• K Kalle

dagispersonalen lyfte ut min 5 årige pojke med adhd!

Sisisisi skrev 2015-10-27 21:31:58 följande:

Helt sjukt att ställa ut ett litet barn med funktionshinder för avkylning! Lyfta in barnet i ett lugnt rum där han kunnat sitta med personal tills han lugnat ner sig hade varit bättre. Vad gör förskolan för att underlätta för honom? Låter jobbigt för honom att ofta få sådana utbrott på förskolan.

Väldigt jobbigt för honom... och för de andra barnen.
  • K Kalle
    dorada skrev 2015-10-27 22:20:44 följande:
    behandlas som andra, javisst! varför kastar de inte ut ngn av de andra ungarna då när de vildar till sej, han är enda. Det är inte vad jag kallar att behandlas på samma sätt.
    Är det någon som "vildat till sig" lika mycket som han?
  • K Kalle
    Morkullan skrev 2015-10-28 08:31:59 följande:
    resonerar du likadant när det gäller andra funktionshinder som tex rörelsehinder, utvecklingsstörning eller kortvuxenhet eller gäller din uppfattning endast barn med diagnoser inom NPF? 

Det går inte att med hårdhet och tydlighet få en förlamad att gå i trappor. Varför tror du att ADHD går att fostras bort? Om det gick skulle diagnosen inte behövas, bekymret inte finnas. Men ADHD har genetiska och fysiska och kemiska förklaringar. ADHD finns och är ett funktionshinder.

Och varför i hela världen måste målet vara att alla ska passa in i samhället? I så fall är det definitivt samhället som behöver mer tydlighet, för att bättre passa sina invånare som alla har olika förutsättningar och svårigheter. 
    Skillnaden är att en rörelsehindrad person inte skadar någon.
Svar på tråden dagispersonalen lyfte ut min 5 årige pojke med adhd!