• thea1983

Icsi någon mer?

Tanja88 skrev 2016-03-10 22:53:02 följande:

Vi såg hjärtljud :)))))))))) underbara känsla ! :)))))))))))

vilken lycka!!
  • thea1983

Hej tjejer!
    NU först e min mens på väg, kul med en cykel på 36 dagar när den alltid ligger på ca 27 annars :(
    Jag har dock ett litet dilemma...
    D e så att vi ska gifta oss i slutet av maj. OOOM vi kommer med denna gången så kommer insättning ske ca 2 veckor före bröllopet. Men med stress o oro över allt som ska fixas inför den dagen, ger jag då ägget de bästa förutsättningarna för att må bra i min kropp och fästa?
    Hur skulle ni gjort?

• thea1983
    Cyanea skrev 2016-03-14 13:04:53 följande:
    Du behöver inte oroa dig för att stressen ska försämra oddsen för att embryot ska fastna. Det är en vanlig myt, men utan större sanningshalt :) 

När vi gjorde FET förra året var jag både utbränd och mådde urkasst psykiskt, så när vi satt på läkarsamtalet förklarade jag läget och föreslog att vi skulle skjuta på det för att förbättra oddsen. Jag ville inte slösa försök och embryon. Läkaren förklarade att man inte hittat några som helst belägg för att det skulle försämra chanserna med stress, mer än att utebliven ägglossning förstås gör det omöjligt att bli gravid på egen hand, men den behövs ju inte under IVF ändå. Jag bör kanske tillägga att jag var i så dåligt skick att jag inte hade någon ägglossning då utan fick stimulera cykler. 

Rent biologiskt ser jag heller inte varför det skulle funka så att stress skulle försvåra graviditet eller dräktighet. Alla djur inklusive människor lever då och då i perioder med mycket stress, och av någon anledning verkar det snarare bli till fler barn under dessa pressade perioder. Babybooms brukar ju ske efter bl.a. naturkatastrofer. Människor i krigsdrabbade områden kan fortfarande få barn, och nog måste de vara mer stressade än vi som åtminstone inte dagligen behöver oroa oss för våra liv? Sen ser positiv och negativ stress inte olika ut i kroppen, utan upplevs bara olika, så rent krasst är det samma belastning för kroppen att ägna sig åt saker som är roliga som att jobba under tidspress. 

Inte för att det säger något om andra människor, men jag blev i alla fall gravid under min utbrändhet. Två gånger, varav ett mycket tidigt missfall (i princip kemisk graviditet), och det var första gångerna vi överhuvudtaget plussade under de tre år vi försökte skaffa barn. 

Så jag hade kört på, eller åtminstone inte skjutit på det av oro för att stressen ska försämra chanserna :) 
    OJ!
    Vi får fundera en runda till, d verkar som att mensen inte ville komma idag iaf...
  • thea1983

Tack så mycket!!
    Vi valde att hoppa över denna cykeln, och om den är normal ( ca 27 dagar) så blir uttag innan mitten av juni iaf. Semestrarna bukar väl inte börja förrän midsommarveckan? Visserligen så behöver jag ju ta sprutorna, men d e ingen risk för att jag ska vara super-ledsen eller att vi behöver berätta att vi e gravida på vår bröllopsdag.
    Och så har vi börjat med akupunktur! Jag tyckte att det kändes rätt. Värt att testa.

• thea1983

Åh, så skönt för er Regnbågsdröm!! Jag håller tummarna!
    Så då är det bara jag kvar... den 1/5 börjar jag med synarella nässpray, sen är det första UL den 25/5, 2 dagar innan vi gifter oss. Vi valde ju att hoppa över en cykel, men istället blir bröllopet mitt i allt. Men det var det valet vi gjorde och vi vill inte vänta längre, så detta blir jättebra. Men det tog ett par dagar innan jag hade landat i allt detta.

• thea1983

Hej tjejer!
    Jag har en fråga som jag inte kan få svar på av nån annan..
    Tog ni stimuleringsprutan samma dag som ägglossningssprutan?
    D e dax ikväll för den sisnämnda, o RMC hade såklart stängt när vi upptäckte detta. Ssk har skrivit att vi ska ta båda, men vi e väldigt osäkra..

• thea1983

Ja, precis Regnbågsdröm! Sjuksköterskan måste ha skrivit fel. Ola minns att hon sa att jag skulle ta sista "vanliga" sprutan o nässpray igår, o endast ovitrelle ikväll..
    Hur mår du nu? Jag har tänkt en del på er..

• thea1983

Regnbågsdröm;
    Jag ringde i morse till RMC, hon sa som du o Ola :) så allt e som d ska! O imon blir d äggplock.
    Ska dom göra en ordentlig utredning på dej? Jag tror på att kroppen o själen behöver läka. Även om längtan efter ett barn e stor. Ert barn kommer när det är redo. Jag hejar på er

• thea1983

JAG RUVAR!!! Vilken häftig känsla! Jag har aldrig haft ett plus på min sticka, jag hoppas att jag får va med om d nu :)

• thea1983

Åh nej Regnbågsdröm!! Jag hoppas att allt löser sej för er till slut, och att livet snart börjar le mot er.
    Kram

Svar på tråden Icsi någon mer?