Inlägg från: Äppeljuicen |Visa alla inlägg
  • Äppeljuicen

BF i juli 2016 som bor i Göteborg eller i närheten.

Hoppar gärna in här också. 24 år och bor i östra centrum med min sambo. Var på dateringsultraljud i onsdags som visade att vi har två i magen!! Detta ska dock bekräftas igen nu på onsdag. För övrigt verkar jag vara i v.9 och ha bf 30 Juni. :)

• Äppeljuicen
    Pira skrev 2015-11-20 15:20:10 följande:

Spännande! Såg de två "säckar" och två hjärtan som slog? Vi är under utredning då de såg tre säckar och ett hjärta som slog i en av dem men eftersom jag bara är i v6 kan de andra utvecklas.

Hur mår du?

De såg först en klump med hjärtslag och efter lite vridande och vändande hittade dom en till klump som dom antar att dom såg hjärtslag i. Han sa att han var ganska övertygad om att det var tvillingar men det ska kollas igen nu på onsdag så den andra klumpen inte tillbakabildats eller så. :)

Jag mår konstigt nog bättre nu än i förra veckan. Har ofta växtvärk i magen och mått illa nästan konstant om jag inte äter. Inte spyillamående men börjar svettas och sånt där jobbigt. Andfådd som attan är jag också för minsta lilla. Hur är dina symtom/ditt mående?
  • Äppeljuicen
    Pira skrev 2015-11-20 20:32:01 följande:

Vad roligt! Ja för mig var de först osäkra på om graviditeten satt rätt först (hade mycket tidiga symtom) men de såg inget vid första Ul. Då togs hormonprover som var ganska "höga" och följde nu upp med ett nytt Ul. Där såg de som sagt tre lika stora "hålor" bredvid varandra där det var två små prickar (i två av dem) och en där hjärtat slog. De var osäkra på hur de skulle bli med de andra två (men vi var lika chockade ändå ;) 1/12 ska vi på Ul igen, en lång väntan men det är bättre så de kanske ser mer :)

Jag mår sådär just nu. Illamående hela tiden, svullen mage (och jag är ganska smal i vanliga fall), ömmande bröst som växt, trötthet och "mensvärk". Haha ja det är synd om mig.

Blir spännande att följa dig :)

Ja detsamma :)

Skönt att symtomen taggat ner lite för mig i alla fall. Fick också symtom tidigt som suttit i rätt hårt. Hoppas bara illamåendet inte kommer tillbaka.
  • Äppeljuicen

Jag ska skaffa mig flera par gravidbyxor/leggins på fredag. Börjar bli jobbigt med allt som rullar ner och det som inte går att knäppa D:

• Äppeljuicen

Idag var vi på ultraljud för att se om tvillingarna växte eller om en tillbakabildats.

Det var bara en kvar som vuxit på fint till 25 mm.

Läkaren bokade dock in oss på ett nytt Ul för att vara säker på att den andra tvillingen inte gömde sig bakom bara men han trodde inte den hade utvecklats vidare.

Sååå skönt och roligt att se hur hårt hjärtat slog på denne i alla fall. Man känner dig ju helt salig.

Är i alla fall helnöjd med munkebäcks bmc.

• Äppeljuicen

Otroligt skönt med mammabyxor. Känner att de sitter bättre, skönare och finare nu när jag inte kan stänga mina vanliga jeans utan snodd. Helt värt trots risken för missfall.

• Äppeljuicen

För oss är det RUL om 16 dar och går in i v. 16 imorgon. :) ses eventuellt också gärna för en träff.

Svar på tråden BF i juli 2016 som bor i Göteborg eller i närheten.