Inlägg från: hoppasbli4 |Visa alla inlägg
  • hoppasbli4

BIM-DECEMBER

Jag hoppar också in här =) tror jag har BIM den 5e. Har väldigt oregelbunden cykel men hade äl symptom den 21 november så utgår från det. Testade i morse och fick ett superdupersvagt streck så kan lika gärna vara spök. Är ju fortfarande väldigt tidigt isf. 
    Mina symptom är väldigt ömma bröstvårtor så det gör ont när jag ammar min dotter, "mensvärk" som kommer och går och vid två tillfällen har jag fått väldigt rinniga flytningar, däremellan nästan helt torrt? vet inte alls vad det sista betyder, om det är tecken på mens eller graviditet. Ska testa igen imorgon bitti tänkte jag =)

• hoppasbli4
    Angdev skrev 2015-12-01 20:29:39 följande:

Ni som har BIM den närmsta veckan, vad har ni för symptom? Man ska ju inte analysera men inser att det är helt omöjligt :)

Har haft en del illamående, främst på kvällarna. Svullen om tjejmagen, ont i ländryggen samt ilningar i livmodern.

Hade inga symptom med sonen så detta är helt nya grejer för mig om jag nu (förhoppningsvis) är gravid.

Jag har ömma bröstvårtor, konstiga vattniga flytningar typ 1 gång om dagen och däremellan helt torrt? Idag började tre nya symptom också: huvudvärk, yrsel och ett jättekonstigt illamående som sitter i halsen. Som sura uppstötningar utan det sura eller nåt. Tror jag är på äl+10 idag.
  • hoppasbli4

Jag börjar fundera på om jag kanske hade fel ang äl. Har ju inte använt äl test och har väldigt oregelbundna cykler så svårt att veta säkert. I söndags fick jag väldigt kraftig "mensvärk" under dagen och funderar på om det kanske var äl som skedde då. I så fall är jag bara på äl+4 nu. Det betyder också att chansen att jag är gravid är rätt liten eftersom vi bara fick till det 5 dagar innan äl. Usch nu tappade jag hoppet lite =( Fick förvisso lite rosa flytningar idag men det är väl för tidigt med nidblödning redan 4 dagar efter äl?

• hoppasbli4

Jag har mått så fruktansvärt illa idag och varit väldigt yr. Men fick negativt på testet i morse. Kan man känna graviditetssymptom om man inte ens har tillräckligt hcg i kroppen för att få positivt graviditetstest? Vet inte ens när bim är men nån gång mellan 5e och 13e tror jag... Blir knäpp av allt funderande. 

• hoppasbli4
    Cfmilla skrev 2015-12-04 16:08:53 följande:
    Tack!! Ja såklart.

Nu på eftermiddagen har jag haft kraftiga hugg och stick i sidan av magen. Skumt!
    Kanske ägget som fäste? När har du BIM`?
  • hoppasbli4

Någon annan med lång menscykel? Jag är på dag 45 idag och misstänker att bim är om en vecka. Sjukt lång väntan!

• hoppasbli4
    Agnessa skrev 2015-12-07 16:18:49 följande:

Ni som lyckats på någon ut av de tre första försöken, har ni väldigt regelbunden mens och därav vet ganska väl när ni har ÄL? Eller har ni testat med ÄL-test för att pricka helt rätt? :)

jag har blivit gravid på första försöket med första, använde inte äl test och har väldigt oregelbunden mens. Med andra försökte jag undvika äl men blev gravid ändå (hann få en mens efter förlossningen innan jag blev gravid den gången). Har allt mellan 30-60 dagars cykler så väldigt oregelbunden!

Idag är jag på dag 47 denna cykeln, negativt test idag också. Trodde jag fick en nidblödning i torsdags men känns som jag borde ha plussat nu isf. Detta är vårt första försök efter förlossningen med tvåan så vågar inte hoppas allt för mkt. 
  • hoppasbli4

Jag tror jag kan ha plussat idag. Eller så är det skittester med ovanligt tydliga spökstreck :P Strecken är definitivt rosa men så svaga att de knappt syns på bild så kan vara spök. Dock har tidigare spök på dessa test varit gråa så mina förhoppningar är höga :D Ska testa igen imorgon bitti. 
    Symptomen de senaste dagarna är lätt illamående och yrsel/andfåddhet. Har mått exakt lika dant mina andra två graviditeter. 

Bild på testen, har ändrat ljuset lite bara. 

• hoppasbli4
    8airam8 skrev 2015-12-09 20:07:32 följande:
    Vänstra testet är ju definitivt positivt! Grattis!
    Tack =) får se vad testet säger imorgon innan jag vågar tro på det helt. Är billiga ebay tester så kanske inte de mest pålitliga. 
  • hoppasbli4

Grattis till er som har plussat

Mina test från igår var nog spök för ser ut som dagens test är negativt.

• hoppasbli4

äl+12 idag och negativt test idag igen, eller där är streck men de är så svaga att de inte går att få på bild. OM det nu var ett plus jag fick på äl+10 så borde väl testen ha blivit starkare nu? 
    Har svårt att släppa tanken just för jag känner mig verkligen gravid! Känner mig precis som innan jag plussade sist, yrsel, andfådd, illamående som kommer och går, lättirriterad och molvärk. Hoppas verkligen inte det är pms så jag ska behöva må så här varje månad framöver =( Vid graviditet får man iaf ut nåt positivt av måendet.

• hoppasbli4
    finder skrev 2015-12-11 19:17:44 följande:
    här kommer bilden..
    wtf?
    Jag skulle nog räkna det som ogiltigt, hade inte vågat lite på det resultatet. Men eftersom äl testet är positivt verkar det lovande så ta ett nytt :D
  • hoppasbli4
    lillverra skrev 2015-12-11 19:53:38 följande:
    Vadå ger äl test utslag om man e gravid?
    ja det kan de göra =) vet inte om det alltid är så men har läst att det kan tyda på graviditet. 
  • hoppasbli4

Cykeldag 54 idag. Trodde jag hade bim igår men fortfarande ingen mens. Testade negativt i lördags och har inte testat mer sen dess. Har inga fler hemma så väntar nog en vecka och köper sen digitalt om mensen inte dyker upp.

symptomen just nu är yrsel, illamående och flytningar som påminner om äl flytningar. Men tror nog mest det är pms symptom.

• hoppasbli4
    Längtar88 skrev 2015-12-15 20:05:53 följande:
    Asså jag kan verkligen inte ens se var du ser att strecket skulle vara :s
    jag tycker också jag skymtar ett streck =) 
  • hoppasbli4

Dag 58 idag, tror jag är på bim+5. Beställde nya gravtest i början av veckan som så klart fortfarande inte har kommit fram, säkert för all julpost nu. Testade minus senast i lördags så har egentligen inte höga förhoppningar, tror mest jag är väldigt skengravid. Är illamående till och från och får ofta yrsel/matthetskänsla. Så jobbigt att inte veta! Hoppas verkligen testen kommer på måndag iaf. 

• hoppasbli4
    Elvrond skrev 2015-12-21 08:39:56 följande:
    Jag har aldrig tagit ett sånt här test så jag blir osäker, men är det positivt om det är ett sånt svagt? Eller? Är jag gravid?

Det är ett väldigt billigt test vågar man lita på det? Tänkte ta ett nytt i morgon och se också....
    Det där är definitivt positivt, grattis :D
  • hoppasbli4

Jag blir tokig på min kropp, idag är jag på dag 61! Blir knäpp av att grubbla, pendlar mellan att vara tvärsäker på att jag är gravid till att vara helt säker på att mensen kommer flera ggr per dag. Jag har mått illa till och från i snart två veckor, molvärk som blir starkare och starkare (det känns dock mer som pms tecken än graviditetstecken), konstiga flytningar som ena dagen är som vatten, nästa som äl-flytningar och sen plötsligt torrt en dag. Blir lätt yr trots små ansträngningar. Jag TROR att jag kan vara på bim+8 idag, har inte testat sen BIM-1 och då var det negativt. Beställde nya test i onsdags så jag hoppas verkligen de kommer idag så jag kan få svar! Om jag är gravid borde testen ge tydligt resultat nu. 

• hoppasbli4

Dag 63 idag. Tog nytt test idag som var negativt så har uppenbarligen inte haft nån äl. Har verkligen varit skengravid senaste veckan, hoppas det släpper nu efter mitt negativa test.

Svar på tråden BIM-DECEMBER