• london

BIM-DECEMBER

Fialotta50 skrev 2015-12-14 06:51:09 följande:

Hej! Nej har inte haft något test hemma. Däremot hade jag ett ägglossningstest som gav starkt utslag igårkväll. Men har förstått att det kan visa på både äl, grav OCH mens. Har extrem mensvärk så det känns som att mensen kommer närsom.

Stort grattis, vad roligt!!

Känns det precis som vanlig mensvärk eller är det någon skillnad mot hur det brukar kännas innan mens?
  • london
    Fialotta50 skrev 2015-12-14 13:40:35 följande:

Nej det känns precis som vanlig mensvärk. Har verkligen verkligen trott att den ska komma närsomhelst

Du ger mig hopp!
    Tvivlar på att jag är gravid och har på mig binda eftersom det känns som att mensen kan komma när som helst, men hoppet är ju det sista som lämnar en! ;)
  • london
    Fialotta50 skrev 2015-12-14 14:22:03 följande:

Jag håller tummarna för dig. Vilken dag är du på?

Jag är bara på dag 24, har normalt en cykel på 30-33 dagar (ytterst sällan 27-28 dagar, kanske 2 ggr per år) men äl kom supertidigt den här månaden (misstänker 4/12) och har haft molvärk sedan den 8/12. Men det skulle inte vara första gången jag misstänkte något så jag hoppas inte på för mycket! :) Ska dock tilläggas att jag aldrig märkt av molvärk så snabbt efter äl. Under, ja, och veckan innan mens, men aldrig hela tiden mellan äl och mens. Ska testa mig på onsdag tänkte jag. I tidigaste laget men så är jag förberedd på att mensen kommer om det är negativt.
  • london
    finder skrev 2015-12-15 22:19:32 följande:

Fler som haft typ mensvärk från ägglossning?

Ja jag analyserar allt.. känner av både livmoder/ äggstockar, svanken..

Ca äl+4-6

Japp! Började bara någon dag efteråt, aldrig haft så tidigare. Fick ont i brösten ungefär samtidigt och tänkte att "den här månaden kanske är då det händer", men har haft alla menssymptom som jag brukar ha, för någon dag sedan började mina svettvallningar (får jag alltid innan mens) och testade negativt idag så mensen är på g. Skrikandes
Svar på tråden BIM-DECEMBER