• MissEmJ

Illamående - när slutade det för er?

Är gravid i vecka 8 (7+4) och dras med illamåendet from hell. Jag är fullt medveten om att det är väldigt individuellt med illamående, men behöver lite pepp nu. I vilken vecka slutade ni må illa?

Behöver något att räkna ner till och hoppas för allt i världen att jag inte tillhör dem som mår illa hela graviditeten.

• Svar på tråden Illamående - när slutade det för er?
  • Ananass

Usch lider med dig! Jag är gravid i v.12(11+3) och från v.5 hade jag extremt illamående och kräkte varenda dag! Vissa dagar fick jag behålla verkligen NOLL mat

Och var sängliggande. Jag fick utskrivet lergigan comp som skulle funka mot kräkningar men inte ta bort allt illamående, efter jag började ta dem blev det liiiite bättre men har fortfarande kräkt varje dag. Fram till i torsdags, då jag gick in i v.12(11+0). Har inte kräkt efter det, mår fortfarande lite illa på morgonen, men inte alls som förr, känner mig som en heeeeeelt annan person och hoppas att det ska vara såhär nu! :)

• UK Jennie
    Seemlan skrev 2015-11-01 09:20:21 följande:

Mitt slutade redan i början av vecka 10

Menar du nar du var 9+0? Jag ar 8+6 och har varit lite sma-illamaende de senaste veckorna, samt trott, men igar avtog det vilket jag faktiskt blev lite orolig over! I forra graviditeten var jag sma-illamaende fram till v.13.
  • MissEmJ

Åh, tack! Då hoppas jag att det släpper för mig i vecka 11 eller något också :) Tröttheten (sover utan problem 10 timmar per natt plus gärna på dagen på helgerna när jag inte jobbar), svullna och ömma bröst, uppsvullet underliv, tung i kroppen, anfådd för minsta lilla står man ju ut med utan problem, men detta illamående gör ju att jag blir galen.

• isadora81

Jagkräks 1-3 gånger per dag och är i vecka 16. Jag sätter mitt hopp till vecka 18. Det sägs att det är väldigt ovanligt att må illa efter vecka 18.

• MissEmJ
    isadora81 skrev 2015-11-01 09:44:45 följande:

Jagkräks 1-3 gånger per dag och är i vecka 16. Jag sätter mitt hopp till vecka 18. Det sägs att det är väldigt ovanligt att må illa efter vecka 18.

Åh fy din stackare! Måste vara fruktansvärt. Jag hoppas verkligen att det går över snarast för dig!
  • Jeanette 75
    isadora81 skrev 2015-11-01 09:44:45 följande:

Hoppas det går över för dig. Mådde illa hela graviditeten med med mitt andra barn. Men som sagt väldigt ovanligt.
  • isadora81

Jag har fortfarande hoppet kvar men för varje dag med fortsatt illamående så känns det som om risken ökar att jag får ha det så här tiden ut. Suck! Men det är ju värt det ändå.

Svar på tråden Illamående - när slutade det för er?