• SamsonS

BIM-DECEMBER

Hakar på er här då jag fick min mens idag.

December blir försök 4, barn nr 2.
    Körde med ÄL tester nu detta försöket men lyckades aldrig få något positivt så skippar dem och försöker med varannan dag istället. Har lång och oregelbunden cykel, så himla drygt när man inte vill något hellre än att bli gravid. Dottern var inte planerad och blev till innan jag hann få mens efter att jag slutade med P-piller, så känns extra drygt denna gången...

• SamsonS

Känner mig så osäker på om jag ska köra ÄL test denna cykeln. Gjorde ju det förra men fick aldrig någon stegring eller positivt test. Använde graviditetskollens tester och i förra tråden var det några som hade dålig erfarenhet av dem. Nu kom ju min mens nästan en hel vecka sent och är väldigt sparsam mot vad den brukar, så är nu i princip säker på att jag aldrig hade någon ÄL. Är så rädd att jag blir besviken denna gången också om jag inte får någon stegring, samtidigt som jag så gärna vill veta. Hur gör ni andra,eller hur hade ni gjort? :)

• SamsonS

Enligt appen har jag beräknad ÄL 4/12. Min mens slutade för en vecka sen. Igårkväll hade jag sååå ont i magen och började få ÄL flytningar så tog ett test som var negativt. Idag har jag ännu mer flytningar och ont i ryggen, tog ett test nyss, och till min stora förvåning så är det positivt. Testade mer eller mindre varje dag under förra cykeln utan ens en stegring.

Så hur snabbt nu efter positivt test måste vi ha sex? :P

• SamsonS

Någon som vill ändra mig på BIM listan? Positivt äl test igår (söndag) och räknar med +2 dagar (har oregelbunden cykel) så 8/12 ungefär :)

• SamsonS

BIM-LISTA December

25/11
    eid, 4:e försöket, 1:a barnet

1/12
    Klubben94, 1:a barnet, 2:a försöket
    sowe81, 2:a barnet, 3:e försöket (efter 4:a ma)
    Smultrontjejen, 1:a barnet, 2:e försöket
    NollÅtta, 1:a försöket, 3:e barnet
    TB1, 1:a barnet, 25:e försöket

2/12
    Gamlamamman, 3:e barnet, 2:a försöket
    PandoraDiem, 1:a barnet, 15:e försöket (10e efter x)
    Sanna1986, 2:a försöket, 2:a barnet
    Lizzie09, 4:e försöket efter ma

3/12
    GästenT, 5:e försöket, 1:a barnet
    primavolta, 2:a försöket, 3:e barnet

4/12
    pannkakan 87, 1:a barnet, 3:e försöket ef ma

5/12
    mkess, 2:a försöket efter mf, 2:a barnet
    Kissekatten2014, 4:e försöket, 1:a barnet
    Trucker89, 1:a försöket, 1:a barnet
    mininiss

6/12
    Cfmilla, 2:a försöket, 1:a barnet
    smulis, 1:a barnet, 1:a försöket

7/12
    Minna87, 2:a försöket, 2:a barnet
    Angdev, 13:e försöket, 2:a barnet

8/12
    EmelieB91, 2:a barnet, 1:a försöket
    maddex
    Morrizen, 4:e försöket
    Ang82, 1:a barnet, 9:e försöket.
    finder, 3:e barnet, 1:a försöket
    Calliope, 3:e försöket, 2:a barnet
    karrop, 2:a barnet, 4:e försöket
    SamsonS, 4:e försöket, 2:a barnet

9/12
    ejh97
    Lillis26, 4:e försöket efter mf

10/12
    Kaninen, 3:e försöket, 1:a barnet
    Kstadtjej87, 3:e försöket, 1:a barnet
    8airam8, 2:a försöket
    201405, 3:e försöket
    jossjoss, 3:e försöket
    11/12
    bamboobaby
    livias, 2:e försöket efter mf, 1:a barnet
    karinjansson, 7e försöket, 1a barnet
    sebbejonte, 3:e försöket, 3:e barnet

12/12
    Glittersol, 5:e försöket

13/12
    Mammabertil

14/12
    Ekoxe, 4:e barnet

15/12
    lillverra, 3:e försöket, 2:a barnet
    mariatheresia, 5:e försöket, 3:e barnet

16/12
    Symetrical

19/12
    Juni90, 1:a barnet, 1:a försöket efter x
    Nepe, 1a barnet, 4e försöket

23/12
    Agge83, 1:a försöket, 3:e barnet

Osäkert bim
    SecretlyMe, 19:e försöket, 1:a barnet
    ejh97, 1:a försöket, 1:a barnet
    pärlsnäcka
    Testartest
    lillaluna, 1a försöket, 1a barnet
    Längtar88
    albedo, 1:a barnet, 1:a försöket

• SamsonS

Då var ÄL precis över och jag tror att vi prickat precis rätt. Var ju bara en ren slump att jag tog ett ÄL test härom dagen som till min förvåning var positivt. Har annars en cykel på ca 35-40 dagar men denna gången fick jag ÄL på cd 16. Skönt att slippa vänta så himla länge på ÄL :P

• SamsonS

Hade ÄL i måndags och för första gången sen vi började försöka känner jag faktiskt ingenting. Det kommer väl kanske nästa vecka, men har känt massa de andra försöken. Konstigt det där. Om det blivit något bör väl ägget fästa inom ett par dagar, så får väl se vad som händer nästa vecka :)

• SamsonS
    Angdev skrev 2015-12-01 20:29:39 följande:

Ni som har BIM den närmsta veckan, vad har ni för symptom? Man ska ju inte analysera men inser att det är helt omöjligt :)
    Har haft en del illamående, främst på kvällarna. Svullen om tjejmagen, ont i ländryggen samt ilningar i livmodern.
    Hade inga symptom med sonen så detta är helt nya grejer för mig om jag nu (förhoppningsvis) är gravid.

Hat en vecka kvar till BIM och idag har jag känt som svaga ilningar lite då och då samt att jag fått ont i ryggen, ungefär samma smärta som vid ÄL :) var riktigt illamående i två dagar runt ÄL, annars inte känt något förrän idag då. När har du BIM? :)
  • SamsonS

ÄL +9 idag. Igår påväg hem från jobbet högg det till rejält i magen under ett par sekunder. Har sen dess haft svag svag molvärk till och från, och ett par gånger känt som säga ilningar. Idag har jag haft en riktigt tuff dag. Trött och känner mig nere, blev jätteledsen innan när dottern inte ville lyssna. Hoppas givetvis på att det är en ärta som gror där inne, men känns ändå inte som att det blev något denna månaden heller. Känner mig lite olustig på något sätt. Skulle vilja testa i helgen, men vet inte om jag vågar riktigt, BIM på tisdag.

• SamsonS

Någon som har erfarenhet av nidblödning? :) är på ÄL +10 idag och fick ikväll som en (ursäkta infon :P) slemmig, rosa flytning när jag var på toa. Haft liiite svag molvärk lite då och då i några dagar, annars inga symtom alls. I onsdags högg det till rejält i magen ett par sekunder och igår morse ilade det till och från under förmiddagen.

• SamsonS

Någon nidblödning var det då inte iaf för idag kom mensen på BIM -4 :( så nu hoppar jag vidare till nästa BIM tråd. Lycka till ni andra!

Svar på tråden BIM-DECEMBER