• Sajocawa

BIM-DECEMBER

Agnessa skrev 2015-12-20 09:53:49 följande:

Ni som testat positivt med cb digitalt grav-test, hur länge visar displayen svaret? Har BIM 24 el 25 och tänkte isf testa på julaftonsmorgonen, och om det är positivt, slå in det i ett litet paket och ge till min kärlek.

Det är igång i typ ett dygn har jag för mig, minst i alla fall :)
  • Sajocawa
    Glovey skrev 2015-12-20 12:46:41 följande:

Jag är på bim +8 nu och testade mig på bim +6 och det var negativt Har ömma bröst och molvärk lite så och då! Fattar inte vad som är fel

- Just fight for it
    Fast BIM + 6 är ju väldigt tidigt och i princip omöjligt att få något annat än negativt, så du ska absolut inte tappa hoppet för det.
  • Sajocawa
    Glovey skrev 2015-12-20 14:20:43 följande:
    Sorry för dubbelinlägg, min mobil lever ett eget liv ;)

Jo det har väl fäst då min mens är utebliven 8 dagar, så alltså bim +8 inte Äl +8

Jag får väl vänta in några dagar till och ta ett test igen
    - Just fight for it
    Men att den är sen är ju bara positivt! Vet du exakt när äl skedde? (Använt någon metod för att säkerhetsställa liksom eller går du bara efter ditt snitt?)
    Jag känner folk som inte har plussat förrän flera flera veckor in i graviditeten.. Men går det många dagar till utan att mensen kommer kan du ju kontakta gyn eller nåt för att kolla upp om du är gravid eller inte :) håller tummarna!
  • Sajocawa
    Elvrond skrev 2015-12-21 08:39:56 följande:

Jag har aldrig tagit ett sånt här test så jag blir osäker, men är det positivt om det är ett sånt svagt? Eller? Är jag gravid?

Det är ett väldigt billigt test vågar man lita på det? Tänkte ta ett nytt i morgon och se också....

Grattis! Du är gravid! :D
  • Sajocawa
    Fia90 skrev 2015-12-21 19:37:46 följande:

Har BIM på julafton. Finns det någon idé med att testa idag? Vad tror ni? Testar jag i onödan i så fall?

Beror på.. Hur lång lutealfas har du? Har du ett extra känslig test? Du bör åtminstone till imorgonbitti för att kunna ta med morgonurin :)
  • Sajocawa
    Längtan efter nr 4 skrev 2015-12-24 08:37:45 följande:

Usch blir nojig nu har som mensvärk... Men ska ta ett digitalt imorgon så ja får de svart på vitt

Mensvärk = växtvärk. Livmodern börjar växa direkt och det känns, det lovar jag! :)
  • Sajocawa
    ensamärstark skrev 2015-12-26 19:37:28 följande:

Jag blir så trött på mig själv. Hade med mig en sticka som jag skulle ta imorgon bitti. Så vad gör jag? Jo jag gjorde testet nu på kvällen efter att bara ha Hållt mig i en timma. Suck.. Tycker mig ändå ana något men har inte mina glasögon med mig och tror mest att mina ögon ser vad de vill se.. Så låter er bedöma..

Jag ser!!!!
  • Sajocawa
    Min tur skrev 2015-12-27 10:14:40 följande:

Denna väntan asså! BIM +9, negativt test i torsdag. Har haft en hel drös med tecken på graviditet i 2 veckor, nu är det helt toklugnt i kroppen igen. Nytt test är planerat för imorgon.

Frustrerande.. Men bådar gott i alla fall!
  • Sajocawa
    Veli9090 skrev 2015-12-28 09:58:11 följande:

God morgon.

Idag tog jag ett test som visade två streck, men det strecket som visar att man är gravid är åt fel håll?!? Har detta hänt någon mer? Använder mig av testlagrets stickor!

Ser bara ut som färgrester som fastnat liksom.. Det är i alla fall inte ett positivt resultat. Men man vet ju aldrig om det är fel på det heller så ta ett nytt :) vilken dag är du på? :)
  • Sajocawa
    Veli9090 skrev 2015-12-28 10:59:50 följande:
    Tack för att du kollade :) jag tror att jag har bim i morgon, men är nästan 100 på att min ÄL var 2-4 dagar sen, så då är jag antingen på bim -3 eller till och med bim -5, tar ett nytt test om någon dag :)
    Okej, ja då kan det ju vara för tidigt, oavsett om du är på BIM-1, det är ju ändå ingen garanti att plussa då för att många andra gör det. Håller tummarna!
  • Sajocawa
    lilla gumman 85 skrev 2015-12-28 11:17:55 följande:

Hmm.. Alla mina grav.symtom är som bortblåsta efter mitt negativa test igår. :-/ Ingen mens på ingång i alla fall vad det verkar.. Börja tvivla på att jag har räknat rätt på dagarna.. Kanske inte hade ÄL när jag tror att jag hade det. Min cykel kanske bara flyttat på sig lite. Segt i alla fall att inte veta.

Hur har det känts för er som har plussat? (om ni är kvar i tråden) Har era symtom försvunnit vissa dagar?

Jag har plussat väldigt sent med mina två första barn, inte fören BIM+14 och BIM+8 så är väl bara att vänta och se.

Vad jobbigt, men du kan ju också ha inbillat dig massa symptom för att du så gärna vill vara gravid, som sen försvann när du fick ditt negativa test. Det betyder ju såklart inte att du inte är gravid, men som du själv skriver har du ju plussat sent så försök hålla dig några dagar till! Så länge mensen håller sig borta så bådar det gott i alla fall!
  • Sajocawa

Nu är alla mina gravsymptom också som bortblåsta (och ja jag vet att det inte är riktiga gravsymptom ännu men ändååååå!!), känner mig helt ogravid och känns som noll chans att jag kommer plussa den här månaden. Så knäppt när jag kände mig sååå gravid för bara någon dag sen.. :(

• Sajocawa
    Ankissen skrev 2015-12-28 20:36:11 följande:

Och nu kom mensen! Känns döskönt bara för att det blev dag 28 ändå och då funkar jag som jag ska. :)

Nä, vad trist. Men vad skönt att du kan hitta något positivt med det i alla fall, det behövs för att man ska orka månad efter månad. Hoppas på nästa gång!
  • Sajocawa
    pannkakan87 skrev 2015-12-28 20:59:55 följande:
    Hoppas hoppas!! När blir det test?
    På onsdag ( äl+9) ska jag testa. Då plussade jag svagt förra gången. Är det negativt tar jag nog ändå ett dagen efter för o veta vad jag kan skåla med på nyår. BIM på torsdag.
  • Sajocawa
    Sajocawa skrev 2015-12-28 21:06:51 följande:
    På onsdag ( äl+9) ska jag testa. Då plussade jag svagt förra gången. Är det negativt tar jag nog ändå ett dagen efter för o veta vad jag kan skåla med på nyår. BIM på torsdag.
    Ojdå nu blandade jag ihop dagarna, BIM på fredag :)
  • Sajocawa
    TB1 skrev 2015-12-28 22:03:22 följande:

Hej tjejer!

Hur många är det kvar nu och när har ni BIM? Själv har jag BIM imorgon, spännande!

Jag är också kvar, min ägglossning var en hel vecka sen den här månaden så jag har BIM 1/1..

Har du testat än? :)
  • Sajocawa
    My102 skrev 2015-12-29 07:45:54 följande:

Jag behöver råd! Min sista ÄL smärta kände jag av den 15 december, den började kännas 9-10 december. Men den 15 gjorde det RIKTIGT ont och sen kände jag inget mer.

I någon dag nu har jag periodvis känt av samma smärta/mensvärk.

Jag är på dag 34-35 i cykeln, lite längre än vanligt men förra månaden hade jag 36 så än är det inom "normal" gränsen. (Oregelbunden mens)

Visar det negativt på Grav test nu så är det kört va? Jag tänker att det kanske borde ha visat plus vid det här laget om det gick vägen?

Jag är osäker på BIM.

Kört är det ju verkligen inte, det har ju bara gått två veckor.. Dessutom verkar du inte heller säker på när du hade äl ens. Du kanske ska köra ned tester nästa gång för att kunna räkna ut hur lång lutealfas du har :)
  • Sajocawa
    My102 skrev 2015-12-29 08:12:48 följande:
    Är lutealfas alltid densamma? Har tidigare kört ÄL tester.
    Den brukar oftast vara konstant, men kan säkert diffa någon dag hit eller dit. Vet du ungefär hur lång den var förut när du testade med äl-tester?
  • Sajocawa
    eid skrev 2015-12-29 08:14:00 följande:

Jag är kvar, hade BIM på julafton och testade negativt imorse (drömde det precis innan jag vaknade). Lika tråkigt varje gång! Rynkar på näsan

Vet ni om man kan ha två olika cykellängder beroende på vilken äggstock som lossar? Det kanske är världens dummaste fråga..

Alltså lutealfasen, tiden mellan ägglossning och BIM, är alltid konstant, men tiden fram till ägglossning kan diffa massor varje månad..
  • Sajocawa
    My102 skrev 2015-12-29 08:47:46 följande:
    Ja då var den 14 dagar, inkl dagen jag fick positivt ÄL test och dagen för mens. 13 dagar om jag tar bort dagen för mens.

Så mensen borde vara här nu. Den kanske ha börjat men jag har inte märkt det än.
    Då kan vi ju hoppas på det bästa! Utebliven mens är ju ändå ett lovande tecken :) när ska du testa igen om mensen inte dyker upp?
Svar på tråden BIM-DECEMBER