dagispersonalen lyfte ut min 5 årige pojke med adhd!
Inte okej. Låter som det behövs en plan, en kunnig resurs och någon form av vilorum. Tryck på ordentligt om det TS.
Inte okej. Låter som det behövs en plan, en kunnig resurs och någon form av vilorum. Tryck på ordentligt om det TS.
Litet My, kan du sluta svara snorkigt med ett fåtal ord. Svara ordentligt och tillför något eller låt bli att svara alls.
Varför är det så svårt för vissa att se att det finns dåliga föräldrar? Föräldrarna blir inte automatiskt bra bara för att barnet har en diagnos. Överlag daltas det för mycket med barn, inte bara barn med diagnos, utan barn i allmänhet. Det är ett stort problem i skolan att barnen inte kan uppföra sig, lärarna saknar all auktionäritet och föräldrar kräver att lärarna sätter högsta betyg på deras barn oavsett vad barnet har presterat.
Jag ser faktiskt inte heller problemet riktigt. visst hade han kunnat få en tröja och en personal borde stått med honom men jag hade gjort helt samma sak själv. Hade mitt barn gjort något sådant hade jag burit ut. med eller utan diagnos.
En diagnos är inget frikort för särbehandling vilket många verkar tro nu för tiden. Och man måste ta sitt ansvar som förälder.
Det där låter ju som en totalt ohållbar situation och hade jag haft mitt barn där hade jag krävt att det där barnet omplacerades. Jag hade verkligen fruktat för mina egna barn om ett barn kunde få dom där utbrotten. Låter rent livsfarligt. Om du säger att 1 blåmärke på din son kan vara 5 på en personal så låter det inte säkert alls för de andra barnen.
Låter som ni borde överväga särskola eller liknande för honom.
Hur som helst hoppas jag ni kommer fram till en lösning för jag tror ju inte han mår bra av den där situationen heller.
inte alls. Men något måste ju uppenbarligen göras. diagnos eller ej så kan man inte ha ett så utåtagerande barn bland så många andra barn som kan hamna i skottlinjen.
Det är varken bra för barnet i fråga eller dom andra barnen. Däremot tycker jag att väldigt många använder diagnoser som frikort och många föräldrar tar det som ett argument istället för att handskas med problemet.
"Nej men jag gör inget åt det där för han har adhd så det är så han är"
Sett väldigt mycket utav detta och det är skrämmande.