• Danis

IVF runda 5

Hej på er!

Väntar på mensen och ska då börja med IVF runda 5(!). Redan haft 10 embryo's insatt, 2 varje gång (1 FET) och även om top kvalitet, o allt såg perfekt ut, ingen resultat. Nu, efter hysteroskopi visar det att det skulle kunna vara immun försvaret o får jag 5mg prednisolon dagligen.
    Jag gör förresten behandlingen i DK med donorspermier då Hubby är steril. Själv ligger jag mot 40 i åldern nu. Vi kör alltid korta protokollet.
    Anyway, jag är extra orolig nu, sista missen slog in hårt på oss. Finns det nån därute på liknande resa som vill dela lite? Jag stödjer gärna ????

• Svar på tråden IVF runda 5
  • ystersyster
    Danis skrev 2015-11-03 07:25:28 följande:

Hej på er!

Väntar på mensen och ska då börja med IVF runda 5(!). Redan haft 10 embryo's insatt, 2 varje gång (1 FET) och även om top kvalitet, o allt såg perfekt ut, ingen resultat. Nu, efter hysteroskopi visar det att det skulle kunna vara immun försvaret o får jag 5mg prednisolon dagligen.
    Jag gör förresten behandlingen i DK med donorspermier då Hubby är steril. Själv ligger jag mot 40 i åldern nu. Vi kör alltid korta protokollet.
    Anyway, jag är extra orolig nu, sista missen slog in hårt på oss. Finns det nån därute på liknande resa som vill dela lite? Jag stödjer gärna ????

Hej! Har oxå flera misslyckade ivf bakom oss, blir lite nyfiken på hur du testade immunförsvaret? Ingen läkare har nämnt nåt om att det kan vara "felet" med en.. Är det din ivf läkare som gjort hysteroskopin?
    Vi är mitt i en behandling i DK med anledning att vi nu måste gå över till donorspermier och svenska lagar inte tillåtit det privat :/
  • Danis

Hej! Vi kör ju också där privat pga donorspermier. Väntelistan i SE för långt. De såg på bilderna från hysteroskopin små svarta prickar som indikerade nån attack eller nåt. Ja, var han uber-läkaren på IVF kliniken som gjorde den o granskade med en kollega.

• ystersyster

Ok, man börjar ju såklart undra om det är nåt galet med en då vi aldrig lyckas.. Blir det neg denna gången oxå ska jag kolla upp detta lite mer :)

• Sthlmsthlm

Fyller snart 40 och ska börja mitt femte ivf på nästa mens. Stressande ja!! Har fått blandade resultat men generellt många ägg men dålig kvalitet; låg befruktningsgrad och fragmentering.

Har självmedicinerat kortison och trombyl två av fyra gånger, men ingen skillnad förutom att mensen dröjt någon dag längre.

Behandlingen har inte skiljt sig nämntvärt. Korta protokollet med låg dos. Två med gonal f, två med menopur. Fått lite bättre kvalitet med menopur.

• Danis

Synd att höra att kvaliteten inte har varit så bra. hoppas denna gången innehåller den där superägget! Mina har varit fint men få, varje gång är man rädd att man denna gången inte får några alls. Får vänta och ser.

Idag fick jag i alla fall höra från en gammal kollega som höll på med IVF länge (pga att hon gick den reguljära vägen som tar sin lilla tid), att hon i alla fall äntligen har fått sin efterlängtade graviditet! Yay för henne! Glad också att jag fortfarande är glad för alla andra som lyckas. Hoppas att ni också får det ni vill.

Denna gången, som startar väl any moment now, känns som sista gången. Kanske för att vårt konto är snart tom och det ekonomiska får vi fixa på annat sätt då. Hur som helst, har varit helt förstört hela veckan men känner mig rätt så ok nu igen. Bara mensen dyker upp och jag kan skruva på nålarna igen. Tungan ute 

• Danis

Sorry förresten för den där konstiga utropstecken grejen, fattar inte hur man får bort den .. 

Svar på tråden IVF runda 5