• Elvrond

BIM-DECEMBER

201405 skrev 2015-11-30 22:01:45 följande:

Någon mer som känner det hade vart jättekul att ge mannen ett positivt grav.test på julafton? Åhh vill så gärna få göra det! Världens bästa julklapp! Har bim 10:e så har vi tur måste jag i så fall hålla det hemligt i över en vecka :p

Testat det, funkar inte för har mycket ledvärk i fingrarna :(

Hoppas de är ok att jag med hoppar in här i tråden! :) hoppas också det blir en mysig julklapp till min sambo (har bim 19:e), vi är 21 år och på första försöket med första barnet :) är ju säkert liten chans att lyckas första månaden men hoppas kan man alltid!
  • Elvrond
    201405 skrev 2015-12-01 00:06:21 följande:

Jag är snart 21 och sambon 25, kul med andra unga! :) Det blir första ordentliga försöket för första barnet här med. Läste att mellan 20 år är chansen 35% per cykel om du prickar äl. Vid 25 var det redan bara 25%, på en annan sida stod det 40% runt 14-20år och 25% vid 30 år. Så vi borde ha ca 35-40% chans! :D

Vi kan bara inte ha missat äl nu alltså haft sex varje dag från cd 15 - 21 utan cd 19. Brukar ha äl runt 16-20 :)

Hoppas det tog sig för dig! Vad kul att det finns fler som är nya på detta :) Vi har också tänkt köra på den metoden för att pricka äl, ha sex varje/varannan dag. Vet dock inte när jag brukar ha min men är det inte ca 14 dagar före mensen kommer?
  • Elvrond

[quote=76067069][quote-nick]201405 skrev 2015-12-01 14:52:44 följande:[/quote-nick]Det är "normalt" 14 dagar innna mens men jag har tex haft både 10 och 12 dagar bara. Så viktigt att antingen köra äl test, räcker med en månad, så man ser vad som är normalt för dig. Luthelfasen är alltid samma varje månad, alltså dagarna mellan äl - mens. Men om ni inte använder äl test och du inte känner jättetydligt när du har äl sluta inte ha sex för tidigt. Läste att det har störst % chans att ta sig om du har sex en eller två dagar efter äl. Så har du 28 dagar cykel hade jag haft sex typ 12-20 för att maximera chansen :)[/

Tack för svaret! Det visste jag inte :) ska nog testa med äl stickor nästa månad då om det inte tar sig direkt, så jag vet hur lång min luthealfas är. Är på dag 13 nu med ca 29 dagar cykel.

Jag har läst mycket olika om de är "bäst" med sex varje eller varannan dag. Hur gör ni andra, försöker ni ha varje runt äl eller varannan?

• Elvrond

Jag har aldrig tagit ett sånt här test så jag blir osäker, men är det positivt om det är ett sånt svagt? Eller? Är jag gravid?

Det är ett väldigt billigt test vågar man lita på det? Tänkte ta ett nytt i morgon och se också....
  • Elvrond

Tack för hjälpen!! Åh herregud vad kul (och läskigt)!!! Jag som hade tänkt vänta till jul med att berätta för sambon om de var positivt, hur ska man nu hålla sig???? Galet :D

Hoppas de går bra för er andra med som hoppas!

Svar på tråden BIM-DECEMBER