• 201405

BIM-DECEMBER

Hoppar in här med, har haft två halvförsök där vi inte riktigt prickat äl så hoppas november är vår månad och att vi får den bästa julklappen någonsin! Äl runt 27-28 nov och Bim 10 dec :)

• 201405
    jossjoss skrev 2015-11-17 12:50:48 följande:

Hej!! Äntligen hittade jag rätt tråd.

Vill gärna också vara med här :)

Min BIM är 10/12 och det är tredje försöket! Hoppas hoppas!! Bästa julklappen!

Tredje försöket för oss med och bim 10/12! När har du äl? :)
  • 201405
    GästenT skrev 2015-11-17 12:23:24 följande:

Shit va några timmar kan spela roll på ett äl-test! :) hört att man med andra äl-test inte ska ta direkt på morgonen men med cb digital står det att det är ok. Jag har kört morgon, och det har fungerat bra för mig med förutom nu sist.... Haha. Hoppas ni drar vinstlotten denna månad! Det var första barnet för er med va? :)

Den här månaden blev jag rekommenderad av gyn att tempa, det om något tycker jag är krångligt och tidskrävande! :O

Jag har tempat ganska länge, tycker det är skönt att veta att du har haft äl och du vet 1-2 dagar innan när mensen ska komma, vilket den förhoppningsvis imte gör då :p men du kan inte se när du ska ha äl av att tempa så du vet, du kan endast se när äl har skett :)
  • 201405
    jossjoss skrev 2015-11-17 22:30:53 följande:

Vad roligt! Helt ärligt så har jag jätte svårt att förstå det där med exakt när man har äl? Det ska väl vara två veckor innan beräknad mens? Beräknad är 9 december så då är förmodligen äl två veckor innan det? Visst är det så? :)

Det är ju olika för alla, men 14 dagar är snittet. Men sluta inte ha sex efter det utan fortsätt med varannan dag iaf en vecka till så ni säkert inte miasar :) jag har haft äl så sent som 8-9 dagar innan mens.. Men har man sex varannan dag hela månaden kan man inte missa :)
  • 201405

Har jag redan haft äl?? Brukar inte testa med äl test, men brukar tempa och brukar ha temphöjning ca cd 20. Men har vart magsjuk så varken använt äl test eller temp. Så testade igår cd 16 första gången och fick ganska starkt utslag och idag nästan blankt? Som tur är har vi haft sex senaste tre dagarna :)

• 201405

Dålig bild,här är en närmare;

Tyckte inte igår var fullt utslag men stakare innan det torkade...

• 201405
    annacnummertre skrev 2015-11-26 22:26:37 följande:

Vi har precis diskuterat att vi blir tokiga på de här billiga testerna, haha. CB.digital är bäat :)

Men har ni hunnat sexa är det ju lugnt :)

Har cb digitala hemma men vill inte använda dem om de billiga inte ger utslag och det tog några minuter innan det igår visade så hade hunnit tröttna :p för snål för att bara använda cb och nu är det väl försent denna månaden :/

För det kan imte ge så starkt som igår om äl redan varit va?! Annars borde vi prickat in nu, ska fortsätta ha sex några dagar till för säkerhets skull :)
  • 201405
    Tedrickarn skrev 2015-11-30 16:26:06 följande:

Jag hoppar in här :) Det blir 2:a försöket på barn nr 3. Hade äl någon gång mellan 25-27. Beräknad BIM 11-13, så vi säger väl 14/12 för att vara på den säkra sidan :pp

Vad pysslar ni med för att fördriva tiden mellan äl -bim? Någon som tittat på mönster eller kanske till och med syr eller stickar något till tilltänkta knodden?

Stort grattis till er som plussat! :)

Jag syr en hel del och har faktiskt sytt ett par haremsbyxor i storlek 56 som jag hoppas få användning för om en 9-10 månader! :D Men vågar inte sy "på riktigt" till en bebis innan jag fått pluss och antagligen gått 12 v...

Så vill gärna med ha tips på hur man ska fördriva tiden! Antagligen precis haft äl, bim 10.
  • 201405
    lillverra skrev 2015-11-30 21:31:04 följande:

Puffar frågan igen.

Fick till mys nyss men min karl börjar tappa lusten vill inte missa äl

När man får positivt skulle jag ha sex tre dagar i rad så kan du inte missa :)
  • 201405

Någon mer som känner det hade vart jättekul att ge mannen ett positivt grav.test på julafton? Åhh vill så gärna få göra det! Världens bästa julklapp! Har bim 10:e så har vi tur måste jag i så fall hålla det hemligt i över en vecka :p

annacnummertre skrev 2015-11-30 21:41:15 följande:

vuxenmålarböcker är fantastiskt! finns på typ Akademibokhandeln i alla möjliga mönster och teman. älskar det :)

Testat det, funkar inte för har mycket ledvärk i fingrarna :(
  • 201405
    Elvrond skrev 2015-11-30 22:58:18 följande:

Hoppas de är ok att jag med hoppar in här i tråden! :) hoppas också det blir en mysig julklapp till min sambo (har bim 19:e), vi är 21 år och på första försöket med första barnet :) är ju säkert liten chans att lyckas första månaden men hoppas kan man alltid!

Jag är snart 21 och sambon 25, kul med andra unga! :) Det blir första ordentliga försöket för första barnet här med. Läste att mellan 20 år är chansen 35% per cykel om du prickar äl. Vid 25 var det redan bara 25%, på en annan sida stod det 40% runt 14-20år och 25% vid 30 år. Så vi borde ha ca 35-40% chans! :D

Vi kan bara inte ha missat äl nu alltså haft sex varje dag från cd 15 - 21 utan cd 19. Brukar ha äl runt 16-20 :)
  • 201405
    Elvrond skrev 2015-12-01 07:34:19 följande:

Hoppas det tog sig för dig! Vad kul att det finns fler som är nya på detta :) Vi har också tänkt köra på den metoden för att pricka äl, ha sex varje/varannan dag. Vet dock inte när jag brukar ha min men är det inte ca 14 dagar före mensen kommer?

Det är "normalt" 14 dagar innna mens men jag har tex haft både 10 och 12 dagar bara. Så viktigt att antingen köra äl test, räcker med en månad, så man ser vad som är normalt för dig. Luthelfasen är alltid samma varje månad, alltså dagarna mellan äl - mens. Men om ni inte använder äl test och du inte känner jättetydligt när du har äl sluta inte ha sex för tidigt. Läste att det har störst % chans att ta sig om du har sex en eller två dagar efter äl. Så har du 28 dagar cykel hade jag haft sex typ 12-20 för att maximera chansen :)
  • 201405
    Smultrontjejen skrev 2015-12-01 11:08:53 följande:

Åh att jag inte gjort såhär tidigare. Digitaltest!

Då behöver man inte stå och gissa

Kram på er alla!

Grattis! :D
  • 201405
    annacnummertre skrev 2015-12-01 11:56:14 följande:

Nu jäklar ;)

Hade negativt ÄL-test imorse, men kissade nu innan lunch och fick såhär :)

Woohoo kör hårt! ;)
  • 201405
    Längtar88 skrev 2015-12-02 10:28:54 följande:

Ni vettiga, kan ni lugna denna knäppa flicka en gång till.

Min hjärna har fått för sig (igen) att det är nått fel på min kropp och att jag därför har svårt att få barn. Huruvida jag har svårt att få barn eller ej återstår att se. Men de skriker iaf hjärnan till mig. Ofta. Redan innan vi började försöka.

Vaknade upp med Feber känslor idag och halsont så livet är rätt kasst idag redan. Sedan känner jag hugg i vänster äggstock. "Hmmm. Undrar om idag är äl dagen iaf" tänker jag INNAN hjärnan börjar var elak och påpeka att det var vänster sida jag hade ont i när gyn första gången efter massa år av p-piller konstaterade att jag hde äl. Det var även den sidan som spökade hela den korta tiden jag hade spiral. Och när spiralen var kom ut var den sne!

TÄNK OM JAG BARA HAR EN FUNGERANDE ÄGGSTOCK OCH ATT TACK VARE SPIRALEN VAR SNE HAR DEN SLUTAT FUNGERA MED OCH ATT DE GÖR ONT FÖR ATT DET ÄR NÅTT FEL?! Känner ju aldrig höger?! :(

ELLER TÄNK OM DET VAR NÅTT FEL INNAN SOM GYN MISSADE OCH DÄRFÖR BLEV SPIRALEN SNE OXH ATT EFTERSOM DE INTE KOLLAS UPP BLIR JAG STERIL?!

Jag vet att jag är knäpp men gråter verkligen nu.

Har alltid bara ont i höger efter jag hade spiral!! :o känner aldrig av vänster! Öm från och till genom hela månaden så kan inte säga om det skulle bero på äl eller så och men vid mensvärk känns det bara på höger sida med...

När jag hade spiral började jag få "attaker" där det känndes som någon stack in en kniv i höger äggstock. Höll i sig upp till en timme. Åkte tom till gynakuten en gång men de såg bara att jag hade många små cystor i äggstockarna, alltså pco äggstockar. Men de kunde inte ge någon förändring till smärtorna och spiralen satt bra till. Tog ändå ut den snart efter det och sedan dess då har jag bara känt av höger sida...

Har också tänkt om vänster inte funkar... Borde man ringa gyn och boka tid?
  • 201405
    Cfmilla skrev 2015-12-02 16:37:07 följande:

Jag känner också bara höger! Vet inte varför!?

Så konstigt!! Haft det i över 2 år nu så inget tillfälligt heller :/ Hur länge har du haft det?
  • 201405

Vet inte när jag hade äl men åtminstone en vecka sedan, på cd 27 idag. Bim-4 och även om jag inte har några symptom (positivt) så är tappen låg och hård..

Drömde inatt att jag födde barn, det gick jättefort hade bara mensvärk men födde en flicka. bm vart jätteförvånad och jag arg för jag var inte redo jag hade ju inte haft någon värk ;) sen var jag ledsen för hade inte köpt varken babyskydd eller vagn och var ju tvungen att åka iväg och köpa amningsbh! :p

Aja håller tummarna tappen glider uppåt och att det är positivt att jag inte har symptom :)

Håller tummarna för er andra med!

• 201405
    Cfmilla skrev 2015-12-06 15:30:23 följande:

Haha kul dröm!

Jag är på bim idag. Känner inget alls och har inte gjort på hela tiden. Min tapp var stenhård och låg igår, idag kändes den nog lite mjukare och har nog vandrat upp också. Meeeeen ju mer jag läser om det ju mer förvirrad är jag. Står ju så olika på alla ställen. Jag är dock inte torr utan har rätt mycket flytningar, vilket gör att jag går på toa hela tiden för att se om mensen kommit. Haha... Köper ett test nu så kanske den kommer.. Eller så får jag ett + haha

Haha ja verkligen! Önskar den blir sann snart, eller åtminstone delen om att få barn :D

Har du testat än? Hur länge har ni försökt? Känns lovande att du är på bim och ingen mens! :) hoppas det är positivt att tappen var lite högre idag!
  • 201405

Nej där dök mensen upp på dag 28! Vilket den inte gjort på läänge, haft 31 dagar det senaste.. Men bättre tidig mens än att den är sen o man känner efter massa och sen kommer den ;)

Svar på tråden BIM-DECEMBER