• My102

BIM-DECEMBER

Hej! Jag hoppar gärna in här! Försök 7 sedan juni, har inga barn sen tidigare, någon av oss. Hoppas på att detta är vår månad!

Min mens har "krånglat" på slutet. Regelbunden oftast, på så vis att den kommer prick på dagen varje månaden, någon dag före eller efter, ofast samma

datum, i alla fall under en period sen kan den bli knasig, som nu. I september så blev den en vecka sen, kom därmot "i tid" i oktober. Men! Nu i november så hade jag en cykel på 43 dagar samt en liten blödning vid jag trodde va ÄL, trodde på en nid blödning men tji fick jag när mensen dök upp den 25 nov.

Till min fundering. Jag brukar märka av ÄL vid toalettbesök, alltså sekretet. Vilket jag märkte idag! Min mens börjar avta å jag brukar ha 4-5 dagar så det är ju i sin ordning. Jag blev däremot fundersam när det var så "glatt" på toan.

Kan min ägglossning inför december-mensen kommit redan nu trots slutet på nuvarande mensen? Kan det I såfall ha något att göra med att senaste cykeln va så lång?

Var till BM förr förra veckan där hon konstaterade att jag har oregelbunden mens när hon tittade på oregelbundenheten i mensen cykel. (Jag har fyllt i en app sedan 2 år tillbaka)

Så jag har med andra ord ingen aning om när mitt BIM är :/

• My102
    Humlan18 skrev 2015-12-05 01:15:00 följande:

Jag förstår dig helt o fullt. 26 år, 11e försöket o för närmsta vännerna har det tagit 1-3 försök. Numer har alla småttingar hemma... o vi bara längtar o längtar.... svårt att låta bli att bli bitter :/

Jag kan hålla med..28 år, inne på 7 försöket..har aldrig varit gravid, oregelbunden mens. Har en massa systrar som alla blivit gravid på första försöket (eller inom 3 månader), tom efter endast ett ligg... Å här är jag, svårt att kunna prata med dem också eftersom dem inte kan känna igen sig i det man själv går igenom, det är absolut normalt att det kan ta tid..men det är svårt när längtan är stor och undran varför det "går så lätt" för andra men inte för sig själv.

Men jag hoppas att vi alla når dit till slut :) en dag! :)
  • My102

Jag fick mens på dag 43, evig väntan! Och den slutade förra lördagen, märkte av ÄL flytningar även på lördag kväll, har hört mig för på FL och det verkar mer eller mindre omöjligt eftersom jag hade mens men efter googlande så verkar det möjligt pga lång menscykel innan..ja vem vet. Men nu i fredags kände jag hugg och stick i nedre delen av magen som jag kan känna vid ÄL. Men som jag faktiskt inte har känt av på ett tag, så kanske har jag inte haft ÄL dem senaste månaderna.

Men, hur känner ni vid ÄL? Kan de va så att ÄL inträffde förra lördagen och att sticken känns efter ÄL eller är sticken direkt vid ÄL? :/ ni som känner samma sak har ni ordning på det här? :)

• My102

Det är svårt att hålla sig från att testa grav test vid oregelbunden mens!! När har jag ÄL lixom? När ska mensen komma denna månaden? Hade den 25 nov och min cykel blev i genomsnitt 36!! dagar! Eftersom den var så sen sist. Enligt min app.

Så jobbigt :( å inte veta

Kände lite stickningar osv i fredags så vi får se. Vi ligger som aldrig förr i alla fall, fast sambon nästan halv sover haha. Nackdelen är att vi inte vet en specifik vecka eller så utan det blir varje/varanann dag till nyår..alltså hur orkar man månad ut å månad in vid oregelbunden mens? Tips å tricks?

• My102
    Symetrical skrev 2015-12-09 07:43:31 följande:

Läge att köra ältest och tempa kanske..?

Jag körde stickor ett tag men tyckte det var svårt å jobbigt att analysera. Sen har jag kört på CB ett tag men det blir sååå dyrt i längden.

Tänkte försöka ligga så mycket som möjligt istället..men jag kanske får testa på billiga ÄL stickor igen. :P vill ju inte heller förstöra liggandet med att hela tiden känna att "vi måste". Kanske kör denna månaden för att se, sen ta upp stickor igen.

Hur fungerar temp? Behöver man ha nån super duper eller funkar en vanlig? :P
  • My102
    Symetrical skrev 2015-12-09 09:14:51 följande:

Aha okej! Nej, en vanlig temp duger gott. Man tar tempen på morgonen ungefär samma tid innan man går upp ur sängen och då syns det tydligt när äl varit, då tempen ökar med minst 0,2-0,3 grader. Fertility friend är en bra app där man kan föra in resultatet i, så räknar den sen ut ens äl. På så vis vet ni i alla fall när ni slipper tvångsligga mer.

Haha :) tackar! Ska testa de :)
  • My102

[quote=76097887][quote-nick]pärlsnäcka skrev 2015-12-09 11:18:21 följande:[/quote-nick][/quote]

De där såg organiserat och bra ut! Tror jag härmar dig :D vart köper du ÄL test?

Ser ut som ÄL slog till 7 dec :)

• My102
    Crazy catlady skrev 2015-12-09 20:16:29 följande:

En fråga... ni som känner ömhet o hugg från vänstra respektive högra äggstock runt ägglossning o mens.. Vart exakt känns de huggen ? Jag har känt som hugg nu ikväll runt vänster höftben typ.. fast djupare då .. är det från äggstockarna eller vart exakt känns det ... eller är det bara gaser som trycker o jävlas ?

Nejdå, känner precis samma :) huggen/stickningar kan kännas som en banan vid sidan av naveln å ner till ljumsken..kanske mot höften också. Det är nog ÄL som du har :)
  • My102

Jag vet inte :/ blir själv osäker..känner själv nu att jag har lite molande värk å lite stick, hade mens 25 nov så kommer den på pricken den 25 dec (som den kan göra ibland) så är det inte otroligt att det blir ÄL nu.

Men visst kan ägget lossna senare..det tror jag.

• My102

Ni som tar ÄL test, känner ni symtom vid positiva test vid tidpunkten för drt positiva testet eller efter?? Symtom så som molande värk, stickningar, illamående, söt sug etc

Svar på tråden BIM-DECEMBER