Inlägg från: Mammamiia10 |Visa alla inlägg
  • Mammamiia10

BIM-DECEMBER

Hej! Ny här:) har läst igenom tråden o tänkte hoppa på:) bim runt den 13/12. Har två barn innan, så detta är tredje! Andra försöket är vi på nu.. Nån som vill lägga till mig?

• Mammamiia10
    annacnummertre skrev 2015-12-06 19:30:22 följande:
    kul :) har också två barn sen innan! när är dina födda?

välkommen :D
    Mina är födda 07 och 10! Så detta om det tar sig blir ju nästan en sladdis???? Hur gamla är dina barn?
  • Mammamiia10
    Angel in sight skrev 2015-12-06 21:59:34 följande:
    Åh så kul mina är också födda 2007 och 2010 och vi vill ha en tredje liten :). Vi har två tjejer sedan tidigare.

Jag tog ut min spiral för lite mer än två veckor sedan och vet inte riktigt hur min kropp fungerar än så jag vet inte när jag har äl eller bim än.
    Va kul!! Vi har en tjej o en kille. Man har ju ingen aning om hur lång tid det kommer ta denna gången. Med första o andra barnet blev jag gravid på första försöket, men då var man ju lite yngre med. Är rädd för att det ska vara jättesvårt att bli med barn igen, så jobbigt att inte veta tycker jag...
  • Mammamiia10
    Mammabertil skrev 2015-12-07 05:17:00 följande:

Ja gårdagens svaga plus på kvällen har blivet starkare idag:) jag tror på det:) fy är så glad. Testa plus på Bim - 7, 6 december Bim 13 december :) tjoho nu håller jag tummarna att det lilla fröt stannar...

Grattis vad härligt!!! Plussade också på bim -6 förra graviditeten. En annan testade idag för man inte kan hålla sig! Absolut negativt... Kännt på mig att det inte skulle bli något denna gången. Känns inte som det tagit sig...
  • Mammamiia10
    Angel in sight skrev 2015-12-07 10:51:32 följande:
    Fler sammanträffanden, jag blev också gravid på första försöket med båda barnen så jag har aldrig behövt ha tålamod och vänta vilket gör mig lite nervös denna gång eftersom jag ändå förstår att det ju kan ta längre tid. Och så var jag ju yngre de tidigare gångerna.

Nu vill jag bara att kroppen kommer igång så jag ens vet hur cykeln ser ut. Nu famlar jag i mörkret och vet inte när äl är för det har inte kommit igång efter spiralen.
    Det är jobbigt o vänta.. O jag har inget tålamod! Men får nog försöka skaffa mig det, haha. Hoppas du får igång ägglossning snart , eller testar du?jag har väldigt lång cykel mellan 34-40 dagar, så väntan blir desto längre än för dom som har typ 28 dagar..
  • Mammamiia10
    Angel in sight skrev 2015-12-07 22:35:21 följande:
    Jag testar inte utan går på känsla. Jag har alltid känt mina ägglossningar och lyckades bli gravid på det sättet båda gångerna förut. Tänkte prova om det går nu också. Förut har jag haft 28 dagars cykel regelbundet så jag hoppas det blir så nu. I teorin ska ju kroppen återgå till det normala efter en hormonspiral men man vet ju aldrig hur det faktiskt blir i praktiken. 

Testar du?
    Skönt me 28 dagars regelbunden cykel varje månad. Ja jag testade denna gången faktiskt. Ville veta om o när jag hade ägglossning. Lång o oregelbunden cykel.. Fick Pos på ägglossningstest förra fre o lör. Men tror inte att det blev nåt.. Hoppas mensen kommer till helgen så man kan starta om med nästa försök..
  • Mammamiia10

Grattis till alla er som plussat!! Jätteglad för er skull!!

Jag testade idag o var hundra procent säker på att det skulle va negativt, o det var det med! Så vi gör ett nytt försök nästa månad helt enkelt. Tredje försöket blir det då.

• Mammamiia10

Fick min mens idag på bim! Skönt att den kom när den skulle iaf! Vill nån plocka bort mig från listan. Nästa bim är 18//1!! En evighet tills dess!

Svar på tråden BIM-DECEMBER