Inlägg från: Angel in sight |Visa alla inlägg
  • Angel in sight

BIM-DECEMBER

Crazy catlady skrev 2015-12-05 10:53:24 följande:

Har tydliga symtom på äl.. men fortfarande ingen glad gubbe på äl-testet.. :/ hoppas jag inte har missat den bara .. Får äntligen träffa min karl idag så nu jäklar blire ligga av .. :)

Har du kollat om du är gravid? Glad Har för mig du skrev någonstans att du inte skulle kolla det innan jul men om det inte ger utslag på äl-test kanske du ska kolla? När tror du att du ska ha äl?
  • Angel in sight
    Mammamiia10 skrev 2015-12-06 20:22:53 följande:
    Mina är födda 07 och 10! Så detta om det tar sig blir ju nästan en sladdis???? Hur gamla är dina barn?
    Åh så kul mina är också födda 2007 och 2010 och vi vill ha en tredje liten :). Vi har två tjejer sedan tidigare.

Jag tog ut min spiral för lite mer än två veckor sedan och vet inte riktigt hur min kropp fungerar än så jag vet inte när jag har äl eller bim än.
  • Angel in sight
    Mammamiia10 skrev 2015-12-06 22:13:50 följande:
    Va kul!! Vi har en tjej o en kille. Man har ju ingen aning om hur lång tid det kommer ta denna gången. Med första o andra barnet blev jag gravid på första försöket, men då var man ju lite yngre med. Är rädd för att det ska vara jättesvårt att bli med barn igen, så jobbigt att inte veta tycker jag...
    Fler sammanträffanden, jag blev också gravid på första försöket med båda barnen så jag har aldrig behövt ha tålamod och vänta vilket gör mig lite nervös denna gång eftersom jag ändå förstår att det ju kan ta längre tid. Och så var jag ju yngre de tidigare gångerna.

Nu vill jag bara att kroppen kommer igång så jag ens vet hur cykeln ser ut. Nu famlar jag i mörkret och vet inte när äl är för det har inte kommit igång efter spiralen.
  • Angel in sight
    Mammamiia10 skrev 2015-12-07 11:48:57 följande:
    Det är jobbigt o vänta.. O jag har inget tålamod! Men får nog försöka skaffa mig det, haha. Hoppas du får igång ägglossning snart , eller testar du?jag har väldigt lång cykel mellan 34-40 dagar, så väntan blir desto längre än för dom som har typ 28 dagar..
    Jag testar inte utan går på känsla. Jag har alltid känt mina ägglossningar och lyckades bli gravid på det sättet båda gångerna förut. Tänkte prova om det går nu också. Förut har jag haft 28 dagars cykel regelbundet så jag hoppas det blir så nu. I teorin ska ju kroppen återgå till det normala efter en hormonspiral men man vet ju aldrig hur det faktiskt blir i praktiken. 

Testar du?
  • Angel in sight

Grattis till de som plussat!

Jag trodde inte jag skulle tänka så mycket på detta som jag gör. Det blir analys av allt kroppsligt som händer. Jag vet inte varför jag gör så för med mina två tidigare barn kände jag egentligen inga symtom alls i början så varför skulle jag göra det nu?

Om min första teori stämmer så var äl i onsdags, alltså 16 december. Jag hade ont i äggstockar innan, flytningarna kändes som innan-äl-flytningar och sen igår på förmiddagen kände jag ingenting i äggstockarna så då tänkte jag att äl var över för denna gång och bim skulle bli typ 30 december. Men igår på eftermiddagen kändes det som rejäl mensvärk och magen kändes spänd och det har spänt och känts hela natten och nu idag. Imorse tog jag därför ett test för jag tänkte att äl kanske redan varit utan att jag visste det men det var tvärblankt. Då blir man bara irriterad och tänker är det något fel på min kropp eller är det helt enkelt så att jag lägger märke till exakt allt som jag annars inte lägger märke till? Jag mår ofta lite illa på morgonen men de senaste dagarna har jag mått mer illa...

Verkligen inte schysst av kroppen att magen ser gravid ut men inte är det. Det kanske är mens på väg? Det skulle förklara svullna magen mer.

Haha, vilket positivt inlägg!

• Angel in sight
    Crazy catlady skrev 2015-12-20 21:11:47 följande:

Vet inte om någon ens lägger märkte till mina inlägg. . Hehe men jag skriver ändå .. i hopp om att någon svarar..

Fick gula/ljusbruna flytningar i förmiddags bara men sen dess har det inte vart något mer.. molvärk i ryggen hänger kvar och nu såg jag även vid toalettbesök att mitt underliv har blivit mörkare.. typ lila/mörkrosa runt klitoris/inre blygdläppar. . ?!

Några som haft det som ett graviditetstecken?

Jag läser de flesta inlägg men vet ofta inte svar. Jag har två barn och har inte haft nidblödningar då och kommer inte ihåg om underlivet blir mörkare under graviditet. 
  • Angel in sight
    Crazy catlady skrev 2015-12-21 13:07:44 följande:
    Åh ! Jag har ett hemma.. Ska ta det imorgon. . Har även ett cb digital som jag tänkte ge till min man som julklapp på fredag när vi firar jul... hoppas jag kan hålla mig !! Jag hoppas hoppas hoppas! Jag e så glad !
    Stort grattis om det visar sig vara en bebis där inne! :) Jag är inte så bra på att tyda sådana där tester så jag kan inte tolka dem.
    Hoppas cb visar gravid :) Så mysigt lagom till jul.
  • Angel in sight
    Symetrical skrev 2015-12-21 08:37:49 följande:
    Känner väl igen det där med mörkare underliv som tidigt gravtecken, samt extremt svullen i hela underlivet! Kan inte de färgade flytningarna ha varit en nidis då..? Vilken dag är du på efter äl?
    Får genast lusten att ta en titt på mitt underliv för att se om något hänt med färgen där nere :)
  • Angel in sight

Grattis till alla jul-plus :) Härligt. Hoppas det tar sig för oss andra också snart :). Tror jag har bim 30 december och tänkte vänta till att testa då om inte mens kommit. 

God Jul :)

• Angel in sight
    Crazy catlady skrev 2015-12-24 10:00:57 följande:

Nu vågar jag tro på det !! Jag väntar en sen augustibebis.. jag är så lycklig..

Imorgon tar jag cb digital och ger till min kille i julklapp, han vet inte om nått än :P

God Jul allesammans. . Grattis till alla pluss och ni som inte lyckades så håller jag tummarna för att januari är eran månad ! <3

Stort grattis! Så roligt! :)
  • Angel in sight
    SSK13 skrev 2015-12-24 11:33:37 följande:
    Jag har samma BIM! Är på ÄL + 8 idag. Lycka till !
    Kul! När ska du testa?
  • Angel in sight

Jag tror äl var 16 dec och bim 30 dec. Har sedan några dagar känt molvärk som pendlar lite i styrka till och från, jag känner mig svullen om magen, ömma bröst, kissnödig ofta, humörsvängig, lite illamående till och från, känslig för olika lukter. Kan det var symtom på graviditet så tidigt? Eller är det sådant här man känner veckan innan mens? 

Kommer inte riktigt ihåg hur det var, haft spiral i några år.

• Angel in sight
    Jennska skrev 2015-12-24 10:27:19 följande:
    Det här är väl ändå inte nåt spökstreck?
    Grattis! :)
  • Angel in sight
    SSK13 skrev 2015-12-26 18:15:44 följande:

Fick mens nu på eftermiddagen. Tack för stöttning!

Lycka till ni som är kvar!

Åh, trist! Hoppas det tar sig nästa gång. 
  • Angel in sight
    pannkakan87 skrev 2015-12-27 15:43:03 följande:

Hej på er! Har haft främmande idag så det blev en sen uppdatering här men jaa jag ÄR faktiskt gravid!! :D

Tog både cb och testlagret och fick två fina plus. :) Hoppas det går vägen denna gång. Tack för all pepp tjejer<3

Åh, stort grattis! Så roligt! :)
  • Angel in sight
    pannkakan87 skrev 2015-12-28 20:59:05 följande:
    Mina gravsymptom har allra först varit svullen mage redan fem dagar innan bim. Sen har jag haft yrsel, varit kissnödig och varit andfådd. Molvärken började också runt fem-sex dagar innan bim. Känns ungefär som älvärk. Trött har jag varit oxå. Somnat mycket i soffan. Har inte känt ett dugg i brösten men det gjorde jag inte förra gången heller.

Håller tummarna för er sista här nu i tråden!<3
    Från att ha känt mig rätt säker på att jag är gravid, känner jag mig nu rätt säker på att mensen är på ingång.

Har precis som du haft yrsel, behövt kissa ofta, svullen mage, mensvärk sedan en vecka tillbaka, ömma bröst, gråtmild. Igår och idag har jag varit riktigt PMS-ig i humöret, så sur! På allt! Och nu känns mensvärken som MENSvärk och den känns i ryggen också och det känns som det drar ihop sig i underlivet. Så mens imorgon eller onsdag som är bim. Förhoppningen finns ju dock kvar att jag trots allt är gravid :) 
  • Angel in sight

Här kom mens :( idag på bim så då vet man i alla fall.

Lycka till alla som är kvar och grattis till de som blivit gravida :)

Svar på tråden BIM-DECEMBER