• EmelieB91

BIM-DECEMBER

Hej hej jag hänger på! Första försöket med 2:a barnet. Mensen ska komma nu på måndag och bim blir då 8:e december. Vi båda är 24 årSkrattande

• EmelieB91

Skulle ha fått mensen nu den 9:e men den håller sig envist borta. Hade kopparspiral tidigare så kan tycka att min cykel inte ska rubbas. Varför jävlas den när jag inte vill något annat än att tant röd ska komma. Är den inte här till helgen får jag ta ett test för att utesluta gravidvitet. Hade sex någon dag efter äl men man vet ju aldrig.

• EmelieB91

Någon som kan hjälpa?

Igår började jag känna av äl och ömheten stegrade något under natten på vänster sida. Idag är jag fortfarande lite öm. Det här är vårt första försök och jag använder inte äl-tester. När ska jag räkna äl ifrån? När jag började få ont eller en dag efter? Eller när släpper ägget egentligen?

Oj vad frågor det blevTungan ute 

• EmelieB91
    misslina skrev 2015-11-27 07:12:25 följande:
    Det där är jättesvårt att svara på, väldigt individuellt. Vissa får kanske ont innan, efter eller under. Eller inte alls. Vissa får flytningar vissa får inte....
    Jag får flytningar innan, och känner av i magen innan ägget släpper.
    Och detta vet jag för att jag tempar och tar äl-test.
    När beräknar du att du har äl?
    Enligt appen ska jag ha äl idag men den visade fel på 4 dagar förra månaden. Förstår att det kan vara individuellt men ville ha ett hum om när jag ska beräkna bim. Det kanske är bättre att ta i överkant och räkna 2 veckor från i morgon. 

Tack för svarGlad
  • EmelieB91

Kan någon flytta mig?Glad
    Hade äl senare den här månaden och bim flyttades därför till den 11e istället för den 8e.

Är nu på äl +8 och tycker att brösten ömmar. Förra graviditeten var det större och ömmande bröst som var det första symptomet. Nu håller vi tummarna!

• EmelieB91

Lång och hård tapp och molvärk. Tror mensen snart är här. Äl +10 Rynkar på näsan

Visst är det så att tappen ska vara kort och mjuk om man är gravid?

• EmelieB91

Är på äl + 11/12 (använde ej äl-test) och kunde inte hålla mig. Jag håller tummarna och hoppas på ett fint sträck på bim på fredagHjärta

• EmelieB91

Jag råkade slänga förpackningen till testet på bilden (Apotekets) och vet inte hur känsliga de är. Vill ha en som mäter relativt låga nivåer då jag inte har BIM ännu. Tänkte köpa nya tester till i morgon och är osäker på vilket märka jag ska välja. Clearblue, CB, Apoteket...

• EmelieB91

Gravid!!!! Fick ett starkare plus idag. Beräknat bf blir den 17 augusti <3 Tack för stöd och lycka till alla.

• EmelieB91
    happylife skrev 2015-12-10 05:47:56 följande:

Jag har äntligen plussat igen efter MF i augusti. Nu hoppas jag bara det får gå vägen denna gång!

Grattis!! Håller tummarna för er.
  • EmelieB91
    HCS skrev 2015-12-10 06:49:05 följande:

Grattis till era plus happylife och EmelieB91!!

Tack tackSkrattande
    happylife skrev 2015-12-10 05:56:52 följande:
    Grattis!! Då har vi typ samma bf :)
    Grattis och tack. Vad roligt!
  • EmelieB91
    anynumos skrev 2015-12-10 08:02:17 följande:

Grattis alla plussare!! Vad sägs om att starta en fb grupp?

Det låter som en bra idé!
Svar på tråden BIM-DECEMBER