det är så få goda nyheter denna vinter-vår.
    Ja, riktig skitstart på året. När vårt negativa kom kände jag mig typ ensammast i världen. Nu kommer ni som ett tåg efter. Ush. Lider med er alla! Snart startar vi en ny grupp och tar nya tag. Gråt ut och bryt ihop först. Jag väntar på mensen för att få reda på vilken cykel vi får börja. Kram till er alla!
  • Regnbågsdröm
    loppi skrev 2016-02-14 11:21:48 följande:
    Måste vi starta en ny grupp?Celavie som startade tråden är ju inte gravid!
    Nej, men för egen del tycker jag mest att det vore skönt att starta om på nytt. Vid flera misslyckade försök är det tungt med alla som lyckas. Vore därför skönt med en grupp där vi som misslyckas kan få starta om själva. Men det är såklart frivilligt att vara med i den
  • Regnbågsdröm
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-14 23:33:37 följande:

Tredje dagen med menopur. Magen har vart kaos idag. Vart på toa typ 1000 gånger känns det som. Och illamående från och till.

Vad har ni haft för biverkningar?

Tycker även att det svider jätte mycket när det sprutas in i magen. Trodde det var oruganen som skulle svida. Eller har jag blandat ihop det?

För mig sved det också jättemycket vissa dagar. Och efter typ 7 sprutdagar så var resterande sprutor ren plåga. Blåmärken överallt och tog tid att få in sprutan. Plus att det gjorde ont att spruta i också. Men jag tog maxdos i 12 dagar, så det kan ju bero på det också. Men är nog rätt normalt att det svider. Bara att stå ut
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-02-15 23:21:50 följande:

Hej alla! Har inte skrivit på ett tag men har läst allt. Både glädjeämnen och sorg. Jag känner med er alla och hoppas ni kämpar vidare. Jag hade en dipp med jobbiga tankar och misströstan men nu är jag tillbaka igen. Jag och sambon ska göra ett andra försök. Hoppas hoppas....
    Ungefär samma upplägg som sist. Långt protokoll med nedreglering och sedan högsta dosen av Menopur från start. Börjar med spray den 28 feb. Pga påsken ska jag spraya extra länge innan jag börjar med sprutorna den 23 mars. Antar att sjukhusets anställda vill vara lite lediga och smaska i sig påskägg! Känns bra och köra igång igen. Nu vet jag ju mer om hur det går till. Ska bli intressant och se om kroppen kommer reagera på samma vis. Hoppas på mycket ägg till påsk Tungan ute

Ni diskuterar trådar och om man bör starta upp en ny. Jag har full förståelse för att de som blivit gravida inte finner denna tråd så lämplig längre. Jag kommer sakna er massor men gläds oerhört över att ni lyckats. Vi andra kan väl bli kvar här ett tag till för det är ju fortfarande början av 2016. Tycker ni andra som är i samma situation som jag annorlunda hänger jag på till ny anvisad tråd. Det viktiga, tycker jag, är att vi hänger ihop och stöttar varandra efter bästa förmåga.

Fint att du skrev. Då kommer vi ha samma behandling, men jag börjar senare än du. Inväntar mens nu för att få veta när vi kan köra igång. Hoppas det blir denna cykel så det inte är köer och så. Nu när man börjar känna sig redo igen så vill man verkligen komma igång direkt.

Jag får se hur jag gör med gruppen. Jag tror inte heller att de som blivit gravida kommer vara kvar i gruppen, utan den blir ju för oss ändå. Men känns jobbigt med listan och allt. Man vill liksom börja om. Men vi får se vad jag känner när vi får köra igång. Jag meddelar här hur jag gör. Och visst, följer ingen med mig till en annan grupp så lär jag nog bli kvar ändå, haha
  • Regnbågsdröm

9.45 pratar de ofrivillig barnlöshet och svarar på frågor i Nyhetsmorgon på TV4. För er som är hemma och intresserade

• Regnbågsdröm

Som vanligt blir jag ledsen när de pratar om ofrivillig barnlöshet på tv. Nyhetsmorgon idag. Vet inte om fler av er såg. Men det är knappast första gången de får en fråga om samkönade par och svarar i princip "ja men det är ju stora chanser. Är man man och kvinna har man ju oftast något annat problem. Här är det ju bara spermierna" typ. Alltså; hur jävla svårt ska det vara för folk att förstå att även en kvinna som lever i samkönad relation kan ha behov av IVF och ha svårt att bli gravid. Jag blir fan förbannad och ledsen. Och som sagt, det är verkligen inte första gången. De tror att det är bara avsaknaden av spermier som är problemet.

• Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-02-17 10:31:26 följande:
    Hörde det och tänkte på er. Det lät som så självklart på henne att det skulle fungera per automatik bara det fanns spermier. Förstår att du blir både förbannad och ledsen. <3
    Exakt. Det var precis så det lät. Tycker det är konstigt med människor som inte kan tänka ett steg längre när de dessutom jobbar med sånt här. Jag skickade ett mail, för blev så att

Tack för dina ord! Fint ändå att du tänkte på oss <3
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016