dagispersonalen lyfte ut min 5 årige pojke med adhd!
Vart är sonens ansvar någonstanns? Du tror inte att han hade fått komma in direkt om han hade lugnat ned sig lite? han är inte dum i huvudet bara för att han har ADHD så varför tycker du att han inte ska kunna behandlas som alla andra?
ADHD är en förklaring till varför barnen beter sig som de gör men det är tusan ingen ursäkt till att de ska få göra det.
jag är helt övertygad om att barn med diagnoser behöver man vara lite mer hård mot och tydlig, målet måste väl ändå vara att det ska bli vuxna som fungerar i samhället och kan beter sig så att de passar in?
Vara mer hård mot ett barn med adhd kan få motsatt effekt o trigga igång ett utbrott istället för att lugna.
Jag har själv en son på 9 år med adhd. O jag hade blivit rasande om någon ställt ut honom på trappan ensam. Som någon skrev kunde ju ts son stuckit o ingen vetat var han var. Då barn med adhd även oftast saknar impulskontroll.
Som någon också skrev ta kontakt med rektorn lyssnar inte denna så gå vidare. För personalen har uppenbarligen inte tillräcklig information/utbildning.