• Glovey

BIM-DECEMBER

Jag är på bim +8 nu och testade mig på bim +6 och det var negativt Har ömma bröst och molvärk lite så och då! Fattar inte vad som är fel

- Just fight for it
  • Glovey
    misslina skrev 2015-12-20 13:43:46 följande:

Tappa absolut inte hoppet!

+6 har ev inte ens ägget fäst! Vanligaste är mellan äl +5-10

Så med andra ord inte alls konstigt att du inte fått ett plus, jag själv är på äl+8 och kommer testa om en vecka om inte mensen kommit.

Lycka till

- Just fight for it
  • Glovey
    misslina skrev 2015-12-20 13:43:46 följande:

Tappa absolut inte hoppet!

+6 har ev inte ens ägget fäst! Vanligaste är mellan äl +5-10

Så med andra ord inte alls konstigt att du inte fått ett plus, jag själv är på äl+8 och kommer testa om en vecka om inte mensen kommit.

Lycka till

Sorry för dubbelinlägg, min mobil lever ett eget liv ;)

Jo det har väl fäst då min mens är utebliven 8 dagar, så alltså bim +8 inte Äl +8

Jag får väl vänta in några dagar till och ta ett test igen
    - Just fight for it
  • Glovey
    Sajocawa skrev 2015-12-20 13:13:56 följande:

Fast BIM + 6 är ju väldigt tidigt och i princip omöjligt att få något annat än negativt, så du ska absolut inte tappa hoppet för det.

Tack för positiva ord Men jag börjar komma i tankarna nu på att jag kanske inte ens hade ägglossning denna gång eller att det är något fel på mig ;) Läser så många som får positivt på bim dagen eller bara några dagar efter bim :p
    - Just fight for it
  • Glovey
    Sajocawa skrev 2015-12-20 14:59:17 följande:

Men att den är sen är ju bara positivt! Vet du exakt när äl skedde? (Använt någon metod för att säkerhetsställa liksom eller går du bara efter ditt snitt?)

Jag känner folk som inte har plussat förrän flera flera veckor in i graviditeten.. Men går det många dagar till utan att mensen kommer kan du ju kontakta gyn eller nåt för att kolla upp om du är gravid eller inte :) håller tummarna!

Tack så mycket, hoppas på ett plus denna gång!

Nej dessvärre vet jag inte exakt när äl skedde då vi tog en liten paus för att försöka bli gravida och inte tänka så mycket på det då det vart sån press tillslut. Det enda jag kan göra är att räkna ut på ett ungefär när jag hade äl uträknad på min normala cykel men ägglossningen kan ju lika gärna ha varit sen också :/ Jag tänkte vänta till ons eller tors för att testa igen men det är så svårt att hålla sig :D
    - Just fight for it
  • Glovey
    SSK13 skrev 2015-12-20 15:41:29 följande:

Pratar ni inte om olika saker? BIM + 6 och ÄL + 6 är ju rätt olika :)

Haha jo det vart nog lite missförstånd där tror jag :D
    - Just fight for it
  • Glovey
    vanjastina skrev 2015-12-20 22:42:53 följande:

Hej tjejer, bara följt den här tråden på håll innan men tänker att någon här kanske är i samma sits som mig. Hade bim igår, lördag, men mensen lyser med sin frånvaro. Inga tecken på att den ska komma heller, tog ett test idag som jag tolkar som negativt (bild) :( Känns som att chansen att jag skulle vara gravid är lika med noll eftersom testet var negativt idag :( Någon annan som är efter bim men fått negativt test?? Man hoppas ju att man ska va gravid så länge inte mensen kommer såklart även om det ser mörkt ut..

Hej

Jag är i samma sits förutom att jag testade negativt på bim +6 och nu är jag på bim +9 :o Man blir ju så frustrerad! Men jag tycker att du väntar i några dagar till och testa igen Jag ska testa på onsdag tänkte jag
    - Just fight for it
  • Glovey
    Cfmilla skrev 2015-12-21 07:02:25 följande:

Åh fyfan va jobbigt.... Hände mig med, fick mens på bim+15 denna månaden. Hemskt frustrerande. Hoppas att du får ert plus snart!!!!!

Ja det är riktigt jobbigt faktiskt, om jag inte är gravid så vill jag bara ha min mens nu istället! Har aldrig varit såhär sen förut och har haft en regelbunden mens på 28 dagar dom senaste månaderna..

Hade du några symtom när du var så sen?

Tack så mycket för ditt stöd
    - Just fight for it
  • Glovey
    vanjastina skrev 2015-12-21 07:03:05 följande:

Hej!

Skönt att höra att man inte är ensam, fattar inte vart mensen tagit vägen, har inga som helst känningar av den. Min mens brukar komma på dag 28-30 och idag är jag på dag 32. Så "långt" har jag aldrig gått över förutom de 5 ggr jag varit gravid tidigare.

Har det hänt dig att du gått över så länge innan som du gjort nu? Är du säker på när din bim var? Jag testar onsdag eller torsdag igen om mensen inte kommit, men får lite ångest för jag tror verkligen inte det blev något denna månaden..

Har du några symtom ? Din äl kanske var lite sen så tappa inte hoppet än, testa dig på ons eller tors som du säger, det har ju inte gått så jättelångt än om mensen hade tänkt att komma dag 30, då är du bara 2 dagar sen! Håller tummarna för dig!

Jag har aldrig gått över såhär långt, max är 3 dagar och nu är det 9 dagar så börjar få lite panik nu, vill ju veta vad som händer! Min mens har legat på 28 dagar dom senaste månaderna så bim var den 12/12 :o
    - Just fight for it
  • Glovey
    Symetrical skrev 2015-12-21 09:16:21 följande:

Sorry för kapning, men låter som att äl uteblev den här månaden (brukar hända 1-2 ggr per år). Eller är du säker på att du ägglossade..?

Fast mensen kommer ju även fast man inte haft ägglossning?
    - Just fight for it
  • Glovey

Imorse fick jag min mens när jag kom hem från jobbet kl 06 bim +10 men det konstiga är att jag vaknade kl 10 imorse av världens mensvärk, den var outhärdlig. Som tonåring hade jag väldigt smärtsamma mensvärkar men denna är den värsta jag varit med om.. Jag blöder mindre än vanligt! Vad kan vara fel? Nån som fått kraftig mensvärk när den varit såhär sen??

- Just fight for it
Svar på tråden BIM-DECEMBER