• Moorii

BF i juli 2016 som bor i Göteborg eller i närheten.

Hej på er!

Jag är 33 och är gravid för andra gången i år, förra blev ett fördröjt missfall :/ är i vecka 6 och vi är väldigt oroliga att något ska vara fel igen, så nu väntar vi egentligen bara på ultraljudet vi ska göra om några veckor. Förväntar mig det värsta tyvärr.. Har molvärk, lite ömma bröst(inte alls som förra gången), lite svullen och extremt trött. Trots nio timmars sömn inatt så går ögonen i kors.

Mcflurry: visste inte att man kunde göra fostervattensprov direkt, utan kub? Vart gör man det, och vad kostar det?

• Moorii
    mcflurry skrev 2015-11-17 15:07:39 följande:

Via vår BVC. Men tror man måste fyllt 35.. Dock inte säker.

Grattis till plusset!! Vet vad du går igenom. Blev själv gravid i juni, fick missfall i juli..sen gravid igen i augusti...å nu är jag redan i v16

De veckorna där i början när man inte vet.. Blir det nåt eller blir det inte. Kan trösta dig med att du redan haft din del..så nu borde det gå vägen denna gång för dig

Aah, ja så kanske det är.

Tack! :) där ser man, inte alltför olika händelseförlopp. Det är ingen kul upplevelse, så jag hoppas verkligen det är på riktigt denna gång! Så roligt att det går bra för dig, vecka 16 redan! :D

Tack, finns inget jag önskar mer :) om två veckor och 6 dagar får vi veta, gah. Dags för rul för dig snart då?
  • Moorii
    mcflurry skrev 2015-11-18 07:35:53 följande:

Ja, 3 veckor kvar till rul... Nu är fvp likt rul så känns skönt att man gjort det..de gjorde ju ultraljud igår å kollar. Å att man ska dit om ett par veckor igen känns skönt...lugnande att kolla med jämna mellanrum

Förstår det! Måste varit fantastiskt att se pyret där inne, känns väl mer verkligt då kan jag tänka mig :)

Om allt ser bra ut den 7/12 så kommer vi boka tid för ultraljud vecka 13 också, så kanske man kan vara hyfsat säker efter det :)
  • Moorii

Vad tidigt ni köper mammakläder! Jag hade dock också behövt det, mina byxor passar inte heller längre.. Köpte dock mammaleggings förra gången och då fick jag missfall, inte kul. Så väntar till vecka 13, då ska det shoppas :D

vilken vecka är alla i? Jag gick precis in i vecka åtta (7+0)

• Moorii

Hej på er!

Var på första ultraljudet igår, i vecka nio, och fostret hade ett litet bultande hjärta!! :D det verkar gå vägen denna gång! Vi är dock ännu lite försiktiga och går inte ut med det offentligt förrän ultraljudet vi bokat om fyra veckor. Är så löjligt lycklig att allt såg bra ut! :) får bryta mitt löfte till mig själv och köpa mammabyxor idag, behöver nåt som inte trycker på magen :)

Hur går det för er andra?

• Moorii
    Pira skrev 2016-02-25 08:58:25 följande:

Hej allihopa, 

Jag har inte varit aktiv/skrivit på ett tag. Men det verkar inte ni andra heller? Jag är gravid i v22 nu och för er som kanske minns visste man inte om jag väntade trillingar, men det är "bara" en bebis. Jag fick tidig foglossning, är sjukskriven och kan inte springa runt som jag brukar - men ses gärna. Hur ser det ut för er andra med en gravid-träff snart :) Jag är flexibel.

Nej, vad hände? Nästan två månader av tystnad! Ojdå, kanske skönt att det inte var trillingar? :) tråkigt att du blev sjukskriven! Hoppas smärtan är någorlunda uthärdlig trots allt.

Själv är jag i vecka 20, fick backa en vecka på rul, fast det var lite väntat. Hade varit kul med en träff! :) Jag kan bara vardagar dock, då jag jobbar tre av fyra helger i månaden.
  • Moorii
    Pira skrev 2016-02-25 10:01:49 följande:

Jag har mest legat hemma, fick foglossning i v 6 så jag är nog världens tråkigaste person just nu :) Att gå från 100% aktiv till 3%, typ. Haha. 

Vardagar passar mig jättebra! :) 

Vi kanske ska säga en dag då, så får dom som kan hänga på? :)
  • Moorii

Jag kan bara måndag vid 11, så kändes onödigt att skriva in alla dagar :)

Svar på tråden BF i juli 2016 som bor i Göteborg eller i närheten.