Wilowa skrev 2015-10-30 21:54:57 följande:
Personalen gjorde inte sitt jobb när de behandlade ett barn som skit...jag ställer betydligt högre krav på mina kollegor, ts har rätt att reagera på det hennes son utsatts för. Sonen är ett litet barn, personalen är vuxna och ska dessutom vara utbildade för sitt jobb. Jag ser inte hur man kan ställa högre krav på ett litet barn än på vuxna människor. Tycker du verkligen att det är okej att vuxna människor behandlar ett litet barn illa bara för att barnet inte klarar av att hantera situationen?
Tyvärr inser man att vissa tycker misshandel är okej mot barn fast barnaga varit olagligt i Sverige sedan 70-talet. Oftast har dessa individer själva blivit tuktade med aga och ser det som ett normalt sätt att fostra barn. Sedan ser de även barn som mini vuxna som borde kunna bete sig och uppföra sig som vuxna. Istället för barn som inte har samma konsekvenstänkande och vars hjärna inte är färdigutvecklad. Men som sagt, det finns folk som vill gå tillbaka 50-100 år i tiden i barnuppfostran. Om det nu är det de vill kan de donera sina smartphones och datorer till mig så kan de leva helt och hållet som man gjorde för 50-100 år sedan. Varför ska bara barn behöva det isf.