Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
![Drömmer Drömmer](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-dreamer.gif)
Varsågod! jag klämde och krossade 5 flaskor och maken en... kändes lite stressigt! Men efter videon, gick det finemang! Nu sitter jag på ett överskott av vattenflaskor :). Tricket är verkligen att följa videon...
Är det ägglossningssprutan du menar att du ska ta imorgon kväll? I så fall ska du inte ta menopuren också samma dag. Utan bara ÄL-sprutan. Däremot blir jag lite osäker när du säger att du ska ta sista sprayen samma dag. Det gjorde inte jag. Är det synarela du tar? Men är du osäker - ring din klinik! Det hade garanterat jag gjort istället för att fråga här. För det kan ju vara så olika
Får nog ringa dem i morgon. Blir osäker nu. Ska ta ägglossning sprutan på onsdag kl 21.00. Läkaren skrev att jag skulle ta suprecur spray även på onsdag kl 20.30.
Nu är mina ägg plockade!!! :) 12 st blev det, känns jättebra. I morgon ska de ringa och säga hur många som blivit befruktade. Det gjorde väldigt ont men det är ju så kort tid så det var ingen fara. De lämnade två blåsor på vänster sida som var svåra att nå, de tyckte att det räckte ändå. Håll tummarna för mina ägg nu! :)
Nu är mina ägg oxo plockade. Jag fick ut 19 st!! Jag blev helt paff. Det trodde jag ju aldrig. Och det kändes ingenting.Det kommer väl nu i efterhand :/
Kvällens drama
Skulle ta Ovitrelle 21.45, och pennjävel funkade inte! Vi kutade ner till akuten här för att se om vi kunde få hjälp. Kl. 23.40 fick jag se en sjuksköterska. De hade inga Ovitrelle men hon kom på att man kunde ju dra ut innehållet i en annan spruta och ta. Så nu hoppas vi att det var ok och tiden inte var så himla tidskritisk. Får ringa ivf-kliniken och se imorgon...
Löste ut alla mediciner idag! En hel kasse med hem... Haha! Jag får menopur, orgalutran och Otrivellen.
Korta protokollet... Är inne på dag 2 med provera så trolig sprutstart är runt 5/6/7 feb.
Uppdatering ovitrelle-gate,
Tiden flyttades bara framåt så nu skall jag in runt lunch istället. Det vart lite svettigt innan jag fick tag i sjuksköterskan.
Bra att veta om någons ovitrelle penna inte funkar. Sug upp innehållet i en annan spruta och ta så fort ni kan.
Imorgon äggplock... äntligen!