• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • hope88
    Nicka skrev 2015-12-11 14:32:05 följande:

Lycka till!

Hoppas att de är guldägget du ruvar på :)

Kram

Hoppas jag/vi med :)

Kram
  • hope88
    Nicka skrev 2015-12-11 14:42:56 följande:

Vilken förmiddag..

Va och kollade äggblåsorna 8 st på höger och 3 på vänster och några som vi hoppas ska växa till :)

Hade även bokat tid på gyn på sjukhuset för att ta blodprover för missfallsutredning så lite stress att hinna dit, där fick vi vänta i 45 minuter "suck" blev lite sur efter 35 minuter och sa till i kassan, till slut fick vi komma in, sköterskan förstod att vi inte va så glada och bad om ursäkt flera gånger.

Efter proverna blev de Apoteket för att hämta ut mer Menopur, då va den slut!! Som tur va fanns de ett paket kvar på ett annat apotek så de va bara att stressa dit o hämta ut.

Va hemma efter 11..tur i oturen att jag bestämt att vara hemma idag oxå då jag fortfarande har ont i magen,annars skulle jag stressat ner till jobb för å jobba i 2 timmar.

Väntat hela dan på att Carlanderska ska höra av sej typ 14:15 ringer dom o vill ha ett ul på måndag...då gyntanten gått för dagen får jag chansa o åka in på morgonen, vilket inte gjorde min chef speciellt glad :(

Men!!! Det låter som en jäkligt tuff dag som om man inte redan har mycket med allt vad ivf innebär :(

Kram till dig! Skönt att det ser bra ut på vul och äggen växer på sig och att allt löste sig till slut <3

Kram
  • hope88
    Fredag skrev 2015-12-11 16:47:22 följande:

ja han tycker det låter lite skrämmande. Tackar. :) Låter som rätt lagom biverkningar. Tackar :)

Tyckte min man också ;) Jo jag har mått bra så ska inte klaga :)
  • hope88

IVF lista (fyll på vartefter)

Regnbågsdröm: 29 år (om typ 1,5 vecka) och går på RMC i Malmö. IVF 2. Långt protokoll. Spraystart 10/12. Planerat ÄP vecka 2. Kan även nämna att jag lever i samkönad relation, men det märks ju kanske på namnet 

Hope 88; 27 år. Går på Huddinge. Kort protokoll. IVF 1. Sprutstart 29/11, ÄP 9/12, ET 11/12, TD 27/12. Gift.

Stajlish: 30 (fyller 31 om en dryg vecka), Sahlgrenska Göteborg, IVF 1, Sprutstart 12/11, ÄP 26/11, ET 28/11 & TD 13/12. Gift =) 

Celavie1: 39 år, Västerås fertilitetscentrum, inväntar start. Sambo sedan 8 år. 

Nicka: 34 år, går på distans på Carlanderska i Gbg. 4e IVF försöket. Första gången med långt protokoll,äggplock 16 dec. Sambo. 

Fredag: 37. startar korta programmet i jan. Carl von linne kliniken Uppsala. Gift. 

Popetot: 31 år, RMC Malmö, inväntar kallelse för planeringssamtal. Bör ske enligt vårdgaranti i januari. Gift sedan juni 

Iskristall: 38 år, ivf-kliniken sthlm, 1:a IVF, kort protokoll, sprutstart 27/11, ÄP 7/12, ET 9/12, TD 25/12. Sambo

• Nicka
    hope88 skrev 2015-12-12 10:29:53 följande:
    Men!!! Det låter som en jäkligt tuff dag som om man inte redan har mycket med allt vad ivf innebär :(

Kram till dig! Skönt att det ser bra ut på vul och äggen växer på sig och att allt löste sig till slut <3

Kram
    Ja verkligen en tuff dag.
    Man är ju redan ganska långt ner i skorna och känslig för de mesta, så även om jag vet att chefen inte menar de han sa så sa han de och jag tar åt mej...
    Tack! Ja så skönt att de växer på :)
  • celavie1
    hope88 skrev 2015-12-11 13:57:28 följande:

Då är jag för troligen första gången ruvare på ett embryo :) Åhh vi är så glada! De övriga 2 odlas nu vidare men det var ingen toppkvalité på dem som lät det som så får väl se. Ska försöka leva i nuet och hoppas på det bästa :)

Tack för alla tummar ni hållt <3

Kram

Men vad roligt!! Grattis! Måste kännas härligt för er. Sätt dig nu i soffan under en skön filt och bara koppla av
  • celavie1
    Nicka skrev 2015-12-12 17:17:32 följande:
    Ja verkligen en tuff dag.
    Man är ju redan ganska långt ner i skorna och känslig för de mesta, så även om jag vet att chefen inte menar de han sa så sa han de och jag tar åt mej...
    Tack! Ja så skönt att de växer på :)
    Vilken pärs! Det är ju det värsta att alla läkarbesök ska bokas in och planeras med jobbet. Min chef har hittills varit förstående tack och lov. Man önskar de kunde förstå hur detta känns och gå igenom.
  • Nicka
    celavie1 skrev 2015-12-12 22:27:47 följande:
    Vilken pärs! Det är ju det värsta att alla läkarbesök ska bokas in och planeras med jobbet. Min chef har hittills varit förstående tack och lov. Man önskar de kunde förstå hur detta känns och gå igenom.
    Ja de är jobbigt, helst när de kan bli med kort varsel, dock har ju vårt äggplock varit planerat ganska länge.
    Min chef är ganska förstående då vi känner varandra privat men jag ringde väl lite olägligt i fredags då de hänt nått på jobb.. Men ingen som inte gått igenom de här kan ju förstå fullt ut..
  • Nicka

Vilken tråkig helg :( inte orkat göra nånting, magen är fortfarande lite strulig och trött är jag..
    Imorgon blir de ett nytt Vul för o kolla om de växer till sej.

Nickasworld.blogg.se

• Nicka

Nu sitter jag o väntar på Vul :)
    Mår inte helt ok , vete tusan hur jag skall göra med jobb..blir ju "bara" lite över 4 timmar men sådär kul när man inte mår så bra...nu hoppas jag att detta ser fortsatt bra ut.

Nickasworld.blogg.se

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016