• eid

BIM-DECEMBER

Hej!
    Får jag vara med här även om jag har BIM i slutet av november? Troligtvis 25:e, men novembergruppen kändes överfull! För mig och min sambo är det fjärde försöket för första barnet.

Har köpt CB ägglossningstester som jag ska börja med på söndag. Har inte provat det innan!

• eid
    pannkakan87 skrev 2015-11-06 07:45:14 följande:

Jag har insett att jag får två chanser i december! :D Om det inte skulle ta sig första gången så har jag bim igen den 28e hehe. Och tar det sig inte då så kan jag ju i alla fall dricka på nyår. :P

Välkommen eid! Klart du får vara med :) jag lägger till dej på listan

Toppen! Vad snällt :) Ser fram emot att ha ett helt gäng som sällskap och bollplank!
  • eid
    Kissekatten2014 skrev 2015-11-08 22:29:55 följande:

Ni tjejer som är här inne ska ni köra på äl tester, temps innan äl eller bara köra på utan att tänka och pricka in rätt?

Jag ska köra med ägglossningstester för första gången nu. Provar clarblues variant, första testet gjordes nu på morgonen (ingen glad gubbe idag). Hur tänker du göra? 
  • eid
    pannkakan87 skrev 2015-11-09 08:25:52 följande:
    Jag har också köpt clearblues digitala till den här cykeln :) Är supertaggad men har inte äl förrän den 18e så får hålla mig till tåls ett tag till. Tyst Tar du på morgonen?
    Spännande! Det går snabbt tills den 18:e :) Jag tog som sagt imorse och tycker det passar mig bäst då, enligt instruktionerna ska det funka. Tror att jag skulle ha problem att hålla mig fyra timmar på em för att ta direkt efter jobbet (liten blåsa hahaha)..

Känner mig lite orolig kring om jag inte får en glad gubbe någon dag.. Hoppas på att det bara är hjärnspöken efter några negativa graviditetstest..
  • eid

Jag körde på ägglossningstester under den gångna veckan, men lyckades inte få positivt resultat.. Någon som varit med om samma? Använde CB och tog testerna väldigt tidigt på morgnarna (runt 5), spelar det någon roll? Står på förpackningen att de ska funka att använda på morgonen, men har för mig att jag har läst att nivåerna ändras under dagen..

• eid
    {#emotions_dlg.flower}BIM-LISTA December {#emotions_dlg.flower}

1/12
    Klubben94, 1:a barnet, 2:a försöket
    sowe81, 2:a barnet, 3:e försöket (efter 4:a ma)
    Smultrontjejen, 1:a barnet, 2:e försöket
    NollÅtta, 1:a försöket, 3:e barnet
    TB1, 1:a barnet, 25:e försöket
    Norrlänning86
    anna90
    Testartest

2/12
    Gamlamamman, 3:e barnet, 2:a försöket
    PandoraDiem, 1:a barnet, 15:e försöket (10e efter x)
    Sanna1986, 2:a försöket, 2:a barnet

3/12
    GästenT, 5:e försöket, 1:a barnet
    primavolta

4/12
    pannkakan 87, 1:a barnet,  3:e försöket ef ma

5/12
    mkess, 2:a försöket efter mf, 2:a barnet
    Kissekatten2014, 4:e försöket, 1:a barnet
    Trucker89, 1:a försöket, 1:a barnet
    mininiss
    karrop, 2:a barnet, 4:e försöket
    Beebii, 1:a försöket efter mf, 3:e barnet
    Lizzie09, 4:e försöket efter ma
    Malin 845 

6/12
    Cfmilla, 2:a försöket, 1:a barnet
    smulis, 1:a barnet, 1:a försöket
    eveloppan, 1:a försöket, 1:a barnet

7/12
    Minna87, 2:a försöket, 2:a barnet
    Angdev, 13:e försöket, 2:a barnet

8/12
    EmelieB91, 2:a barnet, 1:a försöket
    maddex
    Morrizen, 4:e försöket
    Ang82, 1:a barnet, 9:e försöket. 
    finder, 3:e barnet, 1:a försöket
    Calliope, 3:e försöket, 2:a barnet
    Maria_87@, 14:e försöket, 1:a barnet
    SamsonS, 4:e försöket, 2:a barnet
    8airam8, 2:a försöket, 3.e barnet

9/12
    ejh97
    Lillis26, 4:e försöket efter mf

10/12 
    Kaninen, 3:e försöket, 1:a barnet
    Kstadtjej87, 3:e försöket, 1:a barnet
    201405, 3:e försöket
    jossjoss, 3:e försöket 

10-14/12
    albedo, 1:a barnet, 1:a försöket

11/12

bamboobaby 
    livias, 2:a försöket efter mf, 1:a barnet   
    karinjansson, 7:e försöket, 1:a barnet    
    sebbejonte, 3:e försöket, 3.e barnet 

12/12
    Glittersol, 5:e försöket

13/12
    Mammabertil

14/12 
    Ekoxe, 4:e barnet

14-16/12
    Fian88, 2:a barnet, 3:e försöket efter mf

15/12 
    lillverra, 3:e försöket, 2:a barnet
    mariatheresia, 5:e försöket, 3:e barnet

16/12 
    Symetrical
    HCS, 15:e försöket, 4:e barnet
    annacnummertre

17/12
    babytjejen

18/12
    Min tur, 1.a barnet, 3:e försöket
    Längtar88

19/12 
    Juni90, 1:a barnet, 1:a försöket efter x
    Nepe, 1a barnet, 4e försöket
    Vinja, 5:e försöket, 1:a barnet

20/12 
    Miamarina84, 1:a barnet, 14:e försöket
    Ensam02, 2:a försöket, 3:e barnet
    Nepe, 4:e försöket, 1 a barnet

21/12
    Crazy catlady 2:barnet, 2:a försöket 

22/12
    SofieKristin, 1:a barnet, 2:a försöket

23/12 
    Agge83, 1:a försöket, 3:e barnet
    strongisthenewme, 3:e försöket, 1:a barnet

24/12
    pokonis
    eid, 5:e försöket, 1:a barnet

26/12
    Mikaelacl
    eg90

Osäkert bim
    SecretlyMe, 19:e försöket, 1:a barnet
    ejh97, 1:a försöket, 1:a barnet
    pärlsnäcka
    primavolta, 2:a försöket, 3:e barnet
    SSK13, 2:a barnet, 1:a försöket efter MA i november
    Veli9090
  • eid

Min mens kom nu på morgonen, blev inte ett dugg förvånad eftersom jag inte har haft några "graviditetskänningar". Har flyttat mig till julafton nu:)

• eid
    Mammabertil skrev 2015-12-07 05:17:00 följande:

Ja gårdagens svaga plus på kvällen har blivet starkare idag:) jag tror på det:) fy är så glad. Testa plus på Bim - 7, 6 december Bim 13 december :) tjoho nu håller jag tummarna att det lilla fröt stannar...

Vad roligt! Stort grattis :)
  • eid
    knutan83 skrev 2015-12-11 07:37:28 följande:

Är det möjligt att ha ägglossning fast äl-testet visar negativt? Har säkert frågat innan.. Alltså, jag ska aldrig mer köpa äl-tester utan bara chansa. Fasen så stressande det är! Och är det vanligt att ha mens utan ägglossning?

Jag är i samma sits- så himla frustrerande. Jag köpte Cb Digitala ägglossningstester till förra månaden. Fick bara upp "tomma" ringen sex dagar i rad och sparade därför resterande stickor till den här månaden- dock med samma resultat. Kände mig helt uppgiven tills att jag såg att det är flera som inte har fått utslag på testet! Har till och med försökt att tyda strecken på stickanObestämd
  • eid
    SSK13 skrev 2015-12-11 16:19:52 följande:
    Jag använder cb digital dubbel hormonindikator, jag har fått blinkande smiley i fem dagar. Också störigt då det egentligen kan betyda att ÄL uteblir om inte den fasta smileyn kommer. 

Läste iofs att 25 % har blinkande smiley i 5-9 dagar. Har man blinkande i 9 dagar kan man sluta testa sig för då kommer man mest troligt inte få en fast smiley. Åh så störigt :/ 
    Svårt det också, hoppas verkligen att den blir fast för dig snart! Finns så mycket tolkningsutrymme i "test-världen". Då är det bra att det finns forum som man kan skriva av sig lite i :)

Har du provat några andra test än cb med dubbel hormon indikator? Om det inte blir någon bebis den här månaden heller funderar jag på att köpa någon billig variant av teststickor bara för att kunna se någon typ av förändring (styrka i strecken)!
  • eid
    Symetrical skrev 2015-12-12 08:20:46 följande:
    Ursäkte kapning, men man kan även kolla på de stickorna man sätter in i cb-monitorn sen när man tar ut dem, för att se om det blivit någon ökning i styrkan på teststrecket.
    :) Du behöver inte ursäkta dig, bara bra med fler personers erfarenheter! Jag har tittat på strecken på testen (även om jag vet att det i instruktionerna står att man inte ska göra det). Under de dagar jag tror att min ägglossning har varit har strecket synts starkare på stickan. Kan det vara något med att man ändå inte når upp till en viss nivå som ger utslag kanske?
  • eid
    Symetrical skrev 2015-12-12 10:20:17 följande:
    Jo, så kan det absolut vara! Har du den som även visar blinkande smiley, eller bara ring alt fast..?

Mitt tips är att börja tempa, för då ser du tydligt om det släppt något ägg eller inte, så slipper man grubbla över det i alla fall. Finns så mycket annat att grubbla över så det räcker och blir över.
    Har inte använt test med blinkande smiley, utan det med bara ring.

Tack för ditt tips, supergulligt! Glad Tempa blir nog nästa steg för mig, känns som man kanske kan lära känna sin kropp lite bättre då. På något sätt har jag känt mig så tom när ägglossningstesterna inte visar något utslag- allt vad bebis heter känns långt borta då samtidigt som man börjar fundera kring om något är fel :(
  • eid
    Symetrical skrev 2015-12-15 05:16:37 följande:

Verkar som att övergången av pmsen var ett gott tecken...

Grattis!! :)
  • eid
    SSK13 skrev 2015-12-15 06:08:47 följande:

Jag har ett BIM! 30 december. Någon vänlig själ får jättegärna lägga till mig i listan :)

Idag på den nionde dag fick jag en fast smiley! Snacka om att jag fick vänta in i det sista. Men nu så!

Skönt att den äntligen blev fast! :)
  • eid
    OliviaO skrev 2015-12-23 06:06:12 följande:

Ser ni plusset?? 

Ja!!! Jag brukar verkligen inte se, men det är ju tydligt! Grattis Skrattande
  • eid

Jag är kvar, hade BIM på julafton och testade negativt imorse (drömde det precis innan jag vaknade). Lika tråkigt varje gång! Rynkar på näsan

Vet ni om man kan ha två olika cykellängder beroende på vilken äggstock som lossar? Det kanske är världens dummaste fråga..

• eid
    Fian88 skrev 2015-12-29 08:32:00 följande:
    Vet inte om det är möjligt men mensen kan ju bli sen om man inte får någon äl. Helt normalt att man hoppar över 1-2 äl per år. 
    Sajocawa skrev 2015-12-29 08:37:40 följande:
    Alltså lutealfasen, tiden mellan ägglossning och BIM, är alltid konstant, men tiden fram till ägglossning kan diffa massor varje månad..
    Tack för svar! Började tempa i mitten av december och hoppas att det kan hjälpa mig att utläsa och förstå min kropp bättre! :)

• eid

Min mens kom igår, går vidare till januari! Lycka till alla!

Svar på tråden BIM-DECEMBER