Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
Kan någon skriva in mig på listan med
Kärlekövervinnerallt, 30 år. 1a försöket Sprutstart 12/2 . Prel äp 23/2
![](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
Kan någon skriva in mig på listan med
Kärlekövervinnerallt, 30 år. 1a försöket Sprutstart 12/2 . Prel äp 23/2
Nu är jag fullt klar över att detta är en märklig fråga. Ni som blöder eller har provat blöda efter IVF, hur gör ni med binda och tampong? Jag hann nämligen sova tre timmar inatt innan jag fick kliva upp och ordna upp situationen. Då valde jag att sätta in en tampong för att jag skulle få sova. Jag är van att blöda mycket då jag även gör det normalt sett. Därför har jag också alltid tampong. Så det här med binda håller på att knäcka mig. Känner mig konstant osäker och springer på toan ibland flera gånger i timmen. Tror ni att man absolut inte får använda tampong?
Tredje dagen med menopur. Magen har vart kaos idag. Vart på toa typ 1000 gånger känns det som. Och illamående från och till.
Vad har ni haft för biverkningar?
Tycker även att det svider jätte mycket när det sprutas in i magen. Trodde det var oruganen som skulle svida. Eller har jag blandat ihop det?
Hej alla! Har inte skrivit på ett tag men har läst allt. Både glädjeämnen och sorg. Jag känner med er alla och hoppas ni kämpar vidare. Jag hade en dipp med jobbiga tankar och misströstan men nu är jag tillbaka igen. Jag och sambon ska göra ett andra försök. Hoppas hoppas....
Ungefär samma upplägg som sist. Långt protokoll med nedreglering och sedan högsta dosen av Menopur från start. Börjar med spray den 28 feb. Pga påsken ska jag spraya extra länge innan jag börjar med sprutorna den 23 mars. Antar att sjukhusets anställda vill vara lite lediga och smaska i sig påskägg! Känns bra och köra igång igen. Nu vet jag ju mer om hur det går till. Ska bli intressant och se om kroppen kommer reagera på samma vis. Hoppas på mycket ägg till påsk
Ni diskuterar trådar och om man bör starta upp en ny. Jag har full förståelse för att de som blivit gravida inte finner denna tråd så lämplig längre. Jag kommer sakna er massor men gläds oerhört över att ni lyckats. Vi andra kan väl bli kvar här ett tag till för det är ju fortfarande början av 2016. Tycker ni andra som är i samma situation som jag annorlunda hänger jag på till ny anvisad tråd. Det viktiga, tycker jag, är att vi hänger ihop och stöttar varandra efter bästa förmåga.
9.45 pratar de ofrivillig barnlöshet och svarar på frågor i Nyhetsmorgon på TV4. För er som är hemma och intresserade
Som vanligt blir jag ledsen när de pratar om ofrivillig barnlöshet på tv. Nyhetsmorgon idag. Vet inte om fler av er såg. Men det är knappast första gången de får en fråga om samkönade par och svarar i princip "ja men det är ju stora chanser. Är man man och kvinna har man ju oftast något annat problem. Här är det ju bara spermierna" typ. Alltså; hur jävla svårt ska det vara för folk att förstå att även en kvinna som lever i samkönad relation kan ha behov av IVF och ha svårt att bli gravid. Jag blir fan förbannad och ledsen. Och som sagt, det är verkligen inte första gången. De tror att det är bara avsaknaden av spermier som är problemet.