Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

BIM-DECEMBER

SSK13 skrev 2015-12-26 12:59:28 följande:

Äl + 10 ja. Var såklart tvungen att googla fenomenet "nidblödning". Känns väl lite för bra för att vara sant att det skulle inträffa för just mig. Men det känns onekligen speciellt att få rosa sådär en gång och sen inget mer, kommer vanliga ofärgade flytningar nu.

Min mens har aldrig någonsin startat med rosa förut, det kommer alltid klarrött i en mindre mängd första dagen som sedan startar igång som mest dag 2-3. Dessutom är det fyra dagar före beräknad (icke) mens. Nåväl. Hade jag inte haft MA den 17 november hade jag vart rätt mycket till mig nu.

Älskar dock att jag får lov att hoppas lite till nu och inte behöver vänta en månad till med hopp.

ensamärstark skrev 2015-12-26 13:11:48 följande:

Jag fick med en rosa flytning på ÄL+10. Sen vanliga resten av dagen. Samma hände ÄL+ 11 och 12. Aldrig haft så innan. Är på ÄL + 13 nu o idag har jag inte fått något mer rosa. Bara vanliga vita, dock kanske "hala" vet inte vad som händer här har aldrig fått såhär förut

Tycker att det bådar gott för er båda två!
  • Symetrical
    ensamärstark skrev 2015-12-26 14:32:24 följande:

Hopps det. Dock börjar mensvärken komma mer o mer o brösten är inte lika ömma som de varit . Borde ju synats på Stickan imorse om det var något, även fast det var från gravidkollen?

Kanske, kanske inte. Kan vara lite trögstartat.

Time will tell!
  • Symetrical
    Agnessa skrev 2015-12-27 00:54:21 följande:

Har ingen superkoll när ÄL, men tror det var 10/12. BIM 25/12, testade med CB digital på julafton som visade negativt, men har fortfarande

Inte fått mens (brukar ha exakt på dagen), är det kört?

Absolut inte! Har du inte stenkoll på äl heller kan den ju ha kommit senare. Tycker du bör ta ett test till!
  • Symetrical
    pannkakan87 skrev 2015-12-26 22:30:01 följande:

Tack snälla! Hoppas massor denna gång:)

Satan i gatan vad jag håller tummarna för dig, vännen! Nu får du vakna och ta ett test!
  • Symetrical
    ensamärstark skrev 2015-12-27 08:21:40 följande:

Just nu vill jag bara lägga mig ner och gå under jorden. Var på toa nyss o nu kom det massa rosa igen, denna gång lite mörkare rosa så mensen verkar trots allt vara här. Usch vad ledsen jag blev. Vad har det varit med mig denna månad? Hoppades ju så innerligt...

Men mög då! Hoppas att det försvinner igen! Har du nån mensvärk då?
  • Symetrical
    ensamärstark skrev 2015-12-27 08:33:11 följande:

När inget märkbart direkt. Lite värk kanske. Dock är tappen fortfarande stängd. Jag mår illa som en tok, o världens huvudvärk men det beror nog på att jag spänt mig så mycket och nu släppte det väl usch jag vill bara bryta ihop men kan ju inte göra det på jobbet..

Förstår dig, men släng inte in handduken än, raring! <3
  • Symetrical
    ensamärstark skrev 2015-12-27 09:09:03 följande:

Det fortsätter komma mörkt, dock inte färskt blod ännu med det kommer komma det vet jag. Får hopp över i januaritråden nu om vi inte tar paus nästa månad, detta slog hårt

Mögelröv!
  • Symetrical
    ensamärstark skrev 2015-12-27 09:09:03 följande:

Det fortsätter komma mörkt, dock inte färskt blod ännu med det kommer komma det vet jag. Får hopp över i januaritråden nu om vi inte tar paus nästa månad, detta slog hårt

Tycker för övrigt att du skall börja tempa, skaffa dig fertility friend och komma och joina oss i ff-tråden, så du dels får bättre koll på din kropp och dels att jag får fortsätta följa dig.

Det är en underbar tråd med en massa godingar som försökt väldigt länge och besitter en hel massa bra kunskap. :-*
  • Symetrical
    ensamärstark skrev 2015-12-27 09:56:55 följande:

Jag ska tänka på det är det en app man köper alltså? Någon speciell termometer man behöver ha?

Nejdå, det finns en gratisversion som funkar gott och väl. Tror man får VIP-versionen gratis första månaden och efter det kan man välja om man vill betala för att ha den kvar, eller bara köra på gratisversionen.

Gällande termometer tycker jag att en vanlig med en decimal räcker gott och väl, men vill man ha en mer exakt mätning kan man köpa en med två decimaler.
  • Symetrical
    ensamärstark skrev 2015-12-27 10:13:38 följande:

Okej, vad kostar VIP versionen?

Måste det vara en sådan termometer man tar i munnen? Finns de o köpa på Apoteket?

Vet inte riktigt vad VIP-versionen kostar. Har bara kört på den som är gratis.

Nejdå, det vikigaste är att du använder samma termometer alltid och försöker tempa ungefär samma tid varje dag.
Svar på tråden BIM-DECEMBER