BIM-DECEMBER
Hej.
Jag hn
Hej.
Jag hn
Hej.
Jag hn
Hej.
Jag hoppar in här efter att ha läst men inte själv skrivit nåt tidigare.
Har Bim typ 17/12.
Jag har varit gravid tre gånger och det var som yngre. Tyckte det var så mycket lättare då...jag visste inget om ägglossning då utan bara körde utan skydd och det gick genast. Nu när det här barnet är så planerat så är det inget annat jag tänker på och det stressar ju förstås och därför kanske det inte nappar genast.
Jag kommer inte riktigt ihåg de första symptomen men tror att mensen var sen några dagar och sen kom de ömma brösten.
Eller har ni kännt något innan bim, ni som plussat??
Knutan83 : Jag fick mens en vecka för tidigt förra månaden. Den var sparsam men lång ( 10 dagar ) .
Jag vet inte men gissar att det kanske berodde på utebliven äl.
Jag fick en nidblödning med mitt första barn. Det var ca tre dagar innan bim. Typ äl + 10 eller 11. Och kraftig magvärk.
Grattis till de som plussat! Vad kul!
Jag kommer inte ihåg hur de brukar kännas innan mens så svårt att jämföra. Nu drar de i ljumskarna och sticker här och där.
Jag testade idag bim -3. Negativt
Kollade sen i gamla babyböcker o såg att jag då plussat på bim + 3 med båda barnen. Frågan är bara om jag testade innan alls eller om jag faktiskt väntade tills efter bim..det har jag förstås inte skrivit.
Om man har Äl-sekret fyra dagar, varav de två första har man smärtor, så vilken dag är själva ÄL på då? Ingen vet väl säkert då jag inte gjorde test men kan man gissa?
Aha ok. Så den där smärtan behöver inte vara ägget som släpper då tydligen
Fian88 : Svårt att se men det ser kanske inte helt blankt ut.
Hur tidigt kan man börja testa?
Ja hur länge tar det för ägget att festa? Typ 5-10 dagar va? Säg att de tar 10 dagar men sen ändå kanske flera dagar innan det syns på testet. Evigheter ju
Hur känner ni i magen, ljumskarna, ryggen när det närmar sig bim?
Hur länge är man fertil efter ÄL? Jag hade mens smärtor stick ons-lörd, tog inte ÄL test. Sen inget lördag/sönd, måndag eftermiddag började det igen, och igår tisdag så hade jag skit ont! Kändes som att nåt hade fastnat på vänster sida! Lyckades somna och vakna utan smärta, pjuh.
Igår tog jag ÄL test, grav.kollens, litar inte på det men det kom fram ett rött streck i alla fall.
Jag vet inte när jag hade ÄL men eftersom smärtorna är som bortblåsta idag så undrar jag om jag fortfarande kan vara fertil om det var ÄL igår?
Har känt lite då och då annorlunda värk i ljumskarna. Alldeles nyss precis nu stramade det liksom till rätt så hårt i höger ljumske - kan det här vara något gravidtecken?? *fundersam*
För 3 dagar sedan fick jag en speciell mensvärk i svanken jag brukar få innan mens, men nu kom den liksom 8 dagar innan bim och brukar kanske känna av den någon dag innan så kändes också lite märkligt. Någon som har koll?
Är som sagt i Bim - 5
Jag hoppar vidare till januari
önskar er lycka till!