• Tanja88

Icsi någon mer?

Hej , jag har gjort en Ivf behandling förra månaden som tyvärr inte blev någon graviditet & fick heller inga ägg till frysen. Fick hem brev om att påbörja ny behandling (kort protokoll) förhoppningsvis till nästa mens som beräknas den 18-19 november. Ska då testa menopur sprutan istället för gonal- f . Samt ska testa icsi metoden, har dock ej hört jätte mycket om den metoden, därför vill jag gärna att ni som lyckats med den metoden delar med er:) Även andra ivf:are e såklart välkomna att skriva :)

• Svar på tråden Icsi någon mer?
  • Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2016-02-13 22:01:45 följande:

JAG ÄR MED BEBIS !!!!!!!! <3

JAAAA!!! Så lycklig för dig! Tredje gången gillt funkade! Hoppas på detsamma för oss!
  • JOLI
    Tanja88 skrev 2016-02-13 22:01:45 följande:

JAG ÄR MED BEBIS !!!!!!!! <3

JAAAAA, WOW! ÅH VAD GLAD JAG ÄR FÖR ER! Massvis med grattis och lycka till! Detta gjorde min dag, fasen vad härligt!! Detta är ni så värda, era kämpar!!! Kram
  • Tanja88

[quote=76335782][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-02-13 22:05:47 följande:[/quote-nick]

JAAAA!!! Så lycklig för dig! Tredje gången gillt funkade! Hoppas på detsamma för oss!

Ja jag tror på 3e gången gillt ! Sedan nu sista behandlingen så började jag röra på mig mer genom att gå till & från jobbet varje dag , trots att det varit snö , ösregn osv! Vet ej om det hjälpt mig men jag har mått så mycket bättre av en sådan liten "åtgärd" :) tog även bidrottninggele under min behandling ! Hört det hjälpt vissa på vägen.

Klart det är er tur med :) önskar er all lycka!

• Tanja88

[quote=76336655][quote-nick]JOLI skrev 2016-02-14 10:14:23 följande:[/quote-nick]

JAAAAA, WOW! ÅH VAD GLAD JAG ÄR FÖR ER! Massvis med grattis och lycka till! Detta gjorde min dag, fasen vad härligt!! Detta är ni så värda, era kämpar!!! Kram

Tack så himla mycket söta du <3 ;) jag e så lycklig ! Jag har dock inte riktigt förstått det ännu... Men det sjunker nog in snart :) fin tidig alla hjärtans dag present om inget annat. Jag räknade ut för skojs skull när jag är beräknad att föda , det sjukaste av allt är att det blev 21/10 (min sambos födelsedag) :)) vilken present ! Dock e det ju ganska känt att förstföderskor går över tiden ;) men man vet aldrig ! Kram till er <3

• Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2016-02-14 11:47:49 följande:

[quote=76335782][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-02-13 22:05:47 följande:[/quote-nick]

Ja jag tror på 3e gången gillt ! Sedan nu sista behandlingen så började jag röra på mig mer genom att gå till & från jobbet varje dag , trots att det varit snö , ösregn osv! Vet ej om det hjälpt mig men jag har mått så mycket bättre av en sådan liten "åtgärd" :) tog även bidrottninggele under min behandling ! Hört det hjälpt vissa på vägen.

Vad är det för något, den där gelén? Jag har hört allt möjligt som kan hjälpa, men det känns lik förbannat som att det verkligen är ett lotteri. Jag hoppas vi också drar vinstlotten tredje gången.

Hur har era behandlingar sett ut? Hur många ägg de olika gångerna osv. Kan vara bra med lite pepp från någon som också gjort ÄP tre gånger. KRAM!! Och jag är verkligen glad för er, kan inte säga det nog många gånger.
  • JOLI
    Tanja88 skrev 2016-02-14 11:50:39 följande:

[quote=76336655][quote-nick]JOLI skrev 2016-02-14 10:14:23 följande:[/quote-nick]

Tack så himla mycket söta du <3 ;) jag e så lycklig ! Jag har dock inte riktigt förstått det ännu... Men det sjunker nog in snart :) fin tidig alla hjärtans dag present om inget annat. Jag räknade ut för skojs skull när jag är beräknad att föda , det sjukaste av allt är att det blev 21/10 (min sambos födelsedag) :)) vilken present ! Dock e det ju ganska känt att förstföderskor går över tiden ;) men man vet aldrig ! Kram till er <3

Kan tänka mig att det är svårt att förstå!!! Jisses vad spännande och kul! Världens bästa alla hjärtans dag present!!! Så lycklig mer er! Kram kram fina du <3
  • Tanja88

Det är i tablettform! Har flera kvar som jag kan skicka till dig om du vill? Om ni inte redan börjat er behandling :)?

Har kört kort protokoll alla gånger :) första gången fick jag ut 7 ägg (alla blev befruktade) återförde 1 efter 2 dagar & sedan odlades 4 el 5 men inget klarade sig.

Andra gången fick jag ut 15 ägg varav bara 12 var mogna, 9 blev befruktade & 1 återfördes två dagar efter , 6 stycken odlades & även den gången klarade ingen sig.

Denna fick vi ut 16 ägg , tror de var 12-13 som var mogna , återförde 1 efter två dagar. Sedan odlades ett par men som heller ej klarade sig!

Men det räcker med ETT guldägg bevisligen :))))

En av mina närmsta vänner har också gjort ivf & hon är en sådan solskenshistoria , ett ägg klarade sig & det återfördes & hon blev på smällen vid första gången ! Så tappa ej hoppet :)

Några andra frågor :)? KRAAAAAAM

• JOLI
    Tanja88 skrev 2016-02-14 11:47:49 följande:

Vad gör bidrottninggele för kroppen? Var köper man det? Tar man det inför försöket eller under tiden! Kram
  • Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2016-02-14 18:30:30 följande:

Det är i tablettform! Har flera kvar som jag kan skicka till dig om du vill? Om ni inte redan börjat er behandling :)?

Har kört kort protokoll alla gånger :) första gången fick jag ut 7 ägg (alla blev befruktade) återförde 1 efter 2 dagar & sedan odlades 4 el 5 men inget klarade sig.

Andra gången fick jag ut 15 ägg varav bara 12 var mogna, 9 blev befruktade & 1 återfördes två dagar efter , 6 stycken odlades & även den gången klarade ingen sig.

Denna fick vi ut 16 ägg , tror de var 12-13 som var mogna , återförde 1 efter två dagar. Sedan odlades ett par men som heller ej klarade sig!

Men det räcker med ETT guldägg bevisligen :))))

En av mina närmsta vänner har också gjort ivf & hon är en sådan solskenshistoria , ett ägg klarade sig & det återfördes & hon blev på smällen vid första gången ! Så tappa ej hoppet :)

Några andra frågor :)? KRAAAAAAM

Intresserad av den där gelén, undrar som JOLI ovan. Så berätta gärna mer om det
    Vi har inte satt igång än, väntar på mens i slutet av månaden. Sen kör vi alltid långt protokoll, så ska gå 19 dagar efter mens innan man får börja på sprayen också. Så tar lång tid. Inte säkert att vi får börja på denna cykel heller, men hoppas.

Fint att höra din historia. Trots många ägg så har det ju varit svårt ändå. Det bevisar ju ännu mer att det är ett lotteri. Jag får ju väldigt få ägg, så därför känns chanserna så små och det känns extra jobbigt av den anledningen. Men som du säger, det behövs bara ett guldägg. Jag hoppas att vi får det nästa gång.
  • tulip79

Vi fick vår son efter 9 återföringar (3 behandlingar) o lillasyster på första syskonförsöket. De är tvåäggstvillingar då de kommer från samma äggplock . Alla gångerna är via isci.

Svar på tråden Icsi någon mer?