Litet My skrev 2015-10-29 17:32:04 följande:
Kanske för att du är inne i var och varannan tråd och gnäller över hur dåliga alla andra föräldrar är och om jag inte missminner mig fel ger helt felaktiga tips gällande barn med diagnos. Detta är ett barn som behöver struktur och hjälp, inte skällas på. Ditt prat om daltande föräldrar kanske du skulle starta en egen tråd om?
Felaktiga enligt dig ja. Jag har skrivit i TVÅ trådar angående det här ämnet, det skulle jag inte kalla var och varannan tråd.
Den här tråden handlar ju om en daltande förälder så det kändes lämpligt att ta upp det här. Grejen är att om hon tycker det är helt okej att hennes barn misshandlar andra barn nu hur ska det bli i framtiden? När tycker hon inte det är okej längre? Då barnet är 10 år, 15 år, 20 år eller 25 år? Ingen verkar överhuvudtaget tänka på barnen som blir misshandlade. Skulle du själv tycka det var okej om din som blev slagen i skolan?
Jag har aldrig sagt att barnen inte ska få struktur och hjälp. Jag har sagt att man måste sätta gränser också. Också, inte bara. I det här fallet lyfte de bara bort pojken från platsen.