• knutan83

BIM-DECEMBER

Hallå!

Här är en till som vill ha bebis. Jag och maken bestämde oss förra veckan att vi vill ha ett barn till (har en snart 2-åring) och inväntar spänt äl som inträffar om en knapp vecka.Tror Bim är på självaste julafton, inte helt hundra då jag inte haft jättekoll på menscykel osv.

Håller tummar och tår för oss allihop härinne!

• knutan83

Vad härligt att komma in här efter helgen och se att det minsann blivit ett par plus! Hurra för det!

Själv har vi ligg-vecka nu. Haha. Varje kväll efter att barnet somnar är det bara rätt in i bingen. Sjukt oromantiskt men kul!

Tänkte kolla med någon som är rutinerad, kan man testa innan bim eller exakt på dagen eller först efter bim för att få veta? Vill ju testa så fort som möjligt!

• knutan83

Grattis till ytterligare ett par plus!

Själv ligger vi i som aldrig förr. Hehe. Jag tänker att det kanske inte behöver vara så himla romantiskt när det är bebis man vill ha. Romantisk kan man vara sen.

Provade för första gången ägglossningstest igår. Negativt. Attans. Men enligt en mensapp ska jag inte ha äl förrän imorgon så testar idag med. (och imorgon om det visar negativt igen)

Har ni andra några barn sen tidigare?

• knutan83

Jag har en fråga till! Jag köpte sånt där storpack med ägglossningstester igår och i instruktionerna står det att man ska ta testerna samma tid, men tänker att det är ju olika tester så varför måste man ta dem samma tid? Och måste det vara exakt på klockslaget? Blir lite otålig och vill testa nu men igår testade jag kl 12.

• knutan83

En sak fattar jag inte riktigt, enligt min mensapp ska jag ha äl idag, enligt clearblue har jag inte äl idag och har inte haft de senaste tre dagarna. Jag har heller inte haft stenkoll på min cykel då vi alldeles nyligen bestämde oss att skaffa en liten till så jag vet ju inte när jag har äl.

Men så tänker jag att 'tänk om äl redan har varit? buhu buhu' och jag googlar tre miljoner olika saker som inte gör mig klokare, snarare tvärtom, mer förvirrad.

Så nu tänker jag att jag testar upp äl-testerna jag har och sedan tar jag och slappnar av. Vi har liksom inte ens försökt en gång än och därmed borde jag fan lugna ner mig lite.

Borde skapa en ny tråd: en lugna-ner-sig-tråd. där man bara kan vara lugn. heheheheh.

• knutan83
    Jennska skrev 2015-12-10 13:11:36 följande:
    Nä det där med äl förstår jag mig inte heller på...haha.. vi började verkstan i aug och har väl bara kört på så "får det bli när det blir". Men efter min lilla skumma blödning som kom för tidigt och har inte fått nån mena efter det.. så vart jag lite nyfiken och googlade på hur flytningarna ska vara vid äl. Och just då hade jag just såna där äggviteslemtråds-aktiga. Detta var i förrgår. Blödning fick jag i månadskiftet och hade eg BIM igår. Så jag hänger inte med alls!

Men egentligen borde man bara köra efter "det blir när det blir". Jag kan ju uppenbarligen inte ens hålla mig en månad efter det.

Men den där jäkla äl:en. Den borde fan bara komma och tala om att 'hej, nu är jag här!'

• knutan83

Är det möjligt att ha ägglossning fast äl-testet visar negativt? Har säkert frågat innan.. Alltså, jag ska aldrig mer köpa äl-tester utan bara chansa. Fasen så stressande det är! Och är det vanligt att ha mens utan ägglossning?

• knutan83
    Linnea84 skrev 2015-12-11 09:51:33 följande:

Knutan83 : Jag fick mens en vecka för tidigt förra månaden. Den var sparsam men lång ( 10 dagar ) .

Jag vet inte men gissar att det kanske berodde på utebliven äl.

Tycker det är hemskt irriterande när man tror att man känner sin kropp men tydligen inte gör det. Blä.
  • knutan83

Blir så stööööörd. Alla jäkla äl-tester visar neg ändå har jag molvärk i magen. Hade jag aldrig börjat med de där jäkla testerna hade jag varit hundra på att nu jäklar är äl:en igång.

Kanske skulle köpa den där dubbelindikatorn till nästa gång. Min man vill absolut att vi ska fortsätta med äl-tester. Haha.

• knutan83
    Symetrical skrev 2015-12-11 10:23:33 följande:
    Kan rekommendera dig att börja tempa. Då slipper du fundera över om du haft äl eller inte. vet många som aldrig fått positivt på ältest, men ändå bevisligen haft äl eftersom de blivit gravida.

Vilket älfabrikat har du? Testlagret har funkat skitbra för mig, men nu den här gången körde jag från graviditetskollen och de sög fet getballe! Vart starkt, men aldrig helt positivt och trots det hade jag äl (tempen ligger typ 0,5 grader högre nu än innan)
    Jag använder CB:s digitala, den "enkla" versionen. Men hur funkar det att tempa egentligen? Kan man använda vilken slags termometer som helst? 
  • knutan83

Fick äntligen nu på kvällskvisten en glad gubbe! Det var fasen på tiden! Så nu jäklar blir det ligghelg fast vi sa igår att nu kan vi ju lugna oss lite eftersom jag inte tycks få nån ägglossning. :D

• knutan83

Är gravidkollens gravidstickor alltid helt värdelös? Har en bunt med grav-test därifrån men om de flesta visar sådär bra känns det ju rätt onödigt att använda dem alls.

Och en bör hålla sig till bim innan en testar sig va? Det är ju försjutton 10 dagar kvar tills dess. Gah. hehe.

• knutan83

Har ni berättat för någon att ni planerar barn? Vi har berättat för några få men också sagt att vi inte tål frågor om det utan berättar när det tagit sig.

• knutan83
    babytjejen skrev 2015-12-16 12:02:42 följande:
    Har berättat för två personer men är inte någon jag pratar med ofta. .o den ena sa jag det bara för att hon tränar mig så hon kan ge råd hur man kan träna under graviditet. Ingen familj el vänner just för att jag tycker det är stressigt nog...vill inte ha en massa frågor hela tiden...om fyra månader har det gått ett år sen vi började försöka o hoppas verkligen det kommer ett plus innan dess...Denna månad har jag gett upp då alla tecken tyder på mens så väntar bara på att den ska dyka upp snart så vi kan gå vidare till nästa försök...
    Lider med dig och håller verkligen tummarna att det tar sig snart! Avskyr verkligen väntan och då är det ändå bara första försöket för oss.
  • knutan83
    pärlsnäcka skrev 2015-12-16 12:16:06 följande:
    Alltså jag har så svårt för att hålla hemligheter så en och annan vet... Jag råkade ut för ett utomkvedshavandeskap i oktober och tror att jag varit i behov av att prata ut om det. Min syster är sjuksköterska, min svägerska är sjuksköterska och min mamma kan läsa igenom mig.....hahahah

MEN när jag har plussat ska vi försöka hålla det hemligt så länge som möjligt :) det jobbigaste blir med alkoholen på våra halvåttahosmig middagar och andra kalas.. Anordnar vi något själva får vi fixa en lösning ur kylen men blir man bjuden är det svårare att låtsas-dricka!

Ett gott i-lands problem. Bebis komsi komsi!!! :) :)
    Jag är likadan. Usel på hemligheter. Dessutom började det bubbla och spraka inom mig när vi hade bestämt att skaffa tillökning att det liksom inte gick att hejda. (att berätta för ett par)

Beklagar utomkvedshavandeskapet! Men det känns som du tagit igen det lite? Ja, prata prata prata är nog det bästa som finns!

Verkligen ett gott i-lands problem!! (även fast jag misstänker att de närmsta kommer få veta så snart ett plus tornar upp sig på stickan)
  • knutan83
    Fian88 skrev 2015-12-16 12:37:24 följande:
    Våra familjer vet, även mina bästa vänner. Vi har försökt sen juli -14, fick ett missfall nu i september så det känns skönt att de vet. De vet även att vi kanske kommer behöva hjälp den här gången. Första månaderna vi försökte blev det en del frågor om jag var gravid hela tiden, i somras så sa jag att det tar hårt på mig att vi inte lyckas så slipper gärna anspelningar och frågor, vet att det inte varit illa ment men ändå. Alla har respekterat det:). Känns skönt att kunna prata med min mamma/pappa/syster om det!

Men åh. Fy satan vad drygt!!! Beklagar så in i bomben. Ja, det är ju det som är skönt att andra vet, då kan man prata om det när det blir som sämst.

Jag kommer hålla tummarna för er, att det tar sig snart!!

• knutan83
    HCS skrev 2015-12-18 09:30:38 följande:
    Fick detta idag äl+13. Vet inte vad jag ska tro. Tempen hade t om stigit i morse.
    När ska du ha mens? Tycker du ska köpa ett digitalt så får du svart på vitt!
  • knutan83
    HCS skrev 2015-12-18 09:43:33 följande:
    Bim+1 idag. Cb digital var negativt igår, men cb plus var lite tydligare idag. Vill bara veta nu...! :)
    Men vad drygt!! Kan man inte gå till någon barnmorska så slipper du leva i den här ovissheten?
  • knutan83

Nu är det ju slutspurten för december och tankarna om plus eller inte plus är större än någonsin. Tog ett testa tidigt igår, den där predictor early, äl+9 el 10 och bim-4 eller 5, och det var så negativt det bara gick. Är det kört eller finns det ändå en liiiiiiten chans?
    Lovade mig själv att inte bli hysterisk men känns som det inte går annat när tankarna på en till liten knodd övertar hela min tankeverksamhet.

Svar på tråden BIM-DECEMBER