• livias

BIM-DECEMBER

Äl + 7 och nu börjar jag analysera lite... Anledningen är att jag blir galet andfådd av en kort 10 minuters promenad, extremt rikliga flytningar (måste ha trosskydd och det rinner till!) varit sömnlös två nätter på rad och det "nyper" till i livmodern... Är såklart pms symptom också men hade exakt samma då jag plussade för två månader sen. Så det är väl det som gör att man börjar känna efter extra. Aja, om en vecka vet man!:) Hur mår ni andra som har bim inom en vecka?:)

• livias

Beebii, Cfmilla, Happylife, och alla andra så klart, vad spännande!:D Jag ska absolut försöka vänta tills bim innan test. Men säger man ju varje månad haha. Lite annat som dykt upp (när jag började analysera idag) är som nån annan skrev här - en olustig känsla i kroppen och lite febrig typ. Trött och även illamående nu ikväll.. Hoppas på plus och inte att det är att man börjar bli sjuk!

• livias
    Cfmilla skrev 2015-12-04 13:52:24 följande:

fick ju som bekant - på bim -2 idag... klart det är bara andra försöket, så jag ska väl egentligen inte vara ledsen, någon som har fått + efter ett - nära bim?
    Det känns extra jobbigt eftersom jag runt 19år (nu 32) gjorde två aborter som bara "råkade" ske. Med båda kände jag jättetydligt när det fäste. På andra behövde jag inte ens ta ett gravtest för att jag var så säker. Känns aptungt nu att det inte går lika fort och att man inte alls känner igen kroppen. Är rädd med att de vara mina två barn som jag skulle haft... dumt att tänka så kanske, men jag behövde skriva av mig lite. kram på er i fredagsblåsten. Hjärta

Usch nä så får du inte tänka! <3 Jag fick negativt sist tre dagar innan bim och dagen efter ett sträck. Var alltså tok blankt på bim -3 så hoppet finns där!
  • livias
    Beebii skrev 2015-12-04 09:56:14 följande:

Ja jag har ju mått illa varje dag i en vecka drygt (bim -1 idag och nu kom mensen för dom som inte hänger med) yr, molvärk, hugg, trött etc alla möjliga "symptom" tror jag helt enkelt kände efter för mycket. ...

Blä för mensen :( så himla synd. Nångång måste det bli vår tur!
  • livias

Nä hörrni, tror bestämt att mina "symptom" är helt enkelt att jag inte mår bra. Har mått riktigt dåligt idag och haft ett illamående hela dagen och även kräkts en gång. Och det känns inte rimligt som ett grav symptom då det är en hel vecka kvar. Känns för tidigt.

• livias

Wow grattis till plus! Och positivt äl test;) Härligt såhär i början på månaden! Håller vi tummarna för oss med kommande bim!

• livias
    Längtar88 skrev 2015-12-08 08:24:35 följande:

Tjejer ser ni?????? Eller lurar jag mig själv???

Ser!! Var i cykeln är du? Åh grattis!!
  • livias

Grattis till plussen!:D Håller tummarna för att svaga sträck blir starkare snart. Jag har bim på fredag och har väl lite "symptom" men tycker att det borde kännas mer på något sätt. Nu har jag illamående som hållt i sig sen i fredags. Men inga ömma bröst som jag alltid har innan mens och ingen molvärk. Hmm.. Varit duktig och väntat med att testa, få se om man kan hålla sig till bim att testa!

• livias

Fick hem test nu i brevlådan... Blir nog ett test imorgon bitti :D nån dag innan bim borde det ju visa om det är nåt!

• livias
    My102 skrev 2015-12-09 20:46:18 följande:

Ni som tar ÄL test, känner ni symtom vid positiva test vid tidpunkten för drt positiva testet eller efter?? Symtom så som molande värk, stickningar, illamående, söt sug etc

Det är faktiskt olika, ibland känner jag av jätte mycket vid positivt äl test och ibland vet jag att jag har äl just tack vare testen. Så har tyvärr inget säkert kort att gå efter, utan olika nästan varje gång tycker jag.
  • livias
    Tedrickarn skrev 2015-12-11 08:03:07 följande:

Kunde inte hålla mig! Vilken pirrig väntan det var. Fort dök gravid upp på monitorn. Men antal veckor tog en evighet att få fram. Trodde nästan testet var trasigt. Resultatet: Gravid 1-2 veckor. Svävar på små lyckliga nervösa moln nu

Grattis!!
  • livias

Bim idag... Än sålänge ingen mens. Men tycker mig känna av liiite. Kunde inte hålla mig och tog ett test. Var dock från gravidkollen.. Nån som testat dessa? Visade blankt så ställer mig in på besök från tant röd:( Men läst mycket negativt om dessa gravidtester. Bara att vänta!

• livias

Bim +2 och ingen mens än. Tog precis ett test som visade negativt, har bara gravidkollens test hemma. Så bara att invänta här tror jag. Känner inte så mycket, lite lite molvärk, ytterst lite i brösten (de brukar vara ömma en vecka innan mensen vanligtvis) sen har jag nån konstig dov håll i sidan och typ kramp i rumpan när jag går haha. Men men, har den inte kommit imorgon köper jag nog ett clearblue! Hur mår ni andra som har bim nu i helgen?

• livias
    Cfmilla skrev 2015-12-13 09:37:02 följande:
    Bim +7 lite lätt molvärk men inget mera. Testade negativt på bim +4 inte en tillstymmelse till mens. Ska testa i morgon med. Läst om flera som plussat väldigt sent typ i V8 osv. Någon hade gjort ett vul som inget visade, men nån vecka senare plussat. Så ja hoppet lever.
    Men oj, det verkar ju onekligen vara något då! Hoppas verkligen att det visar något imorgon! Ja, eller hur, min syster fick inget tydligt sträck förrän v 8 sa hon så man vet aldrig. Kunde ju inte låta bli att testa igen med gravidkollens. Men efter att läst här så verkar dom riktigt kassa ju. Ska se om jag får upp bilden med en skugga...
  • livias

Tycker mig ana en till skugga fick såhär på dessa i fredags också men läst så mycket negativt om gravidkollens så vågar absolut inte lita på det. Om det ens syns nåt, brukar bli så dåligt när man laddar upp bild här:)

• livias
    Lilla Luna skrev 2015-12-13 12:13:33 följande:
    Ser något svagt. Men jag skulle testa med annat märke om jag var du. :)
    Ja, jag håller med dig. Om inte mensen dyker upp köper jag ett cb på tisdag /onsdag :) Tack för att du kolla!
  • livias

Då kom mensen, tre dagar sent men bättre att veta tänker jag. Även om det är jobbigt just nu. Blä:( Deppa idag och nya tag imorgon. Stort grattis till er som plussat och lycka till ni som fortfarande väntar på besked i december. Nu blir det lite paus med fl. God jul alla :)

Svar på tråden BIM-DECEMBER