• Pira

BF i juli 2016 som bor i Göteborg eller i närheten.

Hej,

Vad roligt att hitta en grupp för oss Göteborgare Glad

Jag/vi väntar vårt tredje barn, ganska så oplanerat. Vi har en son på 14 år och en dotter på 7, så ett till hade vi inte tänkt oss - men nu när det "lagt" sig lite, ser vi så klart framemot detta. Lite andra planer bara.

Jag hade väldigt tidiga graviditetssymtom, speciellt vad gäller brösten (som blev dubbelt så stora) därför hamnade vi på Östra för UL (man ville se hur långt gången jag var då vi själva inte visste). Vid första kollen för en vecka sedan visste de inte om graviditeten satt rätt, så därför skulle vi komma tillbaka, idag. Väl vid UL upptäckte läkaren TRE säckar, vilket innebär att hon inte vet om det är (eller har varit TRILLINGAR) så vi ska på fortsatt utredning. De såg ett foster och ett hjärta som slog men det är inget som utesluter fler. Vi är smått chockade Tyst

Hur mår ni alla andra? 

• Pira
    Marremarräng skrev 2015-11-19 21:51:59 följande:

Ska också göra Cub-testet och är också nervös för det :(

Hur många är intresserade av att vara med igen gravidgrupp där man träffas och fikar och pratar IRL?

Det hade varit roligt :)
  • Pira
    Äppeljuicen skrev 2015-11-20 14:48:12 följande:

Hoppar gärna in här också. 24 år och bor i östra centrum med min sambo. Var på dateringsultraljud i onsdags som visade att vi har två i magen!! Detta ska dock bekräftas igen nu på onsdag. För övrigt verkar jag vara i v.9 och ha bf 30 Juni. :)

Spännande! Såg de två "säckar" och två hjärtan som slog? Vi är under utredning då de såg tre säckar och ett hjärta som slog i en av dem men eftersom jag bara är i v6 kan de andra utvecklas.

Hur mår du?
  • Pira
    Äppeljuicen skrev 2015-11-20 15:41:23 följande:

De såg först en klump med hjärtslag och efter lite vridande och vändande hittade dom en till klump som dom antar att dom såg hjärtslag i. Han sa att han var ganska övertygad om att det var tvillingar men det ska kollas igen nu på onsdag så den andra klumpen inte tillbakabildats eller så. :)

Jag mår konstigt nog bättre nu än i förra veckan. Har ofta växtvärk i magen och mått illa nästan konstant om jag inte äter. Inte spyillamående men börjar svettas och sånt där jobbigt. Andfådd som attan är jag också för minsta lilla. Hur är dina symtom/ditt mående?

Vad roligt! Ja för mig var de först osäkra på om graviditeten satt rätt först (hade mycket tidiga symtom) men de såg inget vid första Ul. Då togs hormonprover som var ganska "höga" och följde nu upp med ett nytt Ul. Där såg de som sagt tre lika stora "hålor" bredvid varandra där det var två små prickar (i två av dem) och en där hjärtat slog. De var osäkra på hur de skulle bli med de andra två (men vi var lika chockade ändå ;) 1/12 ska vi på Ul igen, en lång väntan men det är bättre så de kanske ser mer :)

Jag mår sådär just nu. Illamående hela tiden, svullen mage (och jag är ganska smal i vanliga fall), ömmande bröst som växt, trötthet och "mensvärk". Haha ja det är synd om mig.

Blir spännande att följa dig :)
  • Pira
    Nillaa skrev 2015-11-21 12:13:48 följande:

Hej tjejer,

Jag är 33 och bor också i Göteborg, och har BF någonstans mellan 28/5?2/6 beroende på om man ska lyssna på sista mens eller mått på fostret vid Kub-testet.

Är alltså i mitten av v13. Ungefär. :)

Gärna med på IRL-träff o det blir av.   

Glad lördag!

Hej,

Grattis till graviditet :)

Det här med Kub-test. Är det något man "bör" göra fastän man är under 35? Nu är jag iofs snart där, men läser att det blir alltmer vanligt, även dem under 30. Detta är min 3:e graviditet (har några år emellan barnen) och senast var jag 27, då pratade man inte om kub, men det kanske är lika bra? Läste dock (om man väntar fler som vi kanske gör) att de inte säkert kan faställa vilket foster som eventuellt skulle ha en avvikelse, men sådan info får man väl? :)

Här babblar jag på, haha. Ha en fin Lördag!
  • Pira
    Äppeljuicen skrev 2015-11-21 16:33:41 följande:

Ja detsamma :)

Skönt att symtomen taggat ner lite för mig i alla fall. Fick också symtom tidigt som suttit i rätt hårt. Hoppas bara illamåendet inte kommer tillbaka.

Ja det låter skönt! Just idag har jag haft det väldigt jobbigt, underligt att de kan vända så (mådde ändå okej förhållandevis förra veckan). Jag kan tex inte sitta med benen i kors, eller du vet ena benet över knät som vi tjejer gör. Det problemet kände jag först i v20 med tidigare graviditeter. Dessutom växer magen enormt. Vad är det här, haha :)
  • Pira
    Nillaa skrev 2015-11-21 16:30:15 följande:

Tack! Detsamma! 

Nja, bör och bör... För mig var det lika mycket att få se att det faktiskt finns ett litet barn som att få veta att allt står rätt till. Nu vet jag att det ligger rätt i måttkurvan, har två ben och två armar. :) Sedan att resultaten var bra var bara en bonus. 

Trevlig helg! 

Ja men det känns säkert som det bästa att göra och vad härligt att allt såg bra ut :)
  • Pira

Jag har också problem med kläder, magen är alldeles svullen. Jeansen går på som vanligt men inte över magen. Vet inte vad jag ska ha heller. Går med tights som det är nu :)

• Pira
    Nillaa skrev 2015-12-03 19:56:27 följande:

Jag är inne i vecka 15 nu och magen går inte längre att dölja i mina vanliga kläder. Därmed är det nu officiellt för omvärlden. 

Däremot har jag problem med att vilja äta, jag är inte sugen på någonting och kan ta tre tuggor och sen går det inte mer. Något ni känner igen? Mellan v6-10 ville jag mest äta hela tiden. 

Jag känner igen det där (är i v 10). Är småhungrig men det går inte ner mycket.
  • Pira
    Moorii skrev 2015-12-08 04:55:34 följande:

Hej på er!

Var på första ultraljudet igår, i vecka nio, och fostret hade ett litet bultande hjärta!! :D det verkar gå vägen denna gång! Vi är dock ännu lite försiktiga och går inte ut med det offentligt förrän ultraljudet vi bokat om fyra veckor. Är så löjligt lycklig att allt såg bra ut! :) får bryta mitt löfte till mig själv och köpa mammabyxor idag, behöver nåt som inte trycker på magen :)

Hur går det för er andra?

Vad roligt :)

Ja andra byxor blir mer och mer aktuellt, eller snarare måste jag ha annat, min mage har växt snabbt men det kan bli så med tredje barnet sägs det? Har gått med leegings och längre toppar :)

• Pira

Hej allihopa, 

Jag har inte varit aktiv/skrivit på ett tag. Men det verkar inte ni andra heller? Jag är gravid i v22 nu och för er som kanske minns visste man inte om jag väntade trillingar, men det är "bara" en bebis. Jag fick tidig foglossning, är sjukskriven och kan inte springa runt som jag brukar - men ses gärna. Hur ser det ut för er andra med en gravid-träff snart :) Jag är flexibel.

• Pira
    Moorii skrev 2016-02-25 09:44:16 följande:
    Nej, vad hände? Nästan två månader av tystnad! Ojdå, kanske skönt att det inte var trillingar? :) tråkigt att du blev sjukskriven! Hoppas smärtan är någorlunda uthärdlig trots allt.

Själv är jag i vecka 20, fick backa en vecka på rul, fast det var lite väntat. Hade varit kul med en träff! :) Jag kan bara vardagar dock, då jag jobbar tre av fyra helger i månaden.

Jag har mest legat hemma, fick foglossning i v 6 så jag är nog världens tråkigaste person just nu :) Att gå från 100% aktiv till 3%, typ. Haha. 

Vardagar passar mig jättebra! :) 

• Pira

Förslag på träffar? Hur ser det ut för er andra nästa vecka? Förmiddag vid 11-tiden? Eller andra förslag om tider? Eftermiddag?

Jag kan....

Kopiera senaste svar så sätter vi ihop något som passar alla :)

Mån
    Pira

Tis
    Pira

Ons
    Pira

Tors
    Pira

Fre
    Pira

• Pira
    Moorii skrev 2016-02-25 10:27:25 följande:
    Vi kanske ska säga en dag då, så får dom som kan hänga på? :)

Det tycker jag :)

Jag gjorde ett nytt inlägg om det :)

Svar på tråden BF i juli 2016 som bor i Göteborg eller i närheten.