dagispersonalen lyfte ut min 5 årige pojke med adhd!
Oj det här är ju jättesvårt att uttala sig om. Hur länge har han gått på just den avdelningen? Har personalen och du suttit och kommit överens om strategier du gör hemma som de också kan använda sig av på förskolan?
Att hitta ett lugnt rum på förskolan kan vissa stunder inte vara det lättaste, varav utomhus kan vara en bra lösning i akutfall.
Om ni själva också lyft honom på detta sätt, kanske personalen trott att det är ett okej sätt att ta itu med honom och hans vikt?
Fem minuter utomhus är absolut inget farligt för barnet. Det var ju inte som att de slängde ut honom och låste dörren. Personal gissar jag var med honom ute och hjälpte honom lugna ner sig. Sen håller jag helt med om att det inte på några sätt är det optimala, men i en krissituation kanske man får väga pest eller kolera mot varandra. Skydda övriga barn och vara fem minuter ute i kyla kanske var det enda alternativet.
Men jag förstår dina känslor och tycker absolut att om ni inte redan har gjort upp en plan tillsammans med personal, i så fall göra det nu. Då kan du berätta hur du gör hemma vid hans utbrott, om du har några sätt att se varningssignaler på som kan hjälpa dom att mota Olle i grind, och de kan berätta mer om sin verksamhet och varför de gjorde som de gjorde och hur de kan göra andra gånger.