• mcflurry

BF i juli 2016 som bor i Göteborg eller i närheten.

Hej på er

Oxå från Gbg. 36 år och väntar första barnet i maj.

• mcflurry

Hej tjejer

Gjorde fostervattensprov idag... Vi vill veta att bebis är ok. Vi gjorde aldrig KUB utan gick direkt på fvp. De var såå proffsiga och gick så snabbt!

Å vi fick se bebis!! Vi fick höra hjärtljuden.. Och verkar oxå som jag är ett par dagar längre gången.. Än mina beräkningar.

Underbar känsla att få se och höra pyret som växer i magen!!

• mcflurry
    Moorii skrev 2015-11-17 14:59:53 följande:

Hej på er!

Jag är 33 och är gravid för andra gången i år, förra blev ett fördröjt missfall :/ är i vecka 6 och vi är väldigt oroliga att något ska vara fel igen, så nu väntar vi egentligen bara på ultraljudet vi ska göra om några veckor. Förväntar mig det värsta tyvärr.. Har molvärk, lite ömma bröst(inte alls som förra gången), lite svullen och extremt trött. Trots nio timmars sömn inatt så går ögonen i kors.

Mcflurry: visste inte att man kunde göra fostervattensprov direkt, utan kub? Vart gör man det, och vad kostar det?

Via vår BVC. Men tror man måste fyllt 35.. Dock inte säker.

Grattis till plusset!! Vet vad du går igenom. Blev själv gravid i juni, fick missfall i juli..sen gravid igen i augusti...å nu är jag redan i v16

De veckorna där i början när man inte vet.. Blir det nåt eller blir det inte. Kan trösta dig med att du redan haft din del..så nu borde det gå vägen denna gång för dig
  • mcflurry
    Moorii skrev 2015-11-17 21:41:09 följande:

Aah, ja så kanske det är.

Tack! :) där ser man, inte alltför olika händelseförlopp. Det är ingen kul upplevelse, så jag hoppas verkligen det är på riktigt denna gång! Så roligt att det går bra för dig, vecka 16 redan! :D

Tack, finns inget jag önskar mer :) om två veckor och 6 dagar får vi veta, gah. Dags för rul för dig snart då?

Ja, 3 veckor kvar till rul... Nu är fvp likt rul så känns skönt att man gjort det..de gjorde ju ultraljud igår å kollar. Å att man ska dit om ett par veckor igen känns skönt...lugnande att kolla med jämna mellanrum
  • mcflurry
    Marremarräng skrev 2015-11-19 21:51:59 följande:

Ska också göra Cub-testet och är också nervös för det :(

Hur många är intresserade av att vara med igen gravidgrupp där man träffas och fikar och pratar IRL?

Jag är på!

Fast jag har BF 9 maj..
Svar på tråden BF i juli 2016 som bor i Göteborg eller i närheten.