dagispersonalen lyfte ut min 5 årige pojke med adhd!
Nu framgår det inte av din text TS om han utåtagerade mot förskolepersonalen eller om det var andra barn. Dom kanske inte hade ett val just där och då?
Tänk om han sparkade och slog en 2-3-åring? Jag kan ju lova dig att jag blivit tokig om jag fått komma till förskolan och fått reda på att någon slagit och sparkat någon av mina barn. En 5-åring är relativt stark och kan nog göra ett annat barn riktigt illa.
Som vissa innan skrivit så kanske det var fullt överallt och det inte fanns någon möjlighet att få till en lugn vrå till honom just då. Det kan ju vara runt 15-30 barn på en avdelning hur ska 2 av personalen bara kunna överge resten av gruppen pga din son? Om han ofta får såna är utbrott så kanske han ska ha en person som just är tillgiven honom hela dagarna? Man kan ju inte riskera andra barn säkerhet bara för att din son har en eller flera diagnoser. Det kan ju inte vara meningen att andra barn kanske ska vara rädda för att gå till förskolan p.g.a ditt barn.
Däremot tycker jag dom borde ha ringt dig så snart detta hänt, men då kanske du blivit arg och irriterad p.g.a att dom inte klarar av en sådan situation själva?
Det är en svår situation för alla iblandade och ni kanske skulle prata igenom vad som är okej vid en sån situation. Dom kanske tog till den enda snabba metod dom kom på just där och då. Kan vara lite svårt att planera och göra iordning något medan en 5-åring sparkas, slåss och skriker vilt omkring sig. Det kanske krävdes bara två i personalen att få iväg din son. Sen kanske de andra barnen står och gråter och är rädda och dom också behöver tröstas?
Kyla ned sig är ju ett annat uttryck för att lugna ned sig och fungerade det då så kanske det inte var så farligt? Det var säkert en personal med som höll i honom eller hade honom i knäet ute inte att dom kastade ut honom och stängde dörren.