• Min tur

BIM-DECEMBER

Då kör vi, tredje gången gillt!!! Slutade med p-piller 10 september. Fick min piller-mens och var helt inställd på att det kommer dröja innan jag är på banan. Men icke, äl känningar och 31 dagar efter pillermens kom första mensen den 16 oktober. Och nu i tisdags efter ytterligare 32 dagar fick jag mens igen. Glad över att min kropp ändå verkar funka på så sätt :)

Nästa BIM infaller den 18 december. 1:a barnet, tredje försöket

• Min tur

Idag beställde jag hem en temometer med 2 decimaler och ett 2pack CB gravtest. Mensen är nu slut för denna, o förhoppningsvis MÅÅÅÅÅNGA månader framöver. Har inte lärt känna min kropp ännu efter år av p-piller så jag tänkte köra lite temp för att se om jag kan lokalisera äl med hjälp av det :)

• Min tur
    Cfmilla skrev 2015-11-23 20:34:24 följande:

En fråga... Känner ni eran livmodertapp? Eh lite tokig fråga kanske. Men jag vet inte om jag känner den. Ett långfinger in ungefär så känner jag något som känns som en nästipp kanske. Men inget som liknar något hål, eller en "doughnut" typ...

Jag känner min utan problem. Jag är inte så djup så vid mens sitter tappen nästan i hålet så att säga :/
  • Min tur

Herregud va jag insett nu att jag inte känner min kropp. I fredags kväll när jag skulle klä av mig för att duscha känner jag att det "rinner till" och en blöt fläck hamnar i trosorna. Sedan dess har jag haft extremt vattniga flytningar, direkt efter jag torkat mig efter att ha kissat är där vått. Sambon är förkyld, så jag håller mina tummar på att han orkar ligga nu när min kropp är i fertil zon :)

• Min tur

Vi jagar ägg för fullt denna helgen, både jag och sambon är förkylda, men vi krigar igenom det, haha! BIM 18 dec, ska försöka hålla mig ifrån test till Julafton och göra det till en trevlig julklapp för sambon :) Hoppas att tredje gången gillt är vår melodi!

• Min tur

BIM -6 idag. Den här månaden är verkligen helt annorlunda från de tidigare 2 månaderna vi har försökt få till ett plus. Brösten har inte gjort ont vid ägglossning, de brukar bli stenhårda och göra ont. Har haft extremt mycket och vattniga flytningar och igår när jag satte mig ner på toaletten kände jag ett obehag inuti mig. Det var ligamenten som stramade. Idag har jag nästan oavbrutet haft små dragningar och kramper i livmodern. Hoppas verkligen att det är en liten som har kommit på plats :)

• Min tur

Imorgon är det BIM för min del. Känns som att jag har loppor i livmodern och det dunkar till o från hela dagarna. Har inte alls haft mina vanliga känningar denna månaden. Mina bröst brukar blir stenhårda och göra riktigt ont och jag brukar få 1-3 ordentliga finnar på mina axlar, ingenting av detta :)

Ska testa mig på lördag innan jobbet. Är det positivt ska jag köpa en present till sambon och skriva ett gulligt kort :)

• Min tur

BIM idag, inte ett spår av Tant Röd :) Dax att försöka sova. Upp tiiidigt imorgon och kissa på sticka och sedan smyga iväg till jobbet. Hoppas sååå innerligt att jag får köpa hem ett fång med blommor och överraska sambon med ett plus imorgon eftermiddag :)

• Min tur

BIM +1. Ingen mens och inget plus. Då blir det att vänta två-tre dagar till. Kom igen nu Storken. Tredje gången gillt har jag ju sagt!

• Min tur

Kommer bli förbannad om min kropp bara jävlas!

BIM +4 idag. Senaste dagarnas symptom: ont i ligamenten, kort stubin, extrem trötthet på eftermiddagarna, ont över blygdbenet (kändes som när man var liten och cyklade på en killcykel och trillade på ramen) ingen mens, och känns svullen inne i snippan. Negativt test idag på morgonen med RFSU's test. Fanns endast två små prickar på kanten där testresultatet ska komma. Blir gaaalen!

• Min tur

Denna väntan asså! BIM +9, negativt test i torsdag. Har haft en hel drös med tecken på graviditet i 2 veckor, nu är det helt toklugnt i kroppen igen. Nytt test är planerat för imorgon.

• Min tur

Rullar mina tummar... Mensen är 11 dagar sen. Humöret åker berochdalbana, svullen i kroppen, pinkar 10-15 gånger per dag, gasig, bajsar 2-3 gånger om dagen, vrålhungrig ena sekunden och propomätt andra, sug i magen precis som vid magkatarr och en hemorrojd har oinbjuden blossat upp. Och inget jävla plus på stickan ännu. Ge mig världens jävla mens nu eller ett plus, detta är tortyr!!!

• Min tur

BIM +18. Idag ÄNTLIGEN händer det något. Mensen har börjat lite i smyg. Hellre mens än att gå runt i etr vakuum och inte förstå va kroppen håller på med. Nu kör vi försök nummer 4!

Svar på tråden BIM-DECEMBER