• Fia90

BIM-DECEMBER

Mensen kom idag tyvärr så nu är det på't igen.

Beräknad ÄL: 13 december
    BIM: 27 december

Funderar på att köpa clearblue ägglossningstester. Någon som använt dem?

• Fia90

Tack snälla ni som svarat, bestämt nu att jag kör med CB digital, efter era tips! Bara en evig väntan tills lucia och ÄL då!

• Fia90

Skulle någon vilja/orka lägga in mig i listan?
    ÄL 13/12
    BIM 27/12

Andra försöket, första barnet.

• Fia90
    lillverra skrev 2015-11-27 20:08:50 följande:

Efter att ha testa 3 äl test får jag äntligen ett svagt positivt syns bättre irl. Men Nice myste igår och blir mys ikväll så kan vi omöjligt missa äl ????

Tyvärr negativt. Som föregående talare sa, det ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Fortsätt testa så du inte missar! :)
  • Fia90

Fick mens i torsdags som varade två dagar, sedan endast synts på pappret fram tills idag då det ebbat ut helt, inte behövt skydd eller nåt lör-sön. Fortsatt svullen, ont i brösten och mådde illa och kräktes i lördags. Är det värt att testa eller är det helt enkelt bara en annorlunda mens just denna månaden och inget mer med det, tro?

• Fia90

ÄL på torsdag enligt min app, 10, trots att jag innan fått 13 men när jag skaffade appen på nya mobilen justerades ÄL. Funderar på att köpa digitalt ÄL-test från clearblue och börja testa så vi inte missar ÄL. Visserligen har vi sex regelbundet men det är alltid skönt att veta ATT man haft ÄL.

• Fia90

Iiiiiiiih, jag ägglossar inom de närmsta timmarna! Så pirrig och lycklig man kan bli över ett ÄL-test, haha!

• Fia90
    annacnummertre skrev 2015-12-08 21:27:01 följande:
    visst blir man!! man vet liksom att "nu kan det bli barn"! :D
    Precis, är superpirrig! 
  • Fia90

Usch, är så nojig. Fick glad gubbe på CB digital i förrgår och ska ju då ha ägglossning inom 48 timmar men har inte känt något alls och känner alltid i ena eller andra sidan när jag får ägglossning. Tänk om CB visade fel, och jag inte alls har ägglossning :(

• Fia90

Det är ju vansinnigt vad tiden kan gå långsamt. Glad gubbe på CB digital den 8 december, ÄL den 10 enligt app och fruktansvärt ont i brösten igår och idag. Vill bara testa nu, nu, nu men är ju så tidigt. Bara att vänta hur länge som helst till, buhu!

• Fia90

På ÄL+8 idag och började blöda som bara den efter sex med karln. Vad händer? För tidig mens eller vad? Cykeln brukar innebära mens på ÄL+14 i vanliga fall. Är det nidationsblödning?

• Fia90

BIM-3 idag och inga tecken alls. Bara ont i brösten sedan ägglossning och en blödning på ÄL+8. Vet inte om det är bra att jag inte känner något eller om det bevisar att det inte tagit sig. Hade varit så kul att vakna upp på julafton och få ett plus på stickan, men jag vågar inte hoppas. 

• Fia90
    Mileya skrev 2015-12-21 09:48:38 följande:
    Brukar du ha ont i brösten normalt efter ÄL? Annars kan det mycket väl tyda på graviditet. I juli när jag plussade var ömma bröst mitt enda tydliga symtom :)
    Hm, inte hela tiden mellan ÄL och BIM förvisso, så kanske är ett tecken då. Brukar inte få ont förrän några dagar innan mens. Och så är det ju den där skumma blödningen som kom och försvann på en kväll som eventuellt kan vara nidblödning. Får försöka hålla mig till torsdag, svårt!
  • Fia90

Har BIM på julafton. Finns det någon idé med att testa idag? Vad tror ni? Testar jag i onödan i så fall?

• Fia90
    Sajocawa skrev 2015-12-21 19:42:44 följande:
    Beror på.. Hur lång lutealfas har du? Har du ett extra känslig test? Du bör åtminstone till imorgonbitti för att kunna ta med morgonurin :)
    14 dagar tror jag om det är så man räknar. Hade i alla fall glad gubbe på CB den 8 så ÄL som senast 48 timmar därefter så den 10 som senast och BIM den 24. 
    Åh, kanske bäst att hålla mig till imorgon bitti då! Vill ju helst inte bli besviken heller liksom i onödan om det kanske egentligen är något men inte syns ännu. 
Svar på tråden BIM-DECEMBER