Symptom graviditet?
Hej allihopa! Jag skulle behöva lite tips, jag hoppas att ni har tid och ork att läsa! Har läst några inlägg tidigare om detta men är fortfarande osäker. Jag har många gånger trott att jag varit gravid men inte varit det. I dagsläget äter jag inte p-piller och jag har ett stadigt förhållande med en kille. Ibland använder vi kondom och ibland inte men han sprutar inte i mig. Jag har PCO, vilket gör att jag får oregelbunden mens och kan ha svårt för att bli gravid. Min mens brukar komma med 5-6 veckors mellanrum. Jag använder en app där jag skriver in när jag har mens och hur många dagar, så räknar den ut när jag ska ha nästa mens. Den har funkat väldigt bra vissa månader och ibland inte (då min mens som sagt är oregelbunden). Min fråga är dock (eller funderingar) jag hoppas att någon annan varit med om detta kan hjälpa mig. Jag ska ha mens om 4dagar enligt min kalender (5dagar sen om man räknar vanlig cykel). Jag har haft ömma bröst, väldigt ömma, I 14 dagar. Aldrig varit med om det tidigare. Jag har fått massor med små finnar runt mun och haka, aldrig haft så mycket sedan jag var 13-14 år, är nu 22år. Jag har varit väldigt trött på nätterna, brukar vara pigg. Dock kan det bero på att jag kliver upp tidigt till jobbet, tidigare än vanligt då detta är ett nytt jobb. Grejen är den att jag många gånger tidigare tagit graviditetstester varje gång min mens varit sen och jag har trott att jag varit gravid men aldrig varit det. Och jag blir lite besviken varje gång då jag gärna skulle vilja veta att jag kan bli gravid (vi planerar inte att skaffa barn nu, men då jag har PCO och kan ha svårt för att bli gravid och väldigt gärna vill ha barn om ett par år så skulle det kännas bra att veta att det funkar där nere). Ni som har barn eller är gravida, hade ni liknande symptom så här tidigt (om jag nu är gravid). Vilken vecka fick ni väldigt ömma bröst och finnig hy? Tack för att ni tog er tid att läsa. Betyder otroligt mycket för mig ifall ni kan svara. /förvirrad tjej