Inlägg från: Colourfulrainbow |Visa alla inlägg
  • Colourfulrainbow

dagispersonalen lyfte ut min 5 årige pojke med adhd!

Bocconotti skrev 2015-10-28 19:32:05 följande:

Jag har faktiskt full förståelse för dagispersonalen! Ingen diagnos rättfärdigar sparkar, bett och spott. Personalen var tvungen att skydda de andra barnen.

Här är jag benägen att hålla med. De andra barnen måste ha varit jätterädda. Visst, det behövs en utbildad personal som vet hur de ska hantera barn med diagnoser, men i nuläget gjorde personalen endast vad de kunde göra. 

Barnskötare, förskollärare och övriga barn på avdelningen ska inte behöva bli spottade på eller slagna. Du skrev att din son brukar göra så, detta är alltså något som personalen får utstå flera ggr per vecka? Jag tycker uppriktigt sagt synd om personalen. Fy fan vad hemskt att behöva gå till en arbetsplats där man blir misshandlad och spottad på varenda dag. 
  • Colourfulrainbow
    1234568 skrev 2015-10-28 19:26:03 följande:

Klart det är okej. Menar dagispersonal har andra riktigt små barn på plats också, och dom måste skyddas från hans utbrott. Och om 1 personal inte klarade av det utan det krävdes två för att få honom avlägsnad (och att alla var säkra under tiden), då är det så.

Sedan så klarar en 5 åring 5 minuter ute på trappan.

Jag har 2 stycken 13 månaders på dagis. Och jag kan säga att det skulle ta eld i huset om jag fått höra att en 5 åring (oavsett diagnos) har fått spotta, sparka, svära och ha utbrott i närheten av mina 13 månaders. En 5 åring kan skada små barn rätt bra.

Så dom gjorde helt korrekt. 

Däremot så behöver kanske din pojke medicin för sin adhd. Underlättar säkert hans vardag.

Håller med. En eloge till personalen som skyddade de andra barnen. 
Svar på tråden dagispersonalen lyfte ut min 5 årige pojke med adhd!