• anna90

BIM-DECEMBER

Har nu läst igenom heela tråden, pjuh! :D Jag hade ägglossning mellan 15-17/11 (16:e säger Natural Cycles) och BIM borde vara runt sista november/1 december.

Fick missfall (första barnet, oplanerat) i september så min cykel är lite rubbad, förut var den väldigt punktlig.

Får jag vara med här? Ligger liksom mitt emellan två trådar känns det som, men det finns ju stor risk för att det inte tog sig denna gången och att nästa BIM blir slutet på dec...

• anna90
    smulis85 skrev 2015-11-24 15:01:21 följande:
    Nu startade jag inte den här tråden men tycker nog du kan vara med här :)

Tråkigt med missfall :( kramar till dig håller tummarna för att du plussar snart igen :)

Tack :) 

Ja supertrist verkligen, det värsta jag gått igenom både fysiskt och psykiskt!
    Kram och lycka till till dig med =)

• anna90
    smulis85 skrev 2015-11-25 10:56:22 följande:

Hej alla!
    Är på äl+4 idag och detta känns redan kört för mig. :( är redan skengravid :( har haft molande i tjejmagen sen äl och igår kändes det som om mensen skulle komma vilken minut som helst. Blir helt förvirrad. Mår lite smått illa också.

Någon mer som reagerat så första gången de försökt bli gravid?

Hej! Så var det för mig med nu, exakt på ÄL+4 fick jag först ett ont stick/hugg i livmodern och dagarna efter det hade jag jätteond molvärk. Men just nu (Bim-4) känner jag inte så mycket alls, liite molvärk bara.. Hoppas verkligen att det kan vara något ändå! Det behöver absolut inte vara kört för dig!
  • anna90
    GästenT skrev 2015-11-26 11:46:58 följande:

Är det någon som kan det här med tempning?? Min äl

Är någon dag sen, första gången jag tempar också. Nu fick jag glad gubbe OCH hade en tempökning på 0,3 grader imorse. :/ har jag missat min äl? :( fick ju negativt på äl-testet igår!

Jag kan varmt rekommendera Natural Cycles, innan jag började med det hade jag noll koll på min ÄL. Har även i samband med NC testat äl-stickor men testerna visade negativt hela tiden trots att tempen visar att jag haft ÄL. Tror det kan bero jättemycket på vilken tid du testar. Om du testar neg på kvällen kan du ha haft ÄL på dagen och missat med testet då hormonerna går ner väldigt snabbt efter att man haft ÄL.. 
  • anna90
    GästenT skrev 2015-11-26 12:10:04 följande:
    Jag har laddat ner den där ff på mobilen, verkar fungera liknande fast gratis. :) men NC är säkert bättre kan jag tänka mig! Då kanske du har koll på tempen! Hur är det med tempen, om den går upp, är all chans att bli gravid över då? För jag fick ju både positivt på testet och temphöjning på samma dag nu imorse. :/
    Jag skulle tro att du har ägglossning typ idag!? :)
  • anna90
    GästenT skrev 2015-11-26 12:43:09 följande:
    Jag håller tummarna för att du har rätt och ska passa på åh mysa idag! :) jag hade ingen förra månaden så jag var lite orolig för att inte få någon den här heller. :O
    Jag tycker tempen tyder på att du har det idag, men man vet ju aldrig. Jag tycker i alla fall att NC är överlägsen, jag har testat FF och stickor osv men nu kör jag bara NC och skulle aldrig byta! =)
    GästenT skrev 2015-11-26 14:49:25 följande:
    Haha. Ja! Hur känsligt är det egentligen med tider? Har testat vid 07 varje dag, en dag 08, ibland 07.30, 07.00, 06.30. Är det såpass känsligt att den studsar såpass av 1timme? :-O idag testade jag 09 direkt när jag vaknade. Så den kan jag försig förstå ifall det kan påverka. Jag kommer nog aldrig bli en hejare på att tempa! Jobbar skift med dygn så då är det så jäklans svårt! Ställer du klockan för att tempa eller går du upp ungefär samma tid varje dag?

Alltså själva tiden spelar mindre roll om det liksom är mellan 07-10 skulle jag säga, man ställer ju inte klockan på 7 på helgen för att tempa! Däremot är det viktigare att du har sovit minst 3 timmar innan du tempar, så att du inte typ vaknar 8 och sen slumrar om i en timme och sen tempar.. Förstår du hur jag menar? Och att du tempar innan du ens kliver upp ur sängen eller sätter dig upp i sängen, men så gör du säkert redan? :)
  • anna90
    GästenT skrev 2015-11-26 15:52:44 följande:
    Jag har försig sovit otroligt dåligt senaste 2 veckorna!! Så där kanske problemet ligger! Jag brukar ta direkt på morgonen precis när jag slår upp ögonen, men då har jag oftast vaknat till flera gånger under natten och säkert framåt morgonen också. Vet inte varför jag sovit så dåligt! :-/ Så då är det rätt värdelöst att tempa eller hur blir det då? Blir det inget denna månad så kanske jag ska kolla in NC.
    Det kan mycket väl vara därför det ställer till det lite. De säger ju att man ska tempa när allt är normalt. Sömnen bör vara normal, man får såklart inte ha feber, man får inte ha druckit alkohol kvällen före osv.. Gör så tycker jag :)
  • anna90
    Cfmilla skrev 2015-11-27 15:13:40 följande:

Ungefär äl +7 känner inget alls... Någon annan som är ungefär samma??

Jag är runt ÄL+10 (lite osäker). Jag tycker mig ha känt en del saker men vet inte om det är för att jag VILL känna :P När ska du testa?
  • anna90
    Cfmilla skrev 2015-11-27 15:24:22 följande:
    Jag var totalt skengravid förra månaden, nu känner jag inget så det kanske är bra!? Jag väntar till bim 6/12 när ska du?
    Ja, det kanske är det.. Jag kommer bli sååå besviken om det inte är något för det har verkligen känts så (förutom att brösten inte ömmat/blivit större, det blev dom sist jag var gravid, slutade dock i MF). Jag testade idag men det var negativt. Kommer testa varje dag nu fram till BIM som borde vara typ söndag-måndag-tisdag :P haha.
  • anna90

Har BIM imorgon men imorse sjönk tempen över en halv grad så mensen är här när som helst :( så ni kan ta bort mig från listan tyvärr! :'(

• anna90

Nytt BIM för mig blir 29/12, andra försöket efter ett missfall, första barnet.

• anna90

Jag behöver er experthjälp! Har googlat men tycker inte att jag hittar bra svar..
    Jag bör ha ägglossning imorgon eller på onsdag enligt Natural Cycles (har kört det i över ett år så den borde väl ha någorlunda koll nu) och jag har i några dagar haft känningar i äggstocksområdet och i "tjejmagen" + att jag har ÄL-flytningar och tempen har sjunkit drastiskt idag. Jag började med ÄL-tester för 4 dagar sedan. Första dagen kom inget streck alls (förutom kontrollstrecket såklart), andra dagen syntes det svagt streck. Tredje dagen lite starkare och igår väldigt starkt, men inte lika starkt som kontrollstrecket så då är det ju negativt? Tänkte att idag kanske det är ännu starkare eftersom jag ändå sett någon form av stegring men idag är det supersvagt igen, knappt synligt! Jag har bara testat på eftermiddagarna som man ska.. Vad kan det bero på? Har jag ingen ÄL eller kan stegringen betyda att jag hade/har/ska ha det trots att testet är negativt? 

:( :( 

• anna90
    HelenaSaga skrev 2015-12-11 15:54:29 följande:

Nån mer som kör natural cycels och blir besatt av att gå in på appen? ???? jag kollar flera gånger per dag fast inget nytt hänt såklart

Haha gud vad skönt att höra att det finns någon mer som jag! Jag kör också NC och gör exakt likadant som du. Blir tokig på mig själv!! 
  • anna90
    Testartest skrev 2015-12-12 10:51:16 följande:

En fundering. Om man får missfall. Syns det som gravid på sticka då? Hur länge?

För mig gav det utslag som gravid i två 2 veckor efter MF :/
  • anna90
    pannkakan87 skrev 2015-12-13 15:53:13 följande:

Här dök den glada gubben upp idag så det är bara att mysa på. Nån mer som har äl nu och bim runt den 29e? :)

Jag borde ha ÄL imorgon typ och sen BIM 29e enligt Natural Cycles! :)
  • anna90

Grattis till alla plus!! :)

Någon som tempar precis som jag och kan hjälpa mig analysera var min ÄL var/är? Såhär ser min karta ut på Fertilityfriend och med samma temperaturer inlästa på Natural Cycles... FF tycker alltså att jag hade ÄL i torsdags och NC imorgon. Hur kan det vara så stor diff? Vad tror ni?

Svar på tråden BIM-DECEMBER