• Bits1975

dagispersonalen lyfte ut min 5 årige pojke med adhd!

Jag hoppas verkligen att det löser sig till det bästa, för personalen, din son, och för de övriga barnen. Jag har inte förstått hela tråden, men spontant känns det som att han skulle behöva en resurs bara för honom, samt en mindre barngrupp, så få barn som möjligt.

I en perfekt värld kanske barn som är utåtagerande skulle kunna få vara hemma i förskoleåldern, i sin trygga miljö, och istället gå på aktiviteter, öppna förskolor, där de kan träffa andra barn, under lugnare former.

Jag är barnskötare och är en högkänslig person, och jag är helt slut, ibland gråtfärdig när jag kommer hem, trots att jag älskar "mina" underbara förskolebarn, men det är SÅ mycket yttre stimuli på förskolor idag, och pedagogernas tid tas upp av allt mer dokumentation och pappersarbete, samt att det av någon anledning blir fler barn med den här problematiken, och massa andra barn som också behöver och har rätt till ens uppmärksamhet och omsorg.

Det behövs fler personal/färre barn, och en lugnare miljö för både barnens och personalens tur.

Massa positiv energi till dig och din son, jag hoppas att det blir bättre <3

Svar på tråden dagispersonalen lyfte ut min 5 årige pojke med adhd!