Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

BIM-DECEMBER

Gylleneprinsessa skrev 2015-12-20 12:03:07 följande:

Med inseminationen? Haha! Cirkus! Han kom in till mig med ett snapsglas med sperma i. Jag lade stjärten högt med en handduk under. Första kvällen tog jag ett sugrör som jag använde för att få i sperman med. Satte den i glaset och täppte till öppningen. Det revs dock i underlivet och kom in så lite åt gången så sen försökte jag få i resten genom att "hälla" och kladda in det. Andra kvällen använde jag en kökstratt från ikea som vi satte in, sedan hällde sambon ner satsen. Då hamnade allt där det skulle. Jag låg sedan kvar länge och cyklade med benen som jag läst att man ska göra. Jag vet att jag fick i sperman och vi gjorde det på en gång han kommit. Hoppas bara det lade sig tillräckligt mycket i och runt livmodertappen.

Går det så går det. Annars får vi försöka nästa månad och hoppas på att det funkar med penetration. Det kändes dock synd att inte försöka på något sätt alls denna månad. Alla sätt är ju bra utom de dåliga. :)

Alltså jag måste bara säga att jag tycker du är bra cool som delar med dig av detta. Så naket och ärligt. Såna som du får individer som känner sig "onormala" att sluta göra det. Helt klart en förebild!
  • Symetrical
    nepe skrev 2015-12-20 12:24:14 följande:

man ser båda klart och tydligt, men ena strecket är absolut starkare. Tänkte inte på att kolla det efter när jag testade imorse, utan gjorde det nu. 

Jag är osäker på när jag hade äl, har slutat tempa och äl-testat (på inrådan av barnmorskan på fertilitetskliniken). Men enligt min tidigare statistik ca 15-17 dagar sen.

Okej! Och hur lång lutealfas brukar du ha då? Kör ett gravtest vetja!
  • Symetrical
    rebeccaj skrev 2015-12-20 13:44:10 följande:

Som sagt, väääldigt svagt... Eller om det bara är jag som ser det haha! Nåja... Känner mig inte ett dugg gravid längre. Nej usch va sur jag blev!! Nu får man gaska upp sig!

Jag ser absolut, även om det är bra tunt! :-P

Hoppas att det ökar!
  • Symetrical
    Crazy catlady skrev 2015-12-20 21:11:47 följande:

Vet inte om någon ens lägger märkte till mina inlägg. . Hehe men jag skriver ändå .. i hopp om att någon svarar..

Fick gula/ljusbruna flytningar i förmiddags bara men sen dess har det inte vart något mer.. molvärk i ryggen hänger kvar och nu såg jag även vid toalettbesök att mitt underliv har blivit mörkare.. typ lila/mörkrosa runt klitoris/inre blygdläppar. . ?!

Några som haft det som ett graviditetstecken?

Känner väl igen det där med mörkare underliv som tidigt gravtecken, samt extremt svullen i hela underlivet! Kan inte de färgade flytningarna ha varit en nidis då..? Vilken dag är du på efter äl?
  • Symetrical
    Glovey skrev 2015-12-21 09:05:52 följande:

Har du några symtom ? Din äl kanske var lite sen så tappa inte hoppet än, testa dig på ons eller tors som du säger, det har ju inte gått så jättelångt än om mensen hade tänkt att komma dag 30, då är du bara 2 dagar sen! Håller tummarna för dig!

Jag har aldrig gått över såhär långt, max är 3 dagar och nu är det 9 dagar så börjar få lite panik nu, vill ju veta vad som händer! Min mens har legat på 28 dagar dom senaste månaderna så bim var den 12/12 :o

Sorry för kapning, men låter som att äl uteblev den här månaden (brukar hända 1-2 ggr per år). Eller är du säker på att du ägglossade..?
  • Symetrical
    Glovey skrev 2015-12-21 09:23:17 följande:

Fast mensen kommer ju även fast man inte haft ägglossning?

Oftast, men då kan den komma tidigare ibland och senare ibland och bete sig allmänt konstigt.
  • Symetrical
    ensamärstark skrev 2015-12-21 11:08:18 följande:

Nej ni tjejer. Jag börjar idag tappa hoppet om ett vackert plus denna månad. Imorse vaknade jag med svullna "knöliga" jätteömma bröst. Svag molvärk, vilket är typiskt menssymtom för mig får alltid såhär några dagar innan mens. Är bara på ÄL+8 ännu men känns verkligen nu som mens denna månad eftersom detta kom nu.

Någon som haft sina typiska menssymtom fast ändå varit gravida?

Jag hade absolut det den här cykeln. Världens pms, varför jag var övertygad om att jag inte var gravid. Enda skillnaden (som jag även hade när jag plussade i juli) var just knöliga bröst. Var galet ömma de. Här gången också och det brukar de inte vara innan mens. Håller tummarna för dig!
  • Symetrical
    Crazy catlady skrev 2015-12-21 12:29:09 följande:

Ännu en bild fast jag ändrade lite med ljuset och färgen och det syns tydligare nu...

Tror som sagt absolut att det är ett tidigt plus. Vågar mig på ett försiktigt grattis. Köp cd plus, vetja!
  • Symetrical
    ensamärstark skrev 2015-12-21 13:13:29 följande:

Tack för peppning vännen! Tänk vad man hålls o analyserar, får hopp och förlorar hopp över att ha bebisverktad

Det enda som skiljt sig från mina vanliga menssymtom denna månad är att jag känner mig så uppblåst, hela magen o känns som jag har en stor rap på gång fast den kommer aldrig! Haha

Ja tiden får utvisa, BIM den 27/12 tror jag så ska testa julafton o hoppas på det bästa ändå. Hoppet är ju inte helt borta förens mensen kommer

Precis! Finns inget att förlora med att testa på några dagar innan bim egentligen. Får du plus blir det världens bästa julklapp och visar det minus är loppet ändå inte kört än!
  • Symetrical
    Angel in sight skrev 2015-12-21 17:49:53 följande:

Får genast lusten att ta en titt på mitt underliv för att se om något hänt med färgen där nere :)

Hahaha. Gört!
    N
Svar på tråden BIM-DECEMBER