• misslina

BIM-DECEMBER

Hej på er!

Nån som vill lägga in mig på listan... Tyvärr :(
    Fick min mens idag.... Trodde detta var vår månad min tempkurva såg helt annorlunda ut och känslan i kroppen var annorlunda. Deppa ihop och förhoppningsvis komma igen.

6:e försöket tredje barnet. ( vi har två barn sedan innan och de har gått på ett försök)
    Äl 12/12
    Bim 26/12

• misslina
    EmelieB91 skrev 2015-11-27 07:03:24 följande:

Någon som kan hjälpa?

Igår började jag känna av äl och ömheten stegrade något under natten på vänster sida. Idag är jag fortfarande lite öm. Det här är vårt första försök och jag använder inte äl-tester. När ska jag räkna äl ifrån? När jag började få ont eller en dag efter? Eller när släpper ägget egentligen?

Oj vad frågor det blevTungan ute 

Det där är jättesvårt att svara på, väldigt individuellt. Vissa får kanske ont innan, efter eller under. Eller inte alls. Vissa får flytningar vissa får inte....
    Jag får flytningar innan, och känner av i magen innan ägget släpper.
    Och detta vet jag för att jag tempar och tar äl-test.
    När beräknar du att du har äl?
  • misslina
    primavolta skrev 2015-12-01 05:52:50 följande:

Godmorgon på er. Tog ett test idag där jag tycker mig se ett svaaagt plus..vad säger ni..inte inbillar jag mig väl, eller?
    Vågar knappt tro det, idag är det prick 1 månad sen mitt missfall så det här känns som en dröm :)

Det där ser väldigt positivt ut!

Grattis!!:)
  • misslina

Här är äl på g. Så nu är det liggtajm. Har kört på varannan dag denna vecka, sen blir det idag och i morgon också. Så tajmingen är det inte fel på. Sen är det bara att hoppas!

Skulle vara den bästa julklappen!

• misslina
    Symetrical skrev 2015-12-15 05:16:37 följande:

Verkar som att övergången av pmsen var ett gott tecken...

Stort grattis!
  • misslina
    Ankissen skrev 2015-12-18 21:56:30 följande:

Usch jag får ångest av detta. Av att vänta på bim, av att kanske vara gravid, av att inte vara gravid, av att få fler missfall, kanske bara, hur många gånger jag än försöker, av att jag kanske är för gammal ... :(

Samma här! Hatar dom här dagarna... De är verkligen ångestfulla!
  • misslina
    ensamärstark skrev 2015-12-19 11:12:16 följande:

Är inte så jätteaktuell här i tråden med att skriva men följer er alla varje dag. Tänkte bara uppdatera lite. Utgår från att jag hade ÄL den 13/12 då jag hade extremt mycket ägglossningskänningar då. Idag är jag på ÄL+6 och har BIM 27/12 och planerar att börja testa på julafton ;) någon mer dom planerat göra det? Symtom är inte mycket, men det som skiljer från tidigare cykler är att jag har en annorlunda molvärk. Mer dragande o stickande värk över livmodern, Samt. Ont i svank , som ett bälte runt om, samt hur trött som helst. Men det är ju tidigt ännu så vi får se hur det går men dagarna går så extremt sakta!

Jag har också bim 27, funderar hur jag ska göra fortfarande... Test eller inte ;)
  • misslina
    ensamärstark skrev 2015-12-19 15:50:49 följande:
    Ankissen skrev 2015-12-19 15:37:00 följande:

Jag har oxå bim den 27e. Funderade ett tag på att inte testa alls innan mensen (inte) kommer. Men jag har ett testa tidigt test i skåpet och det känns ju dumt att inte använda det. ;)

Vad roligt att vi är fler med samma BIM datum jo tjejer vi testar allihopa på julafton, sen om det skulle vara negativt då så betyder det ju inte att det är helt kört
    Det är sant!
    Jag är rädd bara att jag kommer bli på så dåligt humör ;)
  • misslina
    Glovey skrev 2015-12-20 12:46:41 följande:

Jag är på bim +8 nu och testade mig på bim +6 och det var negativt Har ömma bröst och molvärk lite så och då! Fattar inte vad som är fel

- Just fight for it
    Tappa absolut inte hoppet!

+6 har ev inte ens ägget fäst! Vanligaste är mellan äl +5-10
    Så med andra ord inte alls konstigt att du inte fått ett plus, jag själv är på äl+8 och kommer testa om en vecka om inte mensen kommit.

Lycka till
  • misslina
    Glovey skrev 2015-12-20 16:04:19 följande:
    Haha jo det vart nog lite missförstånd där tror jag :D
    - Just fight for it
    Jaha hahha nu ser jag! Jag som var för snabb att läsa! Ber om ursäkt!
  • misslina
    Crazy catlady skrev 2015-12-20 21:11:47 följande:

Vet inte om någon ens lägger märkte till mina inlägg. . Hehe men jag skriver ändå .. i hopp om att någon svarar..

Fick gula/ljusbruna flytningar i förmiddags bara men sen dess har det inte vart något mer.. molvärk i ryggen hänger kvar och nu såg jag även vid toalettbesök att mitt underliv har blivit mörkare.. typ lila/mörkrosa runt klitoris/inre blygdläppar. . ?!

Några som haft det som ett graviditetstecken?

När har du bim?

Har du tagit nåt test?
  • misslina
    ensamärstark skrev 2015-12-22 11:25:21 följande:
    Tack vännen! Jag behöver alla tummar jag kan få
    Jag fryser men min hud är typ brännhet! Hade tempdipp igår så hoppas det är något positivt!
    Annars känner jag av lite i brösten, men det brukar jag göra innan mens så.
    Så egentligen känner jag mig likadan som alla andra månader.
    Så just nu är jag inställd på att mensen kommer...
  • misslina
    Ankissen skrev 2015-12-22 19:24:16 följande:

Hihi mannen tror att jag är gravid men jag känner mig inte alls säker. Visserligen kan man ju inte vara det innan man får plus på stickan, men lite gravid börjar jag känna mig. Den som lever får se. ;)

Visst hade du också bim till helgen?

Hur känner du dig?
  • misslina
    Symetrical skrev 2015-12-23 07:22:30 följande:
    Åh, så spännande! Du måste uppdatera oss asap!

Verkar vara lite av en turdag idag gällande plussande.
    Jag är också såååå nyfiken :)

Grattis alla till era plus! Vilken härlig julkapp!
  • misslina
    Ankissen skrev 2015-12-23 08:58:45 följande:
    I och för sig. Vänta in den 27e helt kallblodigt är ju första steget.
    Ja absolut! Ge inte upp än!

Vi har några dagar kvar! Vi får vänta ut dom här dagarna tillsammans!
  • misslina
    ensamärstark skrev 2015-12-23 09:57:31 följande:
    Åh tror du? Jag tänkte på det med nu i efterhand. Har satt på en binda för att se om det kommer mer. Men hittills inget mer..

Men då är det nog inte så stor chans att plussa imorgon dock. Läste att de flesta inte plussar förens minst tre dagar efter nidis . Usch vad rädd jag är nu
    Åhhhh så spännande!
  • misslina
    Jennska skrev 2015-12-24 10:46:11 följande:
    Tack! Ja nu vågar man faktiskt tro på det :D
    Stort grattis!
  • misslina

Har inte vågat ta något test idag. Bim lördag eller på söndag.
    Men tempen fortfarande hög i alla fall:)

• misslina
    Crazy catlady skrev 2015-12-24 10:00:57 följande:

Nu vågar jag tro på det !! Jag väntar en sen augustibebis.. jag är så lycklig..

Imorgon tar jag cb digital och ger till min kille i julklapp, han vet inte om nått än :P

God Jul allesammans. . Grattis till alla pluss och ni som inte lyckades så håller jag tummarna för att januari är eran månad ! <3

Stort grattis
  • misslina
    pannkakan87 skrev 2015-12-27 16:21:35 följande:
    Ja precis!  Har haft tre mens emellan. Solig

Å tack så mycket. Det kändes väldigt skönt att hinna bli gravid innan förra bf i mars. 
    Stort grattis! :)
Svar på tråden BIM-DECEMBER