Trött, trött och trött!
Den här gravid-tröttheten kan verkligen kännas övermäktig! Som att all energi bara sugs ur min kropp.
Jag har alltid haft sömnsvårigheter så jag är van vid att klara mig trots trötthet. Kan jobba som vanligt trots att jag snittat 3-4 timmar/natt flera dagar. Det är jobbigt, men det brukar gå. Jag är bra på att "ta mig i kragen". Men nu. Nu bara orkar jag inte. I helgen låg jag bara i sängen, orkade knappt ta mig upp för att äta. Tröttheten gör mig både ledsen och rädd.
Jag är i vanliga fall väldigt aktiv med jobb, dotter på halvtid och en aktiv fritid med dans, träning och socialt umgänge. Träningen och dansen brukar vara det som hjälper mig när livet känns tungt. Och att inte orka det... det känns hemskt. Det gör mig rädd över hur jag ska klara detta själv. Jag vet hur tufft det var förra gången, när jag hade en partner som fanns där att stötta mig, som lagade mat och städade. Men den här gången är jag själv (oplanerat) och dessutom med en femåring på halvtid. Dessutom blir jobbet, och extrajobben, än mer viktigare för att klara ekonomin när jag har två barn att ta hand om. Det ligger så mycket på mina axlar och kanske ger det extra tyngd till min trötthet.
Är det fler som känner denna enorma trötthet och hur gör ni för att orka?