• filippas

Gravid v10 - knappt några symptom

Hej på er, 

plussade nu på hösten och är nu i v10. Men jag går runt med en sjuklig oro som gnager på mig om dagarna. Står allt verkligen rätt till? 
    första veckorna var jag extremt trött, men nu känner jag knappt av någonting. Är det fler här som också varit väldigt symtomfria under sina graviditeter? 

Jag är självklart sjukt tacksam och glad över att inte lida av illamående som många gör under mindre och större delar av sin graviditet. Så det är jag. som även min bm sa att jag ska vara glad över. Men det känns så konstigt att knappt ha ont i brösten, inte känna någon molande värk i magen. Borde man inte göra det? 

fler symptomfria här inne?? 

• Svar på tråden Gravid v10 - knappt några symptom
  • frestelsen

Är det inte under de veckorna som kallas spök veckor eller så? Är gravid nu, men bara v.7 o känner saker t.o.f men med dottern minns jag nog att jag inte alltid kände saker o noja fast allt va bra:)

• Cyanea

Har för mig att spökveckorna officiellt börjar kring v. 12, men kanske börjar det långsamt för dig? Sen är det där med symptom väldigt individuellt, så man ska aldrig jämföra sig med någon annan :) Jag hade väldigt varierande symptom, så jag hade dagar när jag inte kände mycket alls och dagar jag var jättedålig. 

Har inga bra råd att ge dig, mer än att göra det som du mår bäst av. Jag personligen klarade inte väntan, så jag sökte mig privat för att göra ultraljud. För mig var det värt det eftersom jag då kunde slappna av när jag såg att allt var bra. Det är alltid en möjlighet om du inte står ut. 

Vad gäller molande värk i magen hade jag knappt någon alls. Har känt det en handfull gånger totalt kanske. Illamående hade jag i mängder, men är också överkänslig för hormoner, så det var väl därför. Brösten ömmade massor vissa dagar, andra knappt alls. 

Hoppas att du snart kan slappna av och njuta av att det växer ett litet liv i dig :) 

• Gilraen

Jag hade absolut noll symptom mellan vecka 8-18. Skitjobbigt, ända fram till rul var jag jättenojig att jag inte alls var gravid (trots test och starka symptom i början).

• fiapia01

Jag var percis som dig, hade inga symtom alls! Kännde att jag va lite öm i brösten när jag cyklade, annars nada.. Tröttheten kom och gick lite. Sen syntes det sent och jag kände inga sparkar förän sent. Så jag gick o kände mig typ helt ogravid till vecka 18-19 typ. Men allt har varit helt normalt för mig hela vägen (so far) har gjort KUB och RUL och nu är jag i v32.

Så jag säger till dig som min (och din BM) sa, va glad för att du mår bra!:)

Nu kan jag säga att det både syns och känns. Mår fortfarande väldig bra, men nu känner man sig ju gravid... Med besked! Lillen där inne river runt för fullt:)

• topaz.

Jag! Är i vecka 17 nu och var extremt trött några veckor precis i början och sen dess har jag mått prima :) Var precis som du också väldigt orolig för att det skulle vara  något fel när alla gravida verkar då så himla dåligt. Jag bad därför om ett tidigt ultraljud just för att det inte kändes som om jag var gravid. Ville se att det fanns något i magen. Så om du känner dig orolig så tycker jag att du ska boka tid för ultraljud. I vissa landsting erbjuds det till och med gratis vid oro. Men som sagt, man kan må bra under sin graviditet utan att det behöver betyda att något är fel!

• filippas

Åh, tack för alla era svar! 

Skönt att höra att det finns fler där ute som är relativt symptomfria men att allt har gått bra ändå! 
    Det är svårt att se det som att allting är bra när man hör alla andra som är gravid och har all världens krämpor, som att det är mer "normalt". 

Ja, jag får bara ta och glida på vågen så länge det går helt enkelt! Det blir väl dubbelt upp mot slutet istället :)

• Cyanea

Haha - precis! Då kommer säkert foglossningar och halsbränna och ödem och åderbråck :P 

• doktorquinn

Hej!

Jag är i vecka 6+5 och är nästan symptomfri. Har inte känt något illamående alls, känner inte nånting i livmodern, inga problem med magen, ingen trötthet... Brösten är dock ganska ömma, och i början var humöret ganska crazy, det har dock varit mycket lugnare de senaste typ fyra dagarna.

Man vill ju känna nånting! Jag är definitivt orolig för MA. Tacksam för den här tråden :)

Svar på tråden Gravid v10 - knappt några symptom