• 1234568

dagispersonalen lyfte ut min 5 årige pojke med adhd!

Klart det är okej. Menar dagispersonal har andra riktigt små barn på plats också, och dom måste skyddas från hans utbrott. Och om 1 personal inte klarade av det utan det krävdes två för att få honom avlägsnad (och att alla var säkra under tiden), då är det så.

Sedan så klarar en 5 åring 5 minuter ute på trappan.

Jag har 2 stycken 13 månaders på dagis. Och jag kan säga att det skulle ta eld i huset om jag fått höra att en 5 åring (oavsett diagnos) har fått spotta, sparka, svära och ha utbrott i närheten av mina 13 månaders. En 5 åring kan skada små barn rätt bra.

Så dom gjorde helt korrekt. 

Däremot så behöver kanske din pojke medicin för sin adhd. Underlättar säkert hans vardag.

• 1234568
    Wilowa skrev 2015-10-28 20:01:13 följande:
    Kränkningar i skola eller förskola är inte tillåtet oavsett vad du tycker.

www.skolverket.se/regelverk/mer-om-skolans-ansvar/krankningar-1.201704
    Att skydda dom andra barnen är en nödvändighet i en sådan situation.

Oavsett vad som orsakat utbrottet som gör en 5 åring så arg så han blir en risk för dom andra barnen, så måste den hotfulla situationen först komma under kontroll.

Och att bära ut ett barn som skriker, sparkar, spottar och svär är inte en kränkning.

Och eftersom de krävdes två för att avlägsna pojken så utgår jag från att han är en ganska stark 5 åring. Och ett dagis är ofta konstruerat så att det finns barn i alla rum när någon får ett sådant utbrott. Och då är trappan nog inte så dum. 

Och jag tvivlar på att dom lämnat honom sitta där ensam. 
    Dom avlägsnade barnet dit dom hade möjlighet, för att säkra dom andra barnen.

Men du kanske menar att han borde ha fått sparka, skrika, kasta saker, vara aggressiv runt dom andra mindre barnen? Eller att man skulle "talat honom tillrätta" på plats? Då vet du inte hur barn fungerar, eller ADHD. Ett barn som blir så aggressivt behöver tid för att lugna ner sig. Och det kan inte ske runt småbarnen på dagis.
Svar på tråden dagispersonalen lyfte ut min 5 årige pojke med adhd!